ZF Investiți in România

Investiţi în România! Retailerul de fotolii de masaj Komoder se extinde către Londra şi Lyon. Compania se uită spre relocarea producţiei din China în România

22.03.2021, 00:06 Autor: Alex Ciutacu

♦ Compania are patru showroomuri în ţară şi şase în Europa ♦ O eventuală investiţie pentru o facilitate de producţie pe plan local s-ar ridica la 1-1,5 mil. euro. ♦ Afacerile Komoder au crescut cu 70% în 2020, la peste 5 milioane de euro.

Retailerul român de fotolii de masaj Komoder pregăteşte deschiderea a două noi showroomuri inter­naţionale în 2021, în oraşul britanic Londra, respectiv oraşul francez Lyon, în contextul în care produsele companiei ajung la export în aproape 30 de ţări, a explicat Adrian Rus, fondator, Komoder, în emi­siunea Investiţi în România, realizată de ZF în parteneriat cu CEC Bank. 

„În acest moment lucrăm la deschideri în Franţa şi în Marea Britanie. La Londra şi Lyon avem deja angajaţi şi vrem să deschidem primele showroomuri imediat ce restricţiile vor permite funcţionarea maga­zinelor neesenţiale. (...) Ţintim aceste două oraşe pentru că sunt zone în care am avut constant clienţi în ultima jumătate de an şi considerăm că cifra noastră de afaceri va creşte substanţial odată ce inaugurăm aceste două showroomuri“. 

Retailerul are în prezent patru showroomuri în România, situate în centre comerciale din Cluj, Bucureşti, Timişoara şi Iaşi, precum şi şase locaţii internaţionale în Barcelona, Sofia, Rotterdam, Madrid, Milano şi Budapesta – ultimele trei fiind deschise în 2020. 

„Lyon şi Londra sunt două oraşe unde nivelul de trai este foarte ridicat şi costurile sunt dedicate, de aceea ne-am bugetat 150-180.000 de euro pentru inaugurarea acestor două locaţii. (...) Ne dorim ca în marile capitale din Uniunea Europeană Komoder să fie prezent în următorii cinci ani cu cel puţin 1-2 showroomuri“. În ceea ce priveşte extinderea în piaţa locală, compania fondată în urmă cu zece ani vrea să deschidă noi locaţii şi analizează în acest moment oportunităţile din ţară pentru a alege o destinaţie cât mai lucrativă. „Ne dorim să mai deschidem un nou showroom în 2021, nu am stabilit locaţia, dar vom alege între Constanţa şi Craiova, acestea fiind două zone unde livrăm permanent şi unde ne-am dori să avem un showroom alături de cea de-a cincea echipă de vânzări“. 

Produsele Komoder au ajuns în 2020 în aproape 30 de ţări, întrucât jumătate din vân­zări au fost realizate la export anul trecut. Compania vinde printr-un mix de online şi showroomuri, ceea ce împinge nevoia extin­derii atât pe plan intern, cât şi pe plan extern. 

Retailerul a investit aproape 350.000 de euro în 2020, un an în care a inaugurat un nou centru logistic în Cluj, realizat în urma unei investiţii de 80.000 de euro. Komoder are trei depozite în România, însă fiecare ţară în care are showroom vine cu o soluţie de depozitare, aducând totalul depozitelor la zece. 

„Vrem să extindem centrul logistic deschis anul trecut la Cluj pentru că este o facilitate care ne ajută enorm pe zona de export, e funcţională 24/7 şi ne ajută să livrăm în mai puţin de 20 de ore cam în orice punct al Europei. (...)“

„Cred că am dori să dublăm suprafaţa pe care o avem aici şi cred că am putea reuşi cu 100.000 de euro să ajungem la spaţiul pe care ni-l dorim“. 

Livrările sunt realizate cu flota proprie care curpinde astăzi 13 camioane, în contextul în care întreaga echipă a Komoder se ridică la 55 de angajaţi. 

Fotoliile de masaj comercializate de Komoder sunt produse în parteneriat cu trei fabrici din China, în funcţie de nevoi şi de cerere. 

„Noi lucrăm cu trei fabrici, cele mai mari din China, însă tot produsul şi toată structura, design, aspect, cromatică, sunt stabilite de către noi în funcţie de cerinţele clienţilor. (...) Probabil toată lumea care lucrează cu mişcări de mărfuri la nivel global a sesizat că pandemia a afectat ciclurile şi lanţurile de aprovizionare. Nu am simţit neapărat o problemă în această zonă, dar costurile au crescut foarte mult. Am fost nevoiţi să ne reconsiderăm lista de preţuri, dar am încercat să nu avem creşteri mai mari de 3-5%“. 

Întrebat de posibilitatea de a reloca producţia din China în Europa, Adrian Rus a explicat că la nivel de dorinţă „ar fi businessul ideal să reuşim să producem aceste fotolii strict în România“. 

„La nivel de producţie sperăm că lucrurile vor evolua în aşa fel la noi încât cel puţin un prototip să poată fi produs în următorii cinci ani în România. Din estimările noastre cred că s-ar ridica la 1-1,5 milioane de euro o astfel de investiţie, dar asta va depinde de tipul de produs pe care vom dori să îl dezvoltăm pentru că o linie de producţei costă în funcţie de numărul de unităţi pe care vrei să le produci, complexitatea produsului. (...) În acest moment este o dorinţă, nu am făcut nimic în acest sens“. 

Cifra de afaceri a Komoder a crescut cu circa 70% în 2020, ajungând la peste 5 milioane de euro, în contextul în care retailerul a reuşit să ţină pasul cu cererea, din punct de vedere logistic. 

„Am făcut faţă cu brio la ceea ce presupune o creştere de peste 10 milioane de lei a cifrei de afaceri. Am fost pregătiţi din punct de vedere logistic, pentru că activitatea de livrare şi de monraj presupune o logistică complexă, iar asta ne-a permis ca în final businessul nostru să crească fantastic într-o perioadă în care multe alte businessuri se închid“. 

Chiar dacă vânzările b2b au încetinit în 2020, restricţiile au închis tăiat multe dintre opţiunile de relaxare în timpul liber pentru persoanele fizice, ceea ce a dus la o creştere a segmentului b2c. 

„Feedback-ul nostru din partea clienţilor a fost în zona aceasta că nu doresc să se deplaseze, au amânat sau anulat abonamente de fitness, nu au mai avut opţiuni să facă mişcare, excursii, vacanţe totul a mers spre zona de health şi relaxare, iar produsul nostru s-a potrivit aici“. 

La afaceri de peste 5 milioane de euro, marja de profit s-a situat la 15%. Adrian Rus deţine 95% din retailerul Komoder, în timp ce restul de 5% este deţinut de tatăl său.

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank