ATP Trucks Automobile, compania producătoare de autovehicule de transport rutier şi persoane din România, parte a grupului ATP, are în plan extinderea capacităţii de producţie de la Baia Mare, unde produce atât camioane pentru transport şi construcţii şi unde are în plan să demareze şi producţia de autobuze.
„În 2022 ne dorim să extindem capacitatea printr-o nouă hală destinată segmentului de camioane, cap tractor şi construcţii şi în paralel pentru autobuz şi structuri metalice. Vom investi într-o nouă hală cu birouri noi circa 12 mil. euro. Finanţarea va veni din două părţi, vom avea un proiect pentru un ajutor de stat. Suntem pe rol cu el, urmează să fie depus, vom discuta şi cu o instituţie bancară şi vom avea şi un aport propriu“, a spus Lucian Varga, director general al ATP Trucks.
Compania a lansat în 2019 producţia de camioane sub brandul ATP, modelul Truston 8x4, autobasculantă şi autobetonieră. Producţia a fost până acum de 50 de camioane, în valoare de 4,3 milioane de euro, iar comenzile sunt pentru 100 de camioane.
„Acum putem produce trei camioane pe săptămână deoarece am optimizat multe procese de achiziţie şi construcţie. Luna aceasta avem de produs 20 de autovehicule spre exemplu. Dacă putem produce mai mult, putem vinde mai mult. Avem în plan extinderea capacităţii de producţie. Sunt companii din zona construcţiilor hidrotehnice, construcţii de drumuri şi poduri şi imobiliare care au cumpărat camioane până acum. Vor camioane noi cu care să respecte termenele. Piaţa în zona imobiliară este mai mică deoarece construcţiile în oraş nu permit accesul camioanelor mari“, a spus Lucian Varga.
ATP Trucks a reînnoit gama cu un nou tip de cabină şi a completat-o cu un nou cap tractor utilizat în transporturi rutiere pentru tractarea semiremorcilor.
„Noul cap tractor va fi tot pentru segmentul de construcţii, agregate, semiremorci basculabile, transport cereale pe distanţe nu prea lungi. Pentru noi transportul internaţional nu reprezintă o prioritate. În viitor vom merge şi către transportul internaţional dar nu acum. Noi pentru service vom colabora cu service-urile pe care deja companiile le au în intern şi în 24 de ore trimitem service mobil dacă este nevoie. Vom avea şi parteneriate cu service-uri deja existente la nivel naţional“, a spus directorul ATP Trucks.
Următorul pas îl reprezintă extinderea la nivel regional, compania fiind deja în discuţii cu importatori din alte ţări.
„Cererile sunt mari şi din afara României, mai ales după ce am lansat versiunea facelift. Avem discuţii cu patru importatori la nivel european pe segmentul de camioane, dar nu acesta este focusul nostru acum. Serbia, Macedonia, Franţa sunt câteva din ţările de unde proveneau aceşti importatori. Inclusiv cu piaţa africană am avut discuţii“, a subliniat directorul.
În medie camioanele Truston are circa 3.300 de componente sau repere, iar motorul este considerat un reper.
„Avem şi componente produse în România şi căutăm mai mulţi, dar multe fabrici de aici au setată producţia pentru export şi nu vor să modifice producţia lor pentru a livra şi către noi dar pe viitor sunt deschişi la colaborări. Am discutat cu producători de componente din România, iar în următoarele două luni toate componentele de la şasiu în sus vor fi produse în România. Targetul era ca 40% dintre piesele camionului să fie produse la nivel local. Este o ţintă înaltă, nu este imposibil de atins“, a spus Lucian Varga.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE