ZF Investiți in România

Investiţi în România! Sorin Felea, Atu Tech: Am investit 2 mil. euro în dezvoltare şi în achiziţia unui spaţiu logistic de trei ori mai mare

25.11.2020, 13:30 Autor: Alex Ciutacu

Compania din Sibiu se îndreaptă spre afaceri de 12,5 mil. euro, după o creştere de 40% în 2020.

Retailerul online de sisteme de securitate Atu Tech a investit 2 mil. euro în 2020 în dezvoltare, stocuri, site, automatizări şi în achiziţia unui nou centru logistic în Sibiu, care va cuprinde şi partea de birouri, a explicat Sorin Felea, director general, Atu Tech, în emisiunea Investiţi în România!, realizată de ZF în parteneriat cu CEC Bank.

„Investim mereu în site pentru că este foarte important pentru un retailer online. După site, am făcut la mijlocul anului o achiziţie pentru un nou spaţiu logistic cu birouri, în care vom trece de la 600 mp la 2.000 mp. Vom veni cu stocuri mai mari, cu o logistică îmbunătăţită, oameni mai mulţi, totul pentru a avea un flux cât mai rapid“, a declarant Sorin Felea, director general al companiei care a fost fondată în 2011. 

Pentru anul 2021, compania din Sibiu pregăteşte investiţii de circa 1 mil. euro pentru noul sediu logistic şi pentru soluţii software pentru zona de logistică. 

Anul 2020 a fost plin de suişuri şi coborâşuri pentru Atu Tech, în contextul în care începutul pandemiei a adus o reticenţă din partea clienţilor în ceea ce priveşte sistemele de securitate.

Cu toate acestea, a doua parte a anului a adus înapoi clienţii şi a generat creşteri pe anumite categorii de produse. 

„A trebuit să găsim soluţii, să ne adaptăm, iar adaptarea a constat în camere cu termoviziune, termometre, termoscannere. Le aveam deja în portofoliu dar nu erau foarte solicitate. Acest segment a crescut de la aproape zero la 500.000 de euro în câteva luni“. 

Businessul Atu Tech este realizat în proporţie de 60% pe segmentul companiilor, iar restul de 40% pe segmentul persoanelor fizice. Retailerul a sesizat în 2020 o cerere în creştere din partea persoanelor fizice. 

„Am simţit o cerere din ce în ce mai mare pe zona rezidenţială. Noi în fiecare an facem un sondaj şi întrebăm clienţii sau potenţialii clienţi dacă au instalate camera, sisteme de securitate sau dacă vor să-şi instaleze. Un procent de 80% dintre persoanele fizice nu au instalat niciun sistem de securitate, dar un lucru bun pentru noi este că 40% dintre ei îşi doresc un sistem de securitate în următorul an. Acest lucru s-a simţit, am avut de curând Black Friday şi persoanele fizice au avut un aport foarte important în cererea de sisteme de securitate“. 

În acelaşi timp, companiile au reînceput investiţile în sisteme de securitate încă din luna iunie. 

Produsele comercializate de Atu Tech sunt fabricate în China, unde se află cei mai mari doi producători din lume, dar şi în Europa, sau chiar în România, unde compania lucrează cu firme ce produc sisteme de videointerfonie şi sisteme de alarmă. Cu toate acestea, Sorin Felea a explicat că sunt puţini producători în România. 

„Secretul stă în costul de producţie, să oferi calitate, să oferi produsele de care are nevoie clientul şi care sunt pe trend să spun aşa. Toate trendurile se duc acum spre aplicaţii mobile, software-ul este foarte important şi să o iei de la zero ca producător este foarte greu acum. Nu imposibil, dar foarte greu. Din punctul nostru de vedere, un producător local ar avea toată susţinerea dacă ar vrea să intre în magazinul nostru online“. 

Retailerul online din Sibiu a înregistrat afaceri de circa 9 mil. euro în 2019, iar acum se îndreaptă spre afaceri de 12,5 mil. euro, după o creştere de 40% în 2020. 

În ceea ce priveşte numărul de angajaţi, acesta a crescut de la 34 la finalul anului trecut la 53 în prezent şi va continua să crească, odată cu mutarea companiei în noul sediu logistic. 

 

Care sunt principalele probleme identificate de Atu Tech în România: 

► Finanţarea bancară. Din experienţă, în primii ani de viaţă doream finanţarea bancară ca pe aer, dar băncile nu creditează firme antreprenoriale la început de drum. În acest moment finanţarea bancară nu mai este o problemă, singura problemă în această privinţă este timpul, timpul de acordare, timpul în care ajungi să ai acces la bani

► Lipsa de oameni a fost o mare problemă până la începutul anului, dar din martie se simte o diferenţă în piaţă.

► Infrastructura rutieră, aici ne lovim mult de firmele de curierat şi serviciile noastre sunt percepute inclusiv prin serviciile lor. Clienţii ne ceartă pe noi câteodată, deşi noi facem tot ce putem să livrăm mai repede, dar infrstructura împiedică sau forţează curierii să facă investiţii enorme şi care se transpun prin costuri, timpi mari de livrare. 

 

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank