ZF Investiți in România

Investiţi în România! Ograda cu Legume: Băcăniile moderne sunt o alternativă bună, dar ele îţi cer şi o anumită calitate a ambalajului

19.05.2021, 17:00 Autor: Alex Ciutacu

♦ Producătorul de salate marinate vrea să iasă pe piaÅ£a europeană în următorii doi ani ♦ Planurile pe următorii cinci ani cuprind o facilitate de producÅ£ie de jumătate de milion de euro. 

Băcăniile moderne au devenit o alternativă de retail din ce în ce mai bună pentru producătorii locali din sectorul alimentar pe fondul crizei sanitare, însă cei interesaÅ£i să vândă prin acest canal trebuie să acorde o atenÅ£ie sporită brandului ÅŸi ambalajului, a explicat Gheorghe RoÅŸca, cofondator, Ograda cu Legume, în emisiunea InvestiÅ£i în România!, realizată de ZF în parteneriat cu CEC Bank. 

„Lucrăm acum la un proiect prin care vrem să ne schimbăm numele ÅŸi ambalajul. Anul 2020 ne-a convins că băcăniile sunt o alternativă foarte bună, iar băcăniile bune au ÅŸi pretenÅ£ii să fie totul ambalat într-un anume fel. Ne-au zis multe băcănii că dincolo de produs ÅŸi ambalajul trebuie să fie corespunzător pentru că altfel nu îşi pot asocia băcănia cu ambalajul“. 

ÃŽnfiinÅ£at în urmă cu 5 ani la IaÅŸi de familia RoÅŸca, Ograda cu Legume este un producător de salate marinate, cu reÅ£ete inspirate din cultura gastronomică a Republicii Moldova. 

„În 2019 noi lucram doar cu restaurante ÅŸi câteva băcănii, mai mult din IaÅŸi. ÃŽn 2020 am început să colaborăm cu peste 35-40 de bă­cănii din toată Å£ara. Sperăm să mai creÅŸtem ÅŸi să ajungem în aproape toate bă­căniile bune din Å£ară ÅŸi chiar în afara ţării“. 

Accentul pe băcănii a venit ca o adaptare anul trecut, după ce aportul restaurantelor în business a scăzut la 10% faţă de 2019. Vânzările producătorului s-au situat la circa 50.000 de euro, iar firma ar putea ajunge la cinci angajaÅ£i anul acesta. 

„Noi putem spune că am fost puţin în declin pentru că aveam aşteptări foarte mari de la restaurante“. (...)

„Odată cu venirea pandemiei ne-am dat seama că trebuie să acÅ£ionăm ÅŸi să facem ÅŸi altceva pe lângă colaborări cu restaurantele, care erau închise, ÅŸi ne-am axat foarte mult pe băcănii“. 

Afacerea este construită în principal pe producţie artizanală şi pe materii prime provenite de la producători locali. În continuare, familia Roşca vrea să investească într-o capacitatea de producţie mai mare şi să iasă cu produsele peste graniţă.

„Vrem să mai etindem, vrem să începem să ascoperim toată România, în primul rând, pentru că suntem un produs unic pe piaţă. Vrem să ne extindem ulterior şi pe partea europeană pentru că sunt mulţi oameni din fostul spaţiu sovietic care muncesc în Europa de Vest şi caută produse ca ale noastre prin magazinele de acolo“.

Astfel, Gheorghe RoÅŸca vrea ca în doi ani să ajungă ÅŸi pe piaÅ£a Europenă, atât în magazine, cât ÅŸi în HoReCa. Totodată, planul pe cinci ani cuprinde ÅŸi prezenÅ£a în destinaÅ£ii turistrice precum Grecia sau Turcia. 

În ceea ce priveşte partea de producţie, producătorul vizează o investiţie de circa 500.000 de euro, prin intermediul căreia să poată ajunge la capacitatea necesară petnru a deservi pieţele pe care le ţinteşte.

„Avem planurile bine făcute, este posibil să găsim ÅŸi investitori pentru că e o extindere destul de mare ÅŸi vom avea nevoie de susÅ£inere financiară. Pentru că produsul este apreciat avem tot felul de propuneri. (...) Eu îmi doresc cât mai rapid, dar nu vreau nici să ne grăbim“. 

 

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank