ZF Investiți in România

Investiţi în România! Leonard Mihoc, fondator, Bere Nemţeana: Am investit în creşterea capacităţii cu 70% şi producem astăzi circa 35.000 de litri pe an

12.10.2020, 16:00 Autor: Alex Ciutacu

Producătorul Bere Nem­ţeana din Roman a investit circa 100.000 de euro în creşterea capa­cităţii de producţie cu aproape 70%, într-un proiect demarat în urmă cu un an şi jumătate, a explicat Leonard Mihoc, fondator, Bere Nemţeana, în cadrul emisiunii Investiţi în România!, realizată de ZF în parteneriat cu CEC Bank.

„Astăzi producem circa 35.000 de litri pe an. Am reuşit să punem în funcţiune încă patru fermen­tatoare de o capacitate mai mare, de 5.500 de litri fiecare, iar aces­tea ne-au ajutat să ne creş­tem capacitatea cu circa 70%. Inves­tiţia a ajuns undeva la 100.000 de euro, dar pe lângă fermentatoare am mai achiziţionat şi alte utilaje şi instalaţii“, a declarat Leonard Mihoc, care a început să producă bere artizanală în judeţul Neamţ încă din 2013. 

Pentru anul viitor companai îşi propune încă o investiţie similară, de data aceasta pentru a eficientiza activitatea fabricii şi pentru a aşeza premisele necesare extinderii porto­foliului de produse.

„Ne propunem pentru 2021 să schimbăm instalaţia de îmbu­teliere, să schimbăm panoul de automatizare, să reducem chelt­uielile pe partea de energie, să reducem pierderile pe partea de îmbuteliere. Estimez o investiţie de 100.000-150.000 de euro. Odată cu aceste inevstiţii vom lărgi şi portofoliul de produse, întrucât vrem să accesăm şi partea de beri speciale. În momentul de faţă avem în probe o bere de tip IPA, o bere de fermentaţie superioară, suntem destul de mulţumiţi şi cred că o vom scoate la degustat în 2-3 săptămâni“, a spus invitatul.

Dincolo de investiţiile din producţie, compania are în plan deschiderea unei berării, care ar putea fi situată în Iaşi. În urmă cu aproape trei ani, Bere Nemţeana a deschis un mic magazin de desfacere în Roman, însă Leonard Mihoc spune că nu a fost „momentul potrivit“. 

„Avem în plan să deschidem o berărie în următorii trei ani, în momentul în care ştim sigur că am făcut investiţiile necesare pentru a creşte capacitatea, pentru a eficientiza anumite costuri şi pentru a scădea pierderile tehnologice. După acste investiţii ne gândim serios să dschidem o berărie, cel mai probablil undeva în Iaşi, pentru că Roman este un oraş destul de mic şi nu sunt atât de mulţi consumatori“, a explicat fondatorul fabricii de bere artizanală. 

Produsele Bere Nemţeana sunt vândute atât în HoReCa, cât şi în lanţuri de retail, magazine specializate şi unităţi comerciale mai mici. Mai mult, producătorul a început să vândă şi online, însă nivelul este încă redus, iar veniturile de pe acest canal nu au reuşit să compenseze în 2020 scăderea din sectorul HoReCa. 

„Cred că în mod normal pe retail avem cele mai mari vânzări. Retailul are un avantaj pentru că în partea de HoReCa este destul de greu să intri să te listezi pe locaţii. În mod obişnuit, undeva la 60% din cifra de afaceri vine din retail şi 40% din HoReCa. Anul acesta a crescut mai mult procentajul pe zona de retail“, a menţionat el. 

Producătorul de bere artizanală conturează şi o poveste de export şi a început în ultimele săptămâni să trimită bere în Spania, vizând în continuare alte pieţe europene. 

„Anul acesta am reuşit chiar în timp de pandemie să încheiem un contract de colaborare cu o firmă destul de mare din Spania. Acum aşteptăm răspunsuri pentru Italia şi Germania. Deja în Spania suntem la a doua săptămână, a patra comandă trimisă“, a explicat Leonard Mihoc.

Bere Nemţeana a obţinut afaceri de circa 2 mil. lei în 2019, iar pentru 2020 se aşteaptă să ajungă cel puţin la aceeaşi cifră de afaceri, în contextul în care în luna septembrie avea deja acest obiectiv realizat în proporţie de 97%. „Cu toate că au mai scăzut vânzările pe HoReCa, noi am câştigat noi contracte, ne-au mai listate câteva platforme, plus contractul din Spania. Vedem ce se întâmplă în următoarele luni“. 

În prezent, Bere Nemţeana are 10 angajaţi, iar Leonard Mihoc vrea să crească numărul acestora în 2021, odată cu punerea în aplicare a planurilor de investiţii şi dezvoltare. 

 

Care sunt principalele probleme identificate de Bere Nemţeana în România: 

♦ Birocraţia. De la începutul poveştii noastre, de când am început să o autorizăm, să ne branşăm la gaz la utilităţi, totul a durat foarte mult, foarte multe hârtii, acte, timp pierdut, când se puteau simplifica foarte uşor lucrurile. 

♦ Legislaţie birocratică neclară şi greoaie, aici vorbim chiar şi de anumite încadrări tarifare pe care le facem. Dacă până acum câteva luni voiam să facem o bere nouă trebuia să depunem o documentaţie, să aşteptăm mai multe zile, să primim o aprobare, să începem probe tehnologice, să anunţăm. Acum s-a mai simplificat puţin, facem o notificare, facem berea şi doar o înregistrăm. 

♦ Fiscalitatea ridicată

 

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank