ZF Investiți in România

Investiţi în România! Furnizorul de amenajări interioare Theta iese la cumpărături cu 10 mil. euro şi caută companii cu activităţi conexe. Compania atacă piaţa regională

07.05.2021, 00:05 Autor: Alex Ciutacu

♦ Compania îşi propune să deschidă anul acesta la Paris primul showroom internaţional ♦ Fondatorii brandului Theta au vândut 50% din acţiuni către Black Sea Fund în 2020 ♦ Producţia de mobilă aduce mai mult de jumătate din vânzări ♦ Theta ţinteşte dublarea cifrei de afaceri în 2021, până la 12 mil. euro.

Furnizorul de amenajări inte­rioa­re şi mobilier la comandă Theta vrea să se dezvolte atât prin investiţii cât şi prin achiziţii, având un buget de până la 10 mil. euro pentru a cumpăra companii cu activităţi conexe, în con­textul în care compania vrea să atace pieţele din regiune, a explicat Florin Gheorghe, CEO şi acţionar al Inter­me­dio General Group, care operează sub marca Theta, în emisiunea Investiţi în România!, realizată de ZF în parteneriat cu CEC Bank. 

„Pentru următorii cinci ani ne-am propus achiziţia de noi companii din domenii conexe cu activitatea noastră pentru a ne putea dezvolta atât pe orizontală, cât şi pe verticală. Vrem să devenim o companie regională şi să ne desfăşurăm activitatea nu doar în România, ci şi în Bulgaria, Serbia, Leto­nia, Slovenia şi Ungaria“. 

Compania Intermedio General Group, care operează sub marca Theta, a fost implicată în 2020 într-o tranzacţie prin care fondul de investiţii Black Sea Fund a preluat 50% din acţiuni, în timp ce restul acţiunilor au rămas la Florin Gheorghe (38%), respectiv Gelu Florian (12%). 

„Avem un buget generos (pentru achiziţii – n.red.), pot da o cifră estima­tiv, până la 10 mil. euro. Dacă vom găsi ceva mai atractiv bineînţeles că putem majora bugetul, nu avem o problemă, dar să găsim o companie care să merite acest lucru. Acum căutăm, suntem în discuţii destul de avansate cu câteva companii în momentul de faţă, iar cu una dintre ele suntem aproape să intrăm în etapa de due-dilligence“. 

Prin acest plan de achiziţii, Theta îşi propune să devină un integrator cu toate so­luţiile in-house, pentru a nu mai fi ne­voie să subcontracteze. Com­pa­nia a rea­lizat sute de proiecte de design şi ame­najări pe piaţa locală şi pe cea externă, de la office şi HoReCa, până la comer­cial şi rezidenţial. Furni­zo­rul lucrează atât cu mobilă din pro­duc­ţie proprie, cât şi cu mobilier de serie din import. 

„Zona de office a scăzut cu aproape 40% pentru noi anul trecut, dar am reuşit să balansăm cu zona de export. Faptul că facem export a fost unul dintre avantajele noastre majore anul trecut, întrucât piaţa din Belgia şi din Franţa a mers foarte bine şi continuă şi anul ăsta“. 

Compania realizează mai mult de 50% din cifra de afaceri din producţia de mobilier pe comandă la fabrica din Blejoi, jud. Prahova, iar antreprenorul a explicat că îşi doreşte să menţină această pondere, chiar dacă cifra totală de afaceri va creşte. 

„Indiferent cât de mult vom dezvolta compania, partea de producţie trebuie să crească în mod constant şi să nu scadă sub 50%. Avem planuri de investiţii, vrem să mărim capacitatea de producţie, cumpărăm în permanenţă utilaje noi şi retehnologizăm constant. (...) Lucrăm exclusiv custom made, nu facem mobilier de serie. Mobilierul de serie îl importăm“. 

Proiectele în care a fost implicată compania Theta anul trecut au variat de la recompartimentarea unor spaţii de birouri şi până la amenajarea unor spaţii din HoReCa. 

„Mulţi au investit anul trecut în zona de hoteluri şi anul acesta continuă. Chiar lucrăm la câteva proiecte de 5 stele în acest moment. Am reuşit să facem anul trecut un hotel la Paris, două la Bucureşti – hoteluri boutique, micuţe, dar foarte interesant ca design. Am făcut şi câteva restaurante, iar anul acesta avem 4 hoteluri de 5 stele“. 

Theta în 2021

Theta a obţinut în 2020 afaceri de 6 mil. euro, iar pentru 2021 ţinteşte o dublare a cifrei de afaceri, în contextul în care înregistra la finalul lunii aprilie contracte semnate pentru acest an care se ridicau aproape până la valoarea totală de la finalul anului trecut. 

„Aşteptăm afaceri de 12 mil. euro anul acesta, ceea ce este extraordinar pentru un an atât de complicat, dar chiar avem un pipeline interesant, clienţii s-au dezmorţit mult, în toate zonele. Zona de office suferă în continuare, dar se pare că sunt şi investitori noi care vor să vină în România, care îşi caută zonă de office“. 

Printre proiectele discutate în 2021 se regăseşte un spital din Belgia şi un cămin de bătrâni modern de 12.000 mp care va fi situat în apropierea Bucureştului. 

Compania şi-a bugetat investiţii de câteva milioane de euro, dintre care 1,5 mil. euro se vor îndrepta către utilaje noi, iar o parte se vor duce către flota auto. 

„De anul trecut am decis să nu mai facem leasing operaţional, ne-am hotărât să folosim resurse proprii, să tăiem cheltuielile. Mai investim în cursuri pentru oameni, creştem echipa de vânzări şi de producţie“. 

O altă investiţie de jumătate de milion de euro ar trebui să ducă la primul birou internaţional al companiei, în Franţa. 

„Avem buget de jumătate de milion de euro pentru a deschide un nou showroom în zona Paris, care sperăm să fie gata până în august pentru că vrem neapărat să deschidem Theta Franţa. Acum avem un showroom în Bucureşti“. 

Numărul de angajaţi proprii ai companiei se ridică astăzi la circa 100 de persoane, iar până la finalul anului ar putea ajunge la 120 de oameni. 

În ceea ce priveşte viitorul pieţei, un aspect important semnalat şi de Florin Gheorghe ţine de evoluţia preţurilor materiilor prime, care înregistrează creşteri aproape peste noapte. 

„Am avut un şoc, parcă m-am trezit în 2008 când fierul a crescut cu 30% peste noapte. Sunt creşteri de minim 15% la materia primă, sunt produse care au crescut şi cu 40-50%, iar la altele preţurile s-au dublat. În decembrie, tabla de 1 mm era 8-9 euro la producător şi astăzi costă 19 euro“. 

El a mai spus că dincolo de preţuri există o problemă cu achiziţia efectivă de materii prime, în contextul în care unele lanţuri de aprovizionare s-au rupt. 

„În afară de preţuri, avem probleme reale cu achiziţia materiei prime. Sunt întârzieri şi de 3-4-5 săptămâni, care ne încurcă tare pentru că avem contracte semnate care trebuie duse la bun sfârşit într-un termen limită şi putem primi penalizări. Încercăm să gestionăm prin stocuri foarte mari de produse“. 

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank