ZF Investiți in România

Investiţi în România! Lucian Alexe, Proleasing Motors: Am investit 250.000 de euro numai în software. Acum mizăm pe diversificarea serviciilor

30.11.2020, 20:15 Autor: Bogdan Alecu

Compania deţine trei dealeri Ford, în Ploieşti, Târgovişte şi Buzău, şi câte un dealer Hyundai şi BMW în Ploieşti.

Proleasing Motors va investi în extinderea portofoliului de investiţii cu un service pentru motociclete, dincolo de businessul cu automobile, în condiţiile în care interesul pentru transportul pe două roţi este tot mai mare.

„Noi vom dezvolta serviciile aftersales. Acum mergem pe motociclete. Vedem aici un potenţial. Momentan nu vom fi şi dealeri, dar vom analiza în a doua jumătate a anului viitor“, a spus Lucian Alexe, directorul general şi acţionar al Proleasing Motors.

Compania deţine trei dealeri Ford, în Ploieşti, Târgovişte şi Buzău, şi câte un dealer Hyundai şi BMW în Ploieşti.

„Vânzările au evoluat mai bi­ne decât ne aşteptam în 2020, mai ales că veneam după anul 2019, care a fost cel mai bun din isto­ria companiei, cu o cifră de afaceri de peste 44 mil. euro, din vânzări de maşini şi servicii din trei branduri, BMW, Ford şi Hyundai. Anul a fost cu un debut senza­ţional însă din martie am regândit strategia. Lumea s-a oprit brusc, dar prin reacţii adecvate am păstrat compania într-o zonă de siguranţă sanitară, iar printr-o strategie am depăşit lunile din primăvară. Acum, dupa 11 luni, suntem într-o scădere de business pe Ford şi BMW, dar avem o creştere de 32% pe Hyundai. Nu avem un an rău, având în vedere contextul“, explică Lucian Alexe.

Având în vedere impactul pandemiei asupra pieţei auto, care a „ras“ aproape 30% din vânzările totale din primele zece luni ale acestui an, şi businessul Proleasing se va comprima în 2020.

„Cu toate cele trei mărci, le acoperim ce este important în auto, avem o marcă premium şi două de volum, dar ambele în zona superioară a acestora. Anul acesta vizăm un business de 40 mil. euro, o scădere de 10% faţă de 2019, importantă, dar vine dintr-un volum mai mic de maşini vândute, dar prin automatizarea şi moderni­zarea proceselor vom atinge un prag de profitabilitate mai mare ca în 2019“, a subliniat Lucian Alexe.

Compania a realizat investiţii totale de 5,5 mil euro de la înfiinţarea sa din 2006, însă acum au mizat cel mai mult pe investiţii în automatizare.

„Anul acesta face parte dintr-o serie de 4 ani în care noi am investit 250.000 de euro în software, în procese, la automa­ti­zare şi simplificare şi eficientizare şi com continua acest efort. Avem din fericire şi parteneri care merg în aceeaşi direcţie, şi ei investesc în digitalizare. Vrem să fim cât mai co­nectaţi la ce se întâmplă în in­dus­trie“, a subliniat Lucian Alexe.

Dincolo de digitalizare, urmă­to­rul pas este să extindă ser­vi­ce­u­rile.

„Nu doar digitalizarea este un subiect. Ne vom concentra pe ser­vicii aftersales din ce în ce mai va­ria­te şi complete. Acum de­marăm un service de moto­ci­clete în Plo­ieşti, iar în primăvară vom demara un service nou de tinichigerie-vopsitorie“, a subli­niat directorul Proleasing Motors.

 

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank