ZF Investiți in România

Investiţi în România! Afacerile Videt au crescut cu 80% în 2020, la 12 mil. lei. Retailerul de lentile de contact şi ochelari ţinteşte o dublare în 2021

29.04.2021, 17:30 Autor: Alex Ciutacu

Compania va investi circa 150.000 de euro pentru al doilea showroom ♦ Circa 70-80% dintre cei care au cumpărat ochelari de vedere în 2020 au optat şi pentru filtru PC.

Afacerile retailerului de lentile de contact şi ochelari Videt au ajuns la 12 mil. lei în 2020, după o creştere de 80%, iar pentru anul acesta com­pa­nia vizează cel puţin o dublare a vân­zărilor, a explicat Alexandru Alecu, fondator, Videt, în emisiunea Investiţi în România!, realizată de ZF în parteneriat cu CEC Bank. 

„2020 este un an care s-a ter­mi­nat bine, a început mai greu, a fost pu­ţin panică la înce­put ca pentru toa­tă lu­mea, dar noi am trecut cu bine, mai ales on­line-ul, un­de s-a văzut o creş­tere semnificativă. (...) De la 6,6 mil. lei în 2019 am ajuns la 12 mil. lei în 2020. Anul acesta dacă obţinem o creştere de trei cifre în­seam­nă că ne-am făcut treaba bine, deci încer­căm să mai du­blăm încă o dată anul acesta“.

Fondat în 2011 de Alexandru Alecu, retailerul Videt a intrat în 2016 în com­po­nen­ţa grupului ceh Alensa, iar în pre­zent antrepre­norul con­tro­lează 50% din companie.

Compania vinde lentile, ochelari de vedere şi de soare, iar jumătate din lentilele vândute sunt marcă pro­prie. O parte dintre lentilele marcă pro­prie sunt fabricate cu parteneri din Ro­mâ­nia, în linie cu strategia grupului ceh.

„Anul trecut online-ul a crescut mai mult decât ne-am fi aşteptat, pro­ba­bil am pierdut puţin pe partea de offline în showroom pentru că am fost în­chişi două luni. Ce am mai ob­ser­vat este că s-a făcut o mutare sem­nifi­ca­tivă a pieţei lentilelor de con­tact către online, o mutare pe care am încercat să o facem în ani de zile, dar ea s-a realizat în câteva luni de pandemie“.

Invitatul a explicat că piaţa len­tilelor de contact per total nu a cres­cut anul trecut, chiar dacă online-ul a câştigat teren ca pondere în piaţă.

„Pe de-o parte piaţa a crescut în ceea ce priveşte online-ul, dar per total piaţă din datele noastre reiese că nu a crescut pentru că oamenii s-au mutat la biroul de acasă, iar utili­za­rea lentilelor nu mai este atât de des întâlnită. Mare parte din oameni le utilizează la birou, când pleacă în vacanţă, când ies din casă“.

Invitatul estimează piaţa lenti­le­lor, a ochelarilor de vedere şi a oche­larilor de soare la 200 mil. euro. În ceea ce priveşte piaţa ochelarilor de vedere, aceştia au crescut în vânzările Videt, însă piaţa per total a stagnat.

„A crescut din perspectiva noas­tră, dar din perspectiva totală a pieţei cred că a fost mai mult o stagnare. Oamenii nu au cumpărat mai mult acest produs.

(...) Există o tendinţă în contextul în care oamenii au stat mai mult în faţa calculatorului şi am văzut o creştere foarte mare în vânzări pe partea de filtru PC. Undeva la 70-80% din cei care achiziţionează ochelari de vedere cu dioptrii au ales varianta cu filtru PC“.

Videt operează în prezent un showroom în Capitală, inaugurat în 2019 în urma unei investiţii de circa 100.000 de euro, iar în 2020 pregătea o investiţie pentru al doilea showroom, însă planurile au fost puse în aşteptare din cauza crizei sanitare.

„Am amânat pentru anul acesta, cel mai probabil în T3 vom face această inaugurare. Nu pot specifica încă oraşul în care vom deschide. Deşi creşterea din online este foarte puternică, o mare parte din achiziţii a rămas în offline, cel puţin la ochelari de vedere, şi avem nevoie de prezenţă şi acolo ca să fim importanţi pe piaţa ochelarilor de vedere“.

Alexandru Alecu a menţionat că planurile retailerului pentru următorii cinci ani cuprind continuarea extinderii reţelei de showroom-uri, în mai multe oraşe din ţară.

„Investiţia în showroom este una importantă pentru noi, o estimăm la circa 150.000 de euro. O altă investiţie importantă pentru noi este logistica depozitului, am început-o de anul trecut, l-am extins, tocmai pentru a facilita trecerea către achiziţia online“.

În ceea ce priveşte viitorul întregii pieţe, antreprenorul a explicat că aceasta este o piaţă fragmentată, unde sunt câţiva jucători mari şi foarte, foarte mulţi jucători mici.

„Businessurile mici se închid şi se deschid. La un moment dat probabil piaţa se va învăţa că deja pentru startup-uri este foarte dificil. Asta ne afectează şi pe noi pentru că forţa de muncă calificată nu prea este disponibilă. Probabil acesta este cel mai greu lucru în piaţă, nu ai forţă de muncă calificată, e greu să angajezi, tocmai pentru că oamenii pleacă de la locurile de muncă, îşi deschid, stau un an şi apoi închid“.

Videt are 15 angajaţi proprii, iar echipa grupului ceh Alensa depăşeşte 200 de persoane.

 

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank