ZF Investiți in România

Investiţi în România! Frédéric Lamy, Leroy Merlin România: Ne uităm spre o reţea de 35-40 de magazine în România şi vânzări anuale de un miliard de euro

04.05.2021, 00:05 Autor: Bogdan Alecu

♦ Francezii de la Leroy Merlin vor să accelereze dezvoltarea pe piaţa locală şi să-şi dubleze numărul de magazine, mergând nu doar către marile centre regionale, ci şi către oraşe mai mici precum Târgovişte, Buzău şi Focşani.

Retailerul francez de bricolaj Leroy Merlin, cu 18 magazine în România, se îndreaptă către dublarea numărului de unităţi de pe piaţa locală, în contextul unui trend ascendent pe care se află sectorul de bricolaj. Motorul de creştere va fi inclusiv noua structură Nhood. Familia Muliez, care în România deţine Ceetrus, Auchan şi Decathlon, se va ocupa de dezvol­tarea proiectelor existente, dar şi viitoare. Noua divizie locală, Nhood România, va fi condusă de Tatian Diaconu, care conduce Ceetrus România.

„Până acum sinergiile dintre branduri nu erau unele puternice, iar noua entitate vine să încurajeze aceste sinergii din punct de vedere real estate. Alături de colegii de la Decathlon şi Auchan am început discuţiile anul trecut şi încercăm să vedem ce sinergii putem avea, ce activităţi putem transfera de la un sit la un altul şi lucrăm la proiect. Spre exemplu la Electroputere Craiova avem trei magazine, suntem în locaţii comune şi în Târgu-Mureş. Noi cu Leroy Merlin nu am atins un punct critic, avem 18 magazine acum, iar planul este să avem 35-40 de magazine mari în România. probabil în viitor vom studia posibilitatea de a avea locaţii comune“, a spus Frédéric Lamy, CEO al Leroy Merlin România.

La o cifră de afaceri de 1,9 miliarde de lei în 2019, înseamnă că businessul Leroy Merlin în 2020 a depăşit 2 miliarde de lei. Avansul a fost datorat dezvoltării vânzărilor în mediul online, dar şi faptului că magazinele fizice nu au fost închise decât pentru o scurtă perioadă.

„Anul 2021 a început foarte bine, anul 2020 a fost unul foarte bun. După primul lockdown în 2020 vânzările au crescut puter­nic şi au livrat un an foarte bun. Acum în 2021 clienţii investesc în continuare în casele şi proiectele lor, iar trendul este foarte bun. Posibil ca această creştere să fie temperată în mai, deoarece mai 2020 a fost o lună foarte bună. Construcţiile merg înainte. De 10 ani, nu a fost niciun an fără creştere. Suntem nu­mărul 2 pe piaţă, chiar cu doar 18 ma­gazine, iar al 19-lea în Târgovişte în mai, dar tot am reuşit să urcăm pe locul doi. Anul acesta ne aşteptăm la vânzări de circa 3 mi­liar­de de lei“, a spus CEO-ul companiei.

Miza Leroy Merlin este să accelereze dez­voltarea, în condiţiile în care Dedeman, cel mai mare business antreprenorial de pe pia­ţa locală şi cel mai mare nume din bricolaj, accelerează spre un business anual de 2 mi­liarde de euro.

„Ne apropiem însă de o masă critică, aceea de vânzări de 1 miliard de euro anual şi vrem să ne consolidăm strategia online. Vrem să avem o consistenţă între online şi offline. Vânzările online au explodat, încă sunt oraşe cu restricţii şi comandă online, iar alţii vor să evite spaţiile publice“, a subliniat CEO-ul Leroy Merlin. El a adăugat că ia în calcul inclusiv un marketplace pentru online unde să fie comercializate şi electrocasnice, dar care să fie efectiv vândute de terţe părţi.

La finalul lui 2020, retailerul francez de bricolaj Leroy Merlin a cumpărat un spaţiu în care a funcţionat un magazin Praktiker în Braşov, în vederea extinderii. Proprietatea a fost cumpărată de la investitorul belgian Mitiska REIM, specializat în dezvoltarea şi administrarea de parcuri de retail, şi este compusă dintr-o clădire de circa 7.500 de metri pătraţi şi un teren de aproximativ două hectare.

Leroy Merlin are deja un magazin în Braşov, în zona de nord a oraşului, iar prin deschiderea celui de-al doilea magazin în proprietatea recent achiziţionată, Leroy Merlin îşi va putea deservi mai uşor clienţii din zona de sud a oraşului, precum şi pe cei din staţiunile de pe Valea Prahovei.

Cu puţin timp înainte, Leroy Merlin anunţase că îşi extinde reţeaua de pe plan local cu un magazin nou la Târgovişte la începutul anului 2021.

Cel mai recent magazin sub acest nume s-a deschis în august 2020 şi se află pe bulevardul Theodor Pallady din Bucureşti. Acela are o suprafaţă de vânzare de 14.000 metri pătraţi, 30.000 de produse, iar la deschidere avea 115 angajaţi.

„Sunt două moduri de dezvoltare în România – offline, prin construcţia de magazine sau online, prin canale omnichannel. Acum prioritatea noastră este să acoperim oraşele mari, iar în acest moment suntem în aproape toate, mai puţin în Piteşti, dar lucrăm la un viitor proiect acolo. Pentur oraşele mari vrem să completăm portofoliul actual. Spre exemplu în Bucureşti avem patru magazine şi un potenţial pentru încă 2-3 magazine. În Timişoara avem unul şi mai trebuie unul, în Cluj va mai fi un al treilea cel mai probabil. Ne uităm şi spre oraşe mai mici, iar acum vom realiza un test la Târgovişte, un nou format într-un oraş de sub 100.000 de locuitori, dar cu o bună zonă în apropiere. De asemenea ne uităm şi spre alte oraşe mai mici precum Buzău, Focşani, Bistriţa unde nu suntem dar unde sunt şanse să dezvoltăm un proiect. Dar ar fi arogant din partea noastră să spunem că vom fi în toate judeţele ţării“.

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank