ZF Investiți in România

Investiţi în România! Reţeaua de florării Magnolia pregăteşte extinderea internaţională pentru 2022. Magnolia a ajuns la 18 magazine în 2020 şi vizează trei puncte noi anul acesta

16.03.2021, 12:12 Autor: Alex Ciutacu

♦ Afacerile companiei au ajuns la peste 8 milioane de euro în 2020, după un plus de circa 10%. ♦ Magnolia colaborează cu 58.000 de florării internaţionale din 140 de ţări pentru a trimite florile în toată lumea.

Reţeaua de florării Magnolia con­tinuă investiţiile în soluţii software pentru eficientizarea activităţii şi pregăteşte trei spaţii noi pentru anul acesta, urmând ca din 2022 să se concentreze pe deschiderea primelor unităţi proprii pe plan extern, a explicat Gabriel Molnar, fondator, Magnolia, în emisiunea Investiţi în România!, realizată de ZF în parteneriat cu CEC Bank. 

„Ne dorim să investim în software în continuare, nu ne vom opri, oricât lucrăm parcă nu vedem luminiţa de la capătul tu-nelului şi este nevoie de sume tot mai mari. Pentru anul acesta ne apropiem cu 300.000 de euro cu investiţiile în software, iar una dintre provocările pe care vrem să le rezolvăm anul acesta este să putem măsura productivitatea fiecărui angajat şi să o răsplătim în consecinţă. Ne dorim să de­venim o firmă transparentă, astfel încât şi colegii să aibă parte din profit. E o pro­vocare, nu e uşor, dar vom realiza asta“. 

Reţeaua naţională a Magnolia a ajuns în 2020 la 18 spaţii, dintre care 5 sunt deschise în sistem de franciză. Invitatul a precizat că pentru 2021 vizează trei spaţii noi. 

„Problema nu este cu fondurile sau cu puterea de a deschide o locaţi, ci cele mai mari probleme le avem cu gestionarea lor şi cu scalarea lor. Pentru a ne pregăti de viitor acum investim în digitalizare. Este greu să gestionezi un număr mare de magazine, pierzi controlul şi de fapt nu ai făcut nimic. Asta este provocarea noastră acum, pe care suntem foarte aproape să o depăşim“, a explicat Gabriel Molnar, în contextul în care compania a investit peste 1 milion de euro în software doar în ultimii ani. 

Totodată, compania are în plan să renoveze complet cel puţin trei locaţii în 2020, iar investiţiile sunt semnificative, întrucât costul per locaţie se apropie de 100.000 de euro. 

Anul trecut, Magnolia explica în cadrul emisiunii că plănuieşte să deschidă locaţii proprii pe plan internaţional încă dinainte de pandemie, moment la care prospecta vecinătatea, cu pieţe precum Ungaria. Acum, fondatorul companiei a explicat că planurile avansează, însă cu prudenţă. 

„Anul acesta ne dorim să acoperim mai bine reţeaua naţională şi anul viitor să discutăm despre o extindere internaţională. Am ajuns ca 80% din livrări să le facem prin curierii proprii. Vrem să acoperim într-o pondere mai mare această reţea naţională şi până la anul să vorbim şi de o extindere internaţională“. 

Magnolia este un business fondat şi controlat de către familia Molnar încă din 1997, iar în 2020 a obţinut o cifră de afaceri de peste 8 milioane de euro, în creştere cu aproape 10%. Anul 2021 a debutat cu o creştere de 50% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, iar invitatul a subliniat că ţinteşte o creştere de cel puţin 20% a cifrei de afaceri pentru întregul an. 

„Am avut o creştere de aproximativ 10% faţă de 2019, chiar dacă a fost o perioadă de vreo două luni în care mare parte dintre magazine au fost închise, însă ne bucurăm că nu am pierdut clienţii, ei s-au mutat în online şi tot au fost alături de noi“. 

Vânzările Magnolia au ajuns să fie formate în proporţie de 50% din canalul online în 2020, întrucât povestea digitală a reţelei de florării a început încă din 2001. O altă cifră interesantă care iese în evidenţă arată că aproape jumătate dintre comenzile Magnolia sunt comenzi plasate de persoane din afara ţării, care vor să trimită flori unor oameni din România.

„Nu aş spune că străinii din afara ţării trimit, ci românii plecaţi în afară. Avem o comunitate puternică în alte ţări, iar ei au pe cineva drag acasă. Aşa cum trimit bani, trimit şi flori pentru a exprima un sentiment“. 

Reţeaua de florării înregistrează în medie circa 300 de livrări pe zi, iar începutul primăverii aduce un vârf, în contextul în care ziua de 8 martie de anul acesta a adus aproape 9.000 de comenzi, spre exemplu.

Magnolia colaborează cu 58.000 de florării internaţionale din 140 de ţări pentru a trimite florile în toată lumea.

În ceea ce priveşte materia primă pentru cadouri, cea mai mare parte a florilor vândute de companie provin din Olanda, unde există cea mai mare bursă de flori din lume, dar şi din Columbia. Producţia autohtonă reprezintă sub 2%. 

„Mi-aş dori să cumpăr mai mult din România, dar nu există atât de multe sere şi producători atât de buni cum sunt acolo. (...) 1-2% vine din România şi îmi pare rău, mi-aş dori să încurajez producţia autohtonă. Putem lua flori sezoniere precum crăciuniţele, dar nu putem avea o constanţă pentru un furnizor de trandafiri, spre exemplu“. 

Compania are în prezent 130 de angajaţi şi plănuieşte să angajeze doar atât cât este nevoie în viitoarele locaţii pe care le are în plan. Magnolia se concentrează pe creşterea productiviăţii angajaţilor actuali şi implementează soluţii software precum cele de automatizare produse de UiPath. 

 

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank