Parcul învechit de autobuze la nivel naţional reprezintă un potenţial ridicat pentru piaţa locală şi nu este exclusă investiţia într-o fabrică de autobuze.
„Potenţialul pieţei din România depinde mult de proiecte şi de finanţare, dar România poate absorbi 500 de autobuze anual fără probleme deoarece sunt multe oraşe care trebuie să îşi reînnoiască parcul. Autobuzele sunt produse în Polonia, la Poznan iar acum Solaris se uită în Europa pentru a mai construi o fabrică. Ei caută facilităţi fiscale şi infrastructură. Nu este imposibil să vină în România, dar noi avem probleme de infrastructură. Contează foarte mult şi potenţialul pieţei“, a spus Daniel Ciolan, general manager Solaris Bus & Coach România.
Solaris Bus & Coach a semnat cel mai recent contract pentru livrarea a şapte autobuze electrice de 12 metri în Sighetu Marmaţiei.
Procedura de achiziţie a fost organizată de Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei, iar valoarea contractului se ridică la peste 18 milioane de lei Ă TVA. În cadrul contractului, au mai fost achiziţionate şi două staţii de încărcare electrică rapidă şi alte 7 staţii de încărcare lentă. Termenul de livrare a vehiculelor este de maximum 22 de luni.
Cele 7 autobuze electrice sunt primele vehicule de transport public livrate de producătorul european în Sighetu Marmaţiei. Autobuzele electrice Solaris Urbino 12 sunt dotate cu motoare electrice de 160 KW. Fiecare vehicul comandat are 12 m lungime, 2,55 m lăţime şi o înălţime de 3,48 m şi poate transporta până la 82 de pasageri, incluzând 30 de persoane aşezate.
„Avem în derulare pese 230 de autovehicule. Livrăm la Satu Mare autobuze hibrid de 12 şi 18 metri, Craiova cu autobuze electrice de 18 metri, la Ploieşti tocmai a început livrarea a 20 de troleibuze de 12 metri, Mediaş cu 3 troleibuze, Galaţi cu 20 de autobuze hibrid, Reghin cu 10 autobuze hibrid, Braşov cu troleibuze de 18 metri, unde anul trecut am livrat primul lot. Mai avem Sibiu cu autobuze electrice de 12 metri, Iaşi cu autobuze electrice, Sighetu Marmaţiei, Târgu-Mureş, Piteşti, Târgu Jiu cu troleibuze plus alte licitaţii“, a spus Daniel Ciolan.
El estimează că autobuzele electrice vor avea o cotă de 70% anul acesta iar valoarea va creşte în continuare.
„Efectul se simte în România, dar cauza este la Bruxelles, Green Deal, prin care sunt finanţate autobuzele electrice. Tot ce înseamnă combustibil fosil va fi eliminat iar viitorul va fi sistemul de propulsie pe pila de combustibil alimentată de hibrogen. Solaris a livrat deja peste 100 de autobuze pe hibrogen până acum“, a spus directorul Solaris pentru România.
Activitatea Solaris a început din 2006. Nu a fost vizibilă deoarece piaţa autobuzelor a suferit de subfinanţare. Acum datorită fondurilor europene piaţa explodat.
„Până în 2018 volumele au fost foarte mici. Am vândut troleibuze, autobuze diesel până atunci, dar în volume mici. Până atunci am livrat în Galaţi cu 11 troleibuze, Oradea 10 autobuze , Baia Mare cu 20 de autobuze şi 8 troleibuze, Piteşti 70 de autobuze cu BERDşi Craiova cu 30 de autobuze. Dacă pe bugetul de finanţare. Acum vedem o explozie de achiziţii. România a făcut salturi şi a ars etape iar acum dieselurile vechi sunt înlocuite de autobuze noi electrice sau hibride“, a spus Daniel Ciolan.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE