Livrările la domiciliu în perioada stării de urgenţă au reprezentat o salvare pentru restaurante şi magazine, iar extinderea continuă.
„Din punctul de vedere al vânzărilor, avem zile bune şi zile mai puţin bune. Trăim un roller-coaster. Dar am reuşit să ne adaptăm foarte reprede. Noi eram fermi pe poziţie şi de când am deschis şi până în martie anul acesta noi am refuzat să realizăm livrări de mâncare deoarece experienţa mâncării este mult mai bună când este servită dintr-o farfurie de porţelan, decât dintr-o caserolă din plastic deasupra tastaturii. Dar ne-am trezit sâmbătă seara cu piaţa închisă. Noi lunea aveam totul pregătit pentru o zi normală. Am gătit normal, dar am livrat, inclusiv la domiciliu în acea zi de luni“, a spus Marius Tudosiei, fondator Băcănia Veche, care pe lângă prăvălie are şi un bistrou.
Pasul următor îl reprezintă intrarea pe o platformă de vânzări, pentru a extinde partea de comenzi.
„Acum mai pregătim o premieră - discutăm cu o platformă de livrări pentru a ne prelua o parte din colete. Colegii implicaţi la băcănie în proiecte au trecut la livrări la domiciliu. Pe livrări discutăm cu cei de la Tazz by eMag deoarece par flexibili şi înţeleg faptul că noi gătim proaspăt şi artizanal şi nu putem fi trataţi la fel cu cei care decongelează, prăjesc şi vând“, a spus Marius Tudosiei.
Cererea mare pentru livrări a venit în contextul golirii birourilor. Dacă înainte de pandemie în zona Pipera-Barbu Văcărescu erau circa 150.000 de corporatişti la birou în fiecare zi, odată cu pandemia, nici 20% dintre aceştia nu s-au mai dus la birou.
„Noi am fost şi într-o zonă defavorizată deoarece Pipera este o zonă goală acum. Este o imagine dezolantă. Ajungând la 6 clienţi la prânz, faţă de o medie de 120-130, am luat decizia de a opri operaţiunile acolo deoarece cu şase clienţi nu plăteam nici curentul. Noi dacă nu făceam livrări, închideam deoarece şi grădiniţele erau închise. Dacă nu existau livrările, închideam“, explică Marius Tudosiei.
Businessul prăvăliei şi bistroului mizează pe colaborarea cu furnizori mici, autohtoni, iar cererea pentru produsele artizanale, în special pentru conserve, a crescut în lockdown.
„Conservele s-au vândut foarte bine, de la ghebe marinate, sosuri, gogoşari - produse care ţin mult. În martie mulţi nu ştiau ce se va întâmpla. Oamenii au fost lăsaţi să se autoinflameze. Au fost lăsaţi să cheltuiască bani în mod nejustificat. Noi chiar am temperat din comenzi deoarece erau clienţi care comandau mult prea mult“, a explicat fondatorul băcăniei.
Profilul clientului este acel om cu venituri peste medie, cu educaţie înaltă, cu poziţii bune, de decizie, oameni care călătoresc, care au o preocupare puternică pentru ce mănâncă în fiecare zi.
„Noi avem un criteriu de calitate peste care nu trecem când vine vorba de furnizori. Dacă produsul nu respectă standardele, nu le vindem. Contează să fie un produs local. Vindem şi din import, însă doar ce nu se poate produce în România, precum uleiul de măsline. Ar mai fi un al treilea criteriu – să fie un produs care să se potrivească businessului nostru. Mi s-a întâmplat cu mai mulţi furnizori să renunţ la ei deoarece nu livrau la acelaşi nivel al calităţii.
Pot exista diferenţe între loturi, poate o zacuscă este mai rumenită, dar nu un gust total diferit sau diminuat din punct de vedere al calităţii. Nu putem veni cu produse care îşi schimbă radical calitatea de la o săptămână la alta. Renumele nu se păstrează prin postări pe facebook, ci prin produsele pe care le punem pe vitrine“, a spus Marius Tudosiei.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE