ZF Investiți in România

Investiţi în România!, proiect ZF şi CEC Bank. Răzvan Ştefănescu, general manager, Cupio: Pregătim o investiţie de 1,2-1,6 mil. euro pentru o hală proprie în comuna Dumbrăviţa, judeţul Timiş

03.07.2020, 00:06 Autor: Alex Ciutacu

Cu 15 magazine în ţară înainte de pandemie şi un magazin online, Cupio va continua extinderea şi vrea să ajungă la 18 în 2020.

Grupul de companii din spatele brandului românesc de cosmetice Cupio are în plan construcţia unei hale proprii în comuna Dum­brăviţa din judeţul Timiş, într-un proiect estimat la 1,2 „ 1,6 mil. euro, care ar urma să se concretizeze la finalul anului 2020 sau începutul anului 2021, a explicat Răzvan Ştefănescu, general manager, Cupio, în cadrul emisiunii Investiţi în România!, realizată de ZF în parteneriat cu CEC Bank.

„Avem în plan să ne facem hala noastră. Acum poate am pus puţin în aşteptare această investiţie, dar nu pentru mult timp. Încercăm să cheltuim sumele mici dintr-un astfel de proiect, iar atunci când vom fi pregătiţi, poate în toamnă, poate la începutul anului viitor, vom demara lucrările. (...) Avizele sunt finalizate, se mai lucrează la partea de design. Estimăm că va costa între 1,2 şi 1,6 milioane de euro. Ce ne mai ţine pe loc acum este să vedem puţin ce se întâmplă în piaţă, cum evoluează lucrurile. S-au redeschis saloanele, magazinele, mallurile, dar trebuie să vedem cum evoluează lucrurile în următoarea perioadă“, a declarat Răzvan Ştefănescu, care a fondat businessul Cupio în urmă cu aproape 9 ani, împreună cu soţia lui, Raluca.

Cu afaceri de circa 11 milioane de euro la nivel de grup pentru anul 2019, Cupio vrea să îşi extindă anul acesta reţeaua de magazine din malluri, în ciuda incertitudinii generate de pandemie.

„Vom deschide anul acesta trei ma­gazine, practic două noi, unul în Târgovişte, celălalt în Braşov, iar al treilea magazin este transformarea unei insule dintr-un mall din Bucureşti într-un magazin, întrucât situaţia actuală ne-a adus oportunitatea unui spaţiu în acel mall. Acea insulă o vom reloca într-un mall nou“, a spus managerul.

În contextul în care magazinul online al Cupio aducea 60% din vânzări la începutul anului, acest canal a reuşit să suplinească o parte din businessul pierdut pentru perioada stării de urgenţă, când magazinele fizice au fost închise.

„Am început anul în forţă şi a venit pandemia care ne-a dat lucrurile peste cap, însă planurile noastre de viitor, deşi s-au schimbat puţin, merg în aceeaşi direcţie. (...) Pot spune că partea de online a crescut, odată cu numărul de abonaţi, numărul de vizitatori pe site, numărul de co­menzi, urmă­ri­torii pe social media. Absolut totul a fost la superlativ pe acest seg­ment. Evident că lucrurile nu funcţionează, nu au funcţionat la fel cum ne-am fi dorit noi, dar pot spune că online-ul a compensat mare parte din pierderile pe care le-am avut pe partea de magazine şi distribuitori“, a explicat invitatul.

Cu 130 de angajaţi în total, Cupio ţinteşte o creştere de 20% a cifrei de afaceri în 2020, acesta fiind nivelul stabilit înainte de pandemie, în contextul în care compania încearcă să recupereze săptămânile în care magazinele au fost închise.

„Anul trecut am încheiat cu circa 11 milioanae euro cifră de afaceri cumulată la nivel de grup şi aveam o previziune pe 2020 - o creştere de 20%. Pot spune că în continuare sperăm la această creştere, chiar dacă pandemia ne-a dat peste cap. Dar având în vedere ceea ce s-a întâmplat în online, faptul că nu ne-am pierdut clienţi, ci am câştigat un număr semnificativ de clienţi, vreau să cred că putem recupera pe parcrurs până la final de an. Poate nu va fi 20%, dar sperăm să fie pe acolo, mai ales că vor fi şi magazinele noi, am insistat foarte mult şi pe partea de export“, a explicat Ştefănescu.

Cu livrări în mai multe ţări europene, Cupio ţinteşte creşteri viitoare prin ambiţia de a-şi extinde portofoliul de clienţi la export.

„Pe durată lungă vrem să scoatem brandul în cât mai multe ţări. România are o piaţă de desfacere destul de mică. Creştem aici, depunem eforturi să câştigăm cotă de piaţă, însă adevărata provocare este dacă ieşi în afară. În momentul de faţă pot spune că exportăm în Italia, Germania, Belgia, Franţa şi Anglia, dar suntem în discuţii pentru a mai deschide noi pieţe în viitor. Poate fi chiar de anul acesta, sau anul viitor, e lucru cert că vrem să mergem în afară. Am stat aproape 8 ani de zile să construim brandul, să ne punem la punct cu portofoliul, produsele, mediul de gestionare al businessului, tot acest know-how şi acum suntem pregătiţi să ieşim în afară“, a adăugat el.

 

 

Care sunt principalele probleme identificate de Cupio

♦ Birocraţia. Odată cu pandemia instituţiile au început să se digitalizeze, dar nu într-un ritm atât de alert încât să ţină pasul cu situaţia actuală. Sunt păreri împărţite. Pe de o parte, unele instituţii s-au eficientizat, am putut face tot de la distanţă, nu a fost nevoie de întâlniri, prezentări, dar cu altele primim în continuare răspunsuri dificile, cu întârziere sau chiar nu răspund solicitărilor noastre. Ne aşteptam totuşi la o îmbunătăţire din punctul ăsta de vedere. Aşa cum companiile au depus eforturi să fie contactul minim cu oamenii cu echipa, aşa ne aşteptam şi la nivel de stat să se întâmple lucrurile.

♦ Piaţa de desfacere şi puterea de cumpărare în ţara noastră sunt relativ mici, drept pentru care vrem să scoatem brandul în afară pentru a putea creşte portofoliul de clienţi şi lucrăm la asta, este un proiect în desfăşurare. Un alt proiect este să traducem platforma în mai multe limbi pentru a putea intra pe mai multe pieţe.

♦ Lipsă de oameni. Este nevoie de oameni competenţi, dar pot spune că dacă nu mă uit punctual, ci per ansamblu am fost oarecum feriţi de problema asta. Poate şi datorită domeniului în care activăm sau brandului. La nivel de ţară clar este o problemă, dar poate lucrurile se vor mai schimba acum dacă aceste companii vor rezista pandemiei. Tind să cred că problemele cu oamenii se vor diminua.

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank