ZF Investiți in România

Investiţi în România! Andrei Drăgan Răduleţ, cofondator, Bătrânu’ Sas: Investim 350.000 de euro să transformăm o hală în centru pentru comenzile online. Vrem să extindem livrarea la nivel naţional

23.09.2020, 00:06 Autor: Alex Ciutacu

Prin investiţiile în zona de logistică, compania ţinteşte o dublare a cifrei de afaceri în 2021, la 20 milioane de lei. 

Carmangeria Bătrânu’ Sas investeşte circa 350.000 de euro într-o hală de la marginea Sibiului care ar urma să devină din martie 2021 centru de compunere pentru comenzile online, a explicat Andrei Drăgan Răduleţ, cofondator, Bătrânu’ Sas, în cadrul emisiunii Investiţi în România!, realizată de ZF în parte­neriat cu CEC Bank.

„Achiziţionăm acum şi transfor­măm o hală în zonă de compunere a comenzilor online. Observăm o creştere foarte rapidă pe comenzile online, cel puţin în Bucureşti, unde vedem creşteri de 50% de la o săptămână la alta. Deja ne pune probleme dacă vrem să le compunem doar în magazine, cum facem acum, şi nu mai suntem eficienţi. Investim şi în partea de platformă, logistică, zona digitală, dar a venit momentul să ne gândim şi la fluxul fizic (...) Achiziţia halei şi partea tehnică se ridică undeva la 350.000 de euro“, a declarat Andrei Drăgan Răduleţ, cofon­dator al businessului din Sibiu care a înregistrat în 2019 afaceri de 8,3 mil. lei.  

Compania a livrat până în aprilie doar în Sibiu, după ce Răduleţ a pus pe picioare magazinul online într-un termen de 5 ore, în prima zi a stării de urgenţă.

Din luna mai, Bătrânu’ Sas a început să livreze atât în Cluj, cât şi în Bucureşti, dar odată cu investiţia în logistică testează şi variante de livrare pentru a extinde serviciul la nivel naţional. 

„Estimăm că va fi gata hala în martie 2021. Deja facem teste să trecem de la livrarea cu maşina proprie la livrarea prin curier. Avem în teste mecanisme cu diferiţi curieri din ţară şi funcţionează. Trimitem fie prin cutii frigorifice care se întorc, fie prin cutii frigorifice care nu se întorc, sau livrăm noi până la un punct şi mai departe curierul livrează local. Vom putea livra la nivel naţional. Planul pentru acest centru este să poată livra în jur de 300-350 de comenzi pe zi“, a adăugat el.

În perioada stării de urgenţă, carmangeria a livrat peste 3.000 de comenzi în Sibiu, însă odată cu mijlocul lunii mai oamenii au început să se reîntoarcă în cele patru magazine ale companiei, iar vânzările online s-au aşezat astăzi la circa 10% din business. Cu toate acestea, avântul din online a determinat compania să îşi regândească modelul şi să accelereze pariul pe acest canal. 

În luna mai, carmangeria a finalizat o investiţie de circa 200.000 de euro prin care a ajuns la patru locaţii, dintre care două sunt concept store şi includ o zonă de preparate la grătar. Pe lângă cele patru locaţii proprii, BătrânuăSas merge cu un model de insulă în magazinele unuia dintre retailerii moderni din piaţă. 

„În Sibiu avem o colaborare cu un retailer mare care ne-a oferit posibilitatea să avem o insulă într-un magazin. Noi nu vindem în alte magazine, nu vindem deloc b2b şi nici nu urmărim asta, dar a fost o situaţie în care am avut control total asupra sortimentaţiei şi am putut să venim cu personalul nostru. Pentru noi este ca un magazin de-al nostru, dar într-o zonă cu mulţi clienţi. Ştim deja şi planurile de expansiune ale acestui partener şi până în aprilie 2021 vor fi încă 5 astfel de locaţii în Sibiu, deci de la 4 magazine vom ajunge la 9 locaţii BătrânuăSas în Sibiu şi credem că momentan este suficient”, a explicat invitatul. 

Înainte de pandemie, un procent de 40% din cifra de afaceri a carmangeriei era realizată de divizia de street food, întrucât rulotele BătrânuăSas erau prezente la toate marile festivaluri, dar şi pe o pârtie de ski. 

„Din ce estimăm noi, reuşim să obţinem o creştere mică faţă de anul trecut, probabil undeva pe la 8,5-9 mil. lei. Nu pare fantastic, dar am pierdut circa 3 mil. lei din partea de street food şi pentru noi este o creştere şi o situaţie mult mai fericită decât ne-am fi imaginat. Pentru anul viitor nu ne bazăm pe street food, dar cu online şi cu noile insule cred că ne apropiem de 20 mil. lei, poate puţin peste. (…) Pentru rulotele de street food vrem în 2020 să acoperim măcar cheltuielile legate de leasing şi personalul de pe ele”, a declarat cofondatorul carmengeriei, care lucrează în prezent cu peste 30 de angajaţi. 

 

Care sunt principalele probleme identificate de Bătrânu’ Sas în România:

► Lipsa de încredere sau un spirit de asociere foarte puţin dezvoltat. Personal şi în viaţa mea de business eu sunt asociat şi cred că este o plus valoare acolo. Chiar şi noi, producătorii de mezeluri din Sibiu, ne-am putea asocia. Am avea mult de câştigat dacă am avea un consorţiu sau o ofertă unitară şi coerentă şi mult mai profesionist prezentată. De asemenea, în achiziţii. Dacă noi toţi cei mici din Sibiu am achiziţiona carne în alte contexte şi cumva centralizat, cred că ne-ar ajuta. Dar este dificil de schimbat pentru că nu stă doar în spiritul fiecăruia, cu toţii trebuie să facem un pas înainte din acest punct de vedere. 

► Personalul. Nu lipsa acestuia ar fi o problemă, dar mi-ar plăcea să existe o loialitate, dacă o pot numi aşa. Cel puţin în Sibiu, unde este aproape de zero şomajul, este foarte la îndemână să schimbi locul de muncă, ceea ce este foarte bine, însă asta îţi permite mai puţin să alegi decât ai vrea şi pune o presiune pe angajaţi să facă o treabă bună acolo unde sunt pentru că poate contează şi în următorul loc de muncă. Am locuit şi în Elveţia şi acolo trebuia tot timpul să laşi uşa deschisă, să respecţi angajamentele pe care le ai ca angajat. Nu puteai pur şi simplu să îţi dai demisia şi a doua zi vecinul să te angajeze. 

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank