ZF Investiți in România

Investiţi în România!, proiect ZF şi CEC Bank. Ady Hirsch, CEO, Alka Group: Mergem spre afaceri de 50 mil. euro în 2020. Exporturile au depăşit 10% în totalul vânzărilor de anul trecut

26.06.2020, 00:07 Autor: Alex Ciutacu

♦ Grupul Alka a investit peste 20 mil. euro în perioada 2017-2019 în România, unde produce la Bucureşti şi la Ploieşti cu 800 de angajaţi.

Grupul Alka, pro­du­cătorul unor branduri pre­cum Alfers şi Toor­tizi, se apropie de afaceri de 50 mil. euro în 2020, în contextul în care vizează o creştere de două cifre pentru anul acesta, a explicat Ady Hirsch, CEO, Alka Group, în cadrul emisiunii Investiţi în România!, realizată de ZF în parteneriat cu CEC Bank.

„Până la finalul anului ne aşteptăm să avem între 750 şi 800 de angajaţi şi ne vom apropia de o cifră de afaceri de 50 mil. euro. (...) În 2019 am continuat să imple­men­tăm planul nostru strategic pe termen lung şi am obţinut acest obiectiv de creş­tere de două cifre. Vom continua să lucrăm înspre această ţintă în timpul care a rămas din acest an. Deocamdată suntem puţin în spate, dar în final nu vom renunţa la încercarea de a fructifica multe opor­tu­ni­tăţi existente pentru a aduce încă un an de creştere, chiar dacă nu la nivelul ini­ţial an­ticipat“, a declarat Ady Hirsch, CEO al gru­pului Alka, care a obţinut în 2018 afa­ceri consolidate la nivel de grup la pest­e 42 mil. euro, conform estimărilor ZF rea­lizate pe cele mai recente date dis­po­nibile.

Alka produce în România în două fabrici, iar o parte din produsele din porto­fo­liu merg la export pe mai mult de 40 de pieţe de pe cinci continente. Anul trecut, com­pania a depăşit pentru prima dată o pondere de 10% a exporturilor în totalul vânzărilor, iar compania vrea să majoreze această pondere în cotinuare. „La capitolul export pot spune că la noi în Alka acesta este un subiect care ne aduce foarte mare mândrie, pentru că putem duce produse inventate şi produse în România în toate colţurile lumii. Noi şi în 2020 avem o creştere foarte importantă pe această activitate şi asta ne dovedeşte că drumul pe care noi l-am ales este un drum corect. În ciuda faptului că există pandemie peste tot, noi am continuat să creştem într-un mod esenţial şi vom bate monedă în continuare pe această activitate“, a adăugat el.

Pentru anul acesta, grupul şi-a propus să atace piaţa din China şi anumite zone din America de Nord, însă planurile pentru cea mai mare piaţă din Asia au fost amânate.

„Ne-am concentrat pe pieţele existente în această perioadă, am avut şi planuri legate de China, dar se pare că în acest an nu va fi cazul. Când vorbim de planuri, trebuie să existe şi o prezenţă fizică. Procesul de la idee la implementarea într-o nouă piaţă este extrem de lung şi necesită şi prezenţa personală pentru a crea relaţii relevante. Dacă nu vom putea continua în China momentan, vom încerca să continuăm planurile pentru America de Nord, chiar dacă înregistrăm întârzieri“, a explicat şeful grupului Alka.

În ceea ce priveşte investiţiile, compania a finalizat în 2019 o investiţie de peste 11 mil. euro prin care şi-a inaugurat a doua facilitate de producţie din România, la Ploieşti, acolo unde lucrează în prezent „câteva zeci de angajaţi“, conform invitatului. În continuare, Alka plănuieşte consolidarea investiţiilor şi eficientizarea businessului.

„Este foarte important pentru noi şi să consolidăm investiţiile pe care le-am făcut, că ne-am creat capacitate suplimentară şi trebuie să o fructificăm, dar pe partea de investiţii ne vom concentra pe cele legate de eficientizare, infrastructură, de dezvoltare de produse noi şi de investiţiile în brandurile noastre. Vom face anul acesta investiţii de două cifre, de ordinul milioanelor de lei. Nu vom executa toate investiţiile planificate pentru că pandemia îţi aduce în mod evident necesitatea de a proteja cash-flow-ul şi trebuie să fii mai prudent, dar pot să vă spun că între anii 2017-2019 noi am investit peste 100 milioane lei“, a declarat Hirsch.

 

Care sunt principalele probleme identificate de Alka:

► Lipsă de oameni/probleme de recrutare. Alka este o firmă de oameni, noi lucrăm cu oameni şi avem nevoie de suficienţi oameni, atât din punct de vedere cantitativ, cât şi din punct de vedere calitativ şi avem anumite zone unde suferim din acest motiv. Este legată şi de infrastructura educaţională pentru că finalmente educaţia este viitorul pentru româno şi pentru România şi cred că cel puţin în cazul industriei alimentare, în care noi activăm, nu există suficienţi oameni pregătiţi care ies din şcolile potrivite în ziua de astăzi şi simţim acest deficit. Poate la altă industrie se simte mai puţin, dar cred că educaţia în România are un drum suficient de lung pentru a îmbunătăţi anumite lucruri.

► Infrastructura rutieră. Ştim cu toţii că este deficitară infrastructura în România. Finalmente, pot spune că această infrastructură rutieră generează pentru mulţi costuri mai mari, dar pe de altă parte nici nu pot spune că din cauza acestei infrastructuri nu putem face business în România.

► Lipsa de oameni/probleme de recrutare. Alka este o firmă de oameni, noi lucrăm cu oameni şi avem nevoie de suficienţi oameni, atât din punct de vedere cantitativ, cât şi din punct de vedere calitativ şi avem anumite zone unde suferim din acest motiv. Este legată şi de infrastructura educaţională pentru că finalmente educaţia este viitorul pentru români şi pentru România şi cred că cel puţin în cazul industriei alimentare, în care noi activăm, nu există suficienţi oameni pregătiţi care ies din şcolile potrivite în ziua de astăzi şi simţim acest deficit. Poate la altă industrie se simte mai puţin, dar cred că educaţia în România are un drum suficient de lung pentru a îmbunătăţi anumite lucruri.

► Infrastructura rutieră. Ştim cu toţii că este deficitară infrastructura în România. Finalmente, pot spune că această infrastructură rutieră generează pentru mulţi costuri mai mari, dar pe de altă parte nici nu pot spune că din cauza acestei infrastructuri nu putem face business în România.

 

 

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank