ZF Investiți in România

Investiţi în România! Cum a atras comuna Joiţa din Giurgiu un parc industrial eMAG: Acces la autostradă şi deschidere faţă de investitori

18.03.2021, 00:07 Autor: Alex Ciutacu

♦ eMAG investeşte 90 mil. euro pentru un hub logistic care va găzdui 1.000 de companii din ecosistemul marketplace, reprezentând al doilea val de investiţii dintr-un parc industrial de 290.000 mp. ♦ Proiectul va genera 1.200 de locuri de muncă ♦ eMAG va planta copaci pe o suprafaţă de 100.000 mp în jurul parcului industrial. 

Poziţionarea lângă autostrada A1, atitudinea proactivă a primăriei, dar şi localizarea în raport cu punctele logistice ale celui mai mare retailer online din România au reprezentat principalele avantaje care au determinat gigantul eMAG să investească peste 150 de milioane de euro într-un parc industrial nou situat în comuna Joiţa, judeţul Giurgiu.

„Cred că un factor care a influenţat venirea eMAG la Joiţa a fost şi faptul că suntem foarte aproape de autostradă şi avem PUG-ul (Planul Urbanistic General) rea­lizat. Suntem printre primele localităţi din Giurgiu care au reuşit să facă PUG“, a explicat Tănase Constantin, primarul co­munei Joiţa, în emisiunea Investiţi în România, realizată de ZF în parteneriat cu CEC Bank. 

eMAG avea deja pe acel teren din comuna Joiţa un depozit, construit încă din 2018 cu o investiţie de 65 de milioane de euro. La acel moment, PUG-ul, localizarea şi situaţia terenului pe care îl viza eMAG au fost favorabile investiţiei. 

„Noi aveam informaţii că eMAG vrea să investească în zonă, nu au venit direct la noi, din informaţiile pe care le aveam au încercat şi la Chiajna şi la Dragomireşti. Norocul nostru, între ghilimele spus, a fost că era vorba de un teren liber de 60 de hectare, nevândut, necumpărat de investitori, în apropierea autostrăzii. Terenul a fost cumpărat de la proprietar, nu de la primărie. Aveam utilităţile în zonă, gaze şi electricitate, apa era aproape, am avut PUG, deci a fost foarte uşor să treacă terenul intravilan, acesta a fost un lucru important care i-a determinat pe cei de la eMAG să investească“. 

Cu toate acestea, depozitul de 130.000 mp deja existent din 2018 nu a fost factorul determinant în decizia retailerului online – care a investit în zonă şi pentru crearea conexiunii dintre autostrada A1 şi drumul judeţean 602. 

„Nu a fost un factor determinant că aveam deja un depozit acolo, a fost un factor care s-a adunat într-o listă mai lungă. A fost foarte importantă vecină­tatea cu A1, pentru comerţul online este foarte important să putem recepţiona marfă eficient şi rapid din toată ţara, dar şi să putem livra rapid către clienţii noştri din România, Bulgaria şi Ungaria, deci proximitatea cu autostrada este absolut necesară. În al doilea rând, a contat proximitatea cu centrele de logistică ale curierilor. Plecând de pe autostradă şi mergând în centură este foarte uşor să te conectezi cu centrele logistice ale partenerilor noştri. Un oarecare dezavantaj a fost lipsa conexiunii între autostradă şi DJ 602, pe care am rezolvat-o cu forţe proprii“, a explicat Alexandru Niculescu, vice president operations, eMAG, prezent în emisiune alături de primar. 

Astfel, venirea eMAG în Joiţa a creat un context care ar putea favoriza şi mai mulţi investitori să se îndrepte spre comuna din Giurgiu, aflată „în buza“ autostrăzii. „Noi contribuim aici pe lângă crearea locurilor de muncă şi la atragerea de investitori după noi, cumva, datorită faptului că acum există un drum, un racordaj mai bun al gazelor şi al curentului electric prelungit cu 2-3 km faţă de situaţia de dinainte“. 

Primarul din Joiţa a fost de acord cu această perspectivă, reiterând idea conform căreia demersurile eMAG pot reprezenta un semnal pozitiv şi pentru alţi investitori, iar telefonul a început deja să sune la primărie în acest sens. „Un colos nu face decât să îţi aducă pe alţii lângă el. Deja oamenii au venit să se intereseze, mai ales că prin venirea eMAG am reuşit să conectăm drumul judeţean 602, care traversează satul Bâcu şi comuna Joiţa, la intrarea în autostrada A1. Este un lucru extraordinar să poţi avea acest acces“, a completat primarul Tănase Constantin. 

Parcul industrial eMAG va crea 1.200 de locuri de muncă noi, în contextul în care întreaga populaţie a comunei se apropie de 6.000 de locuitori.

Proiectul eMAG are şi o componentă de mediu importantă, care se traduce prin energie regenerabilă şi împădurire. 

„Mai concret, ne propunem să alimentăm depozitul pe care îl construim cu energie verde produsă de panouri solare, investim în panouri solare pentru a ne asigura că energia pe care o consumăm este ecologică. În al doilea rând, vom planta copaci în jurul parcului industrial pe o suprafaţă de 100.000 mp.“.

Al doilea val de investiţii al eMAG în Joiţa ar trebui să se concretizeze în primă fază în această toamnă, când depozitul va fi gata şi va începe să atragă cele 1.000 de companii pe care le va găzdui. Este de menţionat că parcul logistic vizează companiile care vând prin marketplace-ul eMAG şi care vor să să acceseze întreaga infrastructură logistică a retailerului, prin intermediul programului Fulfillment by eMAG. Asta se traduce prin recepţie, depozitare, picking, împachetare, livrare, relaţii cu clienţii sau retur, acolo unde este cazul.

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank