Vânzările de utilaje agricole depind în mare măsură de starea vremii, iar un an secetos înseamnă de multe ori amânarea deciziei de achiziţie a unor noi utilaje, însă fermierii au început să investească în irigaţii pentru a avea recolte mai stabile.
„Vânzările de echipamente agricole depind de secetă. Anul trecut spre exemplu a fost unul secetos, dar am menţinut cifra de afaceri. Anul acesta fermierii au investit în irigaţii şi în următorii ani tot mai mulţi fermieri vor investi în irigaţii, iar acest lucru înseamnă productivitate mai mare şi volatilitate mai scăzută“, a spus Mircea Andreev, proprietarul grupului APAN, companie care deţine dealeri pentru mărcile Renault, Nissan, Dacia, Fiat, Alfa Romeo, VW, BMW, Audi, Jeep şi MINI în Brăila, Galaţi, Iaşi şi un service BMW în Suceava şi care are inclusiv o divizie de echipamente pentru agricultură care include tractoarele McCormick şi Versatile.
„Tractoare vindem circa 200 anual, iar ţinta este să ajungem la 300 de tractoare anual. La fiecare tractor vindem 3-4 echipamente. Vindem şi pachete de tractoare plus pluguri sau combinatoare, semănători sau altele. Avem 23 de branduri în portofoliu din Germania, Spania, Italia, Rusia chiar. Cu Versatile am semnat de o săptămână deoarece până acum ne îndreptam către agricultorii care au între 50 şi 100 de hectare dar odată cu Versatile vom merge şi către cei care au de la 200 la 2.000 – 5.000 de hectare“, a spus Mircea Andreev. El a subliniat că următoarea investiţie a APAN va viza construcţia unui centru integrat pentru divizia de agricultură la Constanţa.
În cazul vânzărilor de maşini noi acestea au fost afectate anul trecut de pandemie, iar anul acesta de criza microcipurilor în condiţiile în care timpul de livrare a crescut chiar şi la nouă luni.
„Au performat mărcile premium, dar şi Renault, Volkswagen, iar Dacia a avut impact bun când a avut stocuri în 2020. Anul trecut aveam stocuri şi am avut ce livra, dar acum ne confruntăm tot mai des cu lipsa stocurilor, iar acum o comandă poate fi onorată peste 4 sau chiar 9 luni, în funcţie de echipare. Această criză a componentelor electronice a dus la întârzieri mari. Dar putem livra imediat maşini electrice, de la Renault, VW sau BMW. Vrem să investim în APAN Top Selection şi să îl extindem la nivel naţional“, a explicat Mircea Andreev.
Dacă economia Brăilei a fost susţinută şi de investiţia Yazaki, din 2022 va fi susţinută de construcţia noului pod peste Dunăre.
„Noul pod peste Dunăre de la Brăila va fi extrem de benefic pentru economia locală. Deja sunt vapoare maritime care ajung la Brăila şi portul este o conexiune pentru regiune. Tot nordul ţării trebuia să traverseze Dunărea cu bacul fie să meargă până la podul Giurgeni-Vadul Oii“, a explicat Mircea Andreev.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE