ZF Investiți in România

Investiţi în România! Proiect ZF şi CEC Bank. Mohammad Murad, preşedinte Phoenicia Hotels: Pandemia ne-a prins într-o investiţie în desfăşurare de peste 30 mil. euro, dar am decis să mergem mai departe

18.06.2020, 00:08 Autor: Miruna Diaconu

Gradul de ocupare al hotelurilor din Mamaia, deţinute de omul de afaceri de Mohammad Murad, este în jur de 60-70%.

Mohammad Murad, unul dintre cei mai mari proprietari de hoteluri din România, fondator şi preşedinte Phoenicia Hotels, spune că pandemia COVID-19 l-a prins într-o investiţie în plină desfăşurare în valoare de peste 30 de milioane de euro. Omul de afaceri a achiziţionat în 2016 complexul hotelier din staţiunea Olimp din care fac parte hotelurile Amfiteatru, Belvedere şi Panoramic, care urmează a fi deschise la data de 1 iulie.

„Perioada aceasta ne-a dat peste cap, ne-a prins într-o investiţie de peste 30 milioane euro. Ne-a fost foarte greu, ne-am blocat iniţial până am luat decizia să mergem mai departe, trebuie în orice moment să mergem mai departe. Până acum am investit peste 30 mil. euro, achi­ziţii plus investiţii. Vom deschide două hoteluri, cred că şi al treilea, nu sunt probleme majore. O problemă este dacă angajăm sau nu, nu ştim ce va urma”, spune Mohammad Murad, fondator şi preşedinte al Phoenicia Hotels.

Complexul hotelier Amfiteatru-Panoramic-Belvedere va avea patru stele şi va dispune de circa 772 structuri de cazare cu circa 1.500 de locuri de cazare în hoteluri şi 1.500 de locuri în restaurante. Astfel, hotelul Amfiteatru, parte din complex, va avea 322 de camere duble şi 12 apartamente, precum şi 400 de locuri în saloanele restaurantului cu acelaşi nume şi 120 de locuri pe terasă, potrivit paginii de Facebook. Murad mai controlează în Capitală hotelurile Phoenicia Grand Hotel, Phoenicia Express şi Phoenicia Comfort, dar şi un apart-hotel.

La nivelul hotelurilor deţinute de omul de afaceri Mohammad Mu­rad, gradul de ocupare în acest moment este foarte mic, în jur de 10%. În ceea ce priveşte  hotelurile de pe litoral, în special în staţiunea Mamaia, gradul de ocupare este la nivel de 60-70%.

„Va fi o scădere evidentă undeva la jumătate faţă de anul trecut, în cel mai bun caz, dacă vom avea noroc gradul de ocupare, în medie, va fi de 50% pentru că, având în vedere că s-a prelungit starea de alertă, este un mesaj clar către toţi turiştii care vor veni pe litoral că încă nu e cazul să ne gândim la litoral şi aici cred că guvernul nu a luat cea mai bună decizie, trebuie să fim precauţi şi să luăm cele mai bune măsuri ca turiştii să se simtă în siguranţă”.

Mohammad Murad a luat în con­ce­siune pe 15 ani hotelul Lido din Ca­pitală de la familia Angelescu (ur­ma­şii doc­to­rului şi fostului ministru al în­vă­ţă­mân­tu­lui Constantin An­ge­lescu) şi l-a trecut printr-un proces amplu de mo­dernizare, redeschizându-l la înce­pu­tul anului 2019. În hotelul Lido, omul de afaceri a in­vestit circa 8 mil. euro, dar în această pe­rioadă de criză hotelul a fost închis, iar gradul de ocupare în acest moment este de 10%.

“Avem peste 80.000 de pachete vândute, nu am primit mai mult de 2% solicitări pentru returnarea sumelor plătite, iar la amânare foarte puţine, dar oamenii sunt foarte relaxaţi şi respectă regulile. Litoralul românesc este în siguranţă. Trebuie să ne învăţăm cu acest virus, degeaba luăm multe măsuri, e vorba de educaţie, să luăm măsuri, dar să nu afecteze drastic economia”.

Mohammad Murad a investit în total în proiectele sale din România circa 200 milioane euro şi este de părere că cei care vor să investească din banii lor, nu doar în România, în general,  trebuie să se gândească foarte bine la acest lucru înainte de a lua o decizie.

Totodată, preşedintele Phoenicia Hotels este de părere că Bucureştiul are un potenţial foarte mare de a atrage turişti, chiar să îşi dubleze sau tripleze numărul de turişti, dar este nevoie de comunicare între mediul de afaceri şi autorităţi, cât şi de o promovare externă foarte agresivă.

 

Cu ce probleme se confruntă

► Cred că cel mai greu lucru, care trebuie rezolvat, pentru investitor este birocraţia. Din cauza birocraţiei pierdem 80% din iniţiative de investiţii în România.

► O a doua problemă cu care ne confruntăm este lipsa clienţilor.

► Absolvenţii nu au cultura muncii, este o mare problemă. În toată Europa, facultatea te învaţă să fii bugetar, nu om de afaceri într-o companie privată. Noi, mediul de afaceri românesc, avem nevoie de oameni cu iniţiativă.

► Oamenii nu mai au încredere în ţară, nu mai există încredere în tot ce este produs românesc.

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank