• Leu / EUR4.9297
  • Leu / GBP5.7419
  • Leu / USD4.6851
ZF Investiți in România

Investiţi în România! Florin Secară, Vertical Design Group: Mergem înainte cu investiţia de 1,8 mil. euro pentru o nouă linie de producţie de mobilier

26.11.2020, 00:07 Autor: Alex Ciutacu

Compania care produce în Ploieşti, Prahova, a înregistrat afaceri de circa 15 mil. euro anul trecut, iar pentru 2020 ţinteşte cel puţin acelaşi rezultat. 

Grupul românesc Vertical Design va finaliza luna viitoare investiţia din fonduri europene prin care instalează o nouă linie de pro­ducţie de mobilier în fabrica din Ploieşti, judeţul Prahova, într-un proiect de 1,8 mil. euro, a declarat Florin Secară, general manager, Vertical Design Group, în emisiunea Investiţi în România!, realizată de ZF în parteneriat cu CEC Bank.

„În prima parte a pandemiei a fost greu, stresant, deoarece în ianuarie-februarie tocmai plătisem avansurile către furnizorii de utilaje. Nu ştiam dacă să blocăm proiectul, investiţia este totuşi de circa 1,8 mil. euro, banca ne întreba dacă mergem mai departe şi era destul de greu, însă am luat hotărârea să mergem mai departe. Luna viitoare finalizăm implementarea“, a explicat Florin Secară, care conduce businessul cu afaceri de 15 mil. euro.

Noua linie va produce mobilier pentru in­dus­tria HoReCa, întrucât circa 70-80% din businessul de producţie de mobilier din cadrul grupului se îndreaptă către restaurante şi hoteluri, restul adresându-se segmentului de birouri şi celui de retail. 

În prezent, grupul Vertical Design are mai multe linii de business, dintre care un business de comerţ şi servicii în piaţa de construcţii, import de sisteme de închidere şi acces şi montajul acestora, şi un business de producţie, care se împarte între producţie de mobilier şi producţie de tâmplărie de aluminiu şi faţade. 

Compania vinde circa 80% din producţia de mobilier pentru HoReCa la export către Belgia, Olanda şi Germania, iar anul 2020 a adus o uşoară scădere pe acest segment. În acelaşi timp, Vertical Design lucrează şi pentru proiecte din piaţa locală. 

„Acum avem trei echipe în Belgia, chiar lângă Bruxelles, pentru livrare şi montaj mobilier pentru spaţii comune în Hilton Residence Inn, un concept nou al grupului Hilton, şi sperăm ca într-o săptămână să terminăm. În general noi suntem abordaţi de către cei care investesc în aceste clădiri. Lucrăm şi în România la un Ibis în zona Politehnica. (…) Mă bucur să văd că în perioada aceasta au apărut multe cereri de la firme care au aplicat pentru fonduri europene şi au nevoie de oferte de evaluare din punctul de vedere al dotării cu mobilier, iar multe dintre aceste firme ne-au cerut deja oferte“. 

Vertical Design vinde doar în segmentul b2b, însă în 2020 a investit 200.000 de euro pentru modelarea unui software prin care îşi face intrarea în segmentul b2c.

„Suntem în curs de dezvoltare pentru o nouă linie de business. Am lansat un site de vânzări prin care un client îşi poate crea propriul dressing, dulap, îl poate concepe milimetric, pe dimensiunile din propria locuinţă, îl poate dota cu ce doreşte, vede preţul, iar atunci când dă acceptul comanda pleacă din software direct în utilajul de producţie automatizat, fără să mai fie nevoie de proiectant sau inginer. (…) Ne asumăm livrarea produsului în 72 de ore de la momentul comenzii. Relaţia cu transportatorii este una dificilă, nimeni nu îşi asumă. Deocamdată am dezvoltat un mic departament pe care îl folosim intern, după care vom externaliza“. 

Pentru a putea accesa un proiect finanţat din fonduri europene demersul a durat câţiva ani în cazul Vertical Design, iar Florin Secară este de părere că birocraţia înfrânează mult din oportunitatea pe care o pot aduce aceste fonduri. 

„Nu se accesează mai multe fonduri din cauza birocraţiei şi poate a incompetenţei a jumătate din cei care gestionează aceste fonduri. Am depus proiectul în urmă cu 3-4 ani. În patru ani se uzează o linie de business, eu trebuie să mă mişc foarte repede şi nu pot fi ajutat dacă o finanţare nu se aprobă. Pot aştepta un an, sau mai mult de un an, dar deja orice depăşeşte doi ani nu mai este fezabil“. 

Grupul a obţinut în 2019 o cifră de afaceri de circa 15 mil. euro, iar pentru anul 2020 ţinteşte cel puţin acelaşi rezultat. „Avem o scădere pe partea de mobilier, în schimb ne-am concentrat foarte mult pe celelalte linii şi am compensat“. 

Vertical Design lucrează astăzi cu circa 140 de angajaţi, iar invitatul a subliniat că procesul de recrutare este deschis în mod constant, întrucât lipsa de oameni calificaţi rămâne o provocare. 

 

Care sunt principalele probleme identificate de Vertical Design în România:

► Lipsa unei strategii de ţară. Oricât ne-am lăuda nu există şi nu a existat o strategie de ţară. De aici plecăm. 

► Lipsa de oameni şi infrastructura educaţională trebuie abordate împreună. Atâta timp cât nu avem o infrastructură educaţională care să furnizeze şi să genereze oameni pregătiţi începând de la nivelul profesional până la manageri, ingineri şi economişti, va fi şi o lipsă de oameni specializaţi pe aceste posturi. 

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank