ZF Investiți in România

ZF Investiţi în România! Mircea Andreev, APAN: Fermierii investesc în irigaţii şi ne aşteptăm la vânzări stabile de utilaje. Vom investi în extinderea diviziei de agro şi cea de maşini second hand. „Tractoare vindem circa 200 anual, iar ţinta este să ajungem la 300 de tractoare anual“

16.06.2021, 00:07 Autor: Bogdan Alecu

Vânzările de utilaje agricole de­pind în mare măsură de sta­rea vremii, iar un an se­cetos înseamnă de multe ori amânarea deciziei de achi­zi­ţie a unor noi utilaje, însă fermierii au înce­put să investească în irigaţii pentru a avea re­colte mai stabile.

„Vânzările de echipamente agricole de­pind de secetă. Anul trecut spre exemplu a fost unul secetos, dar am menţinut cifra de afa­ceri. Anul acesta fermierii au investit în iri­gaţii şi în următorii ani tot mai mulţi fermieri vor investi în irigaţii, iar acest lucru în­seamnă productivitate mai mare şi vola­ti­li­tate mai scăzută“,  a spus Mircea Andreev, pro­prietarul grupului APAN, companie care deţine dealeri pentru mărcile Renault, Nissan, Dacia, Fiat, Alfa Romeo, VW, BMW, Audi, Jeep şi MINI în Brăila, Galaţi, Iaşi şi un service BMW în Suceava şi care are inclusiv o divizie de echi­pamente pentru agri­cultură care in­clude tractoarele McCormick şi Versatile.

„Tractoare vindem circa 200 anual, iar ţin­ta este să ajungem la 300 de tractoare anual. La fiecare tractor vindem 3-4 echipa­mente. Vindem şi pachete de tractoare plus plu­guri sau combinatoare, semănători sau alte­le. Avem 23 de branduri în portofoliu din Ger­mania, Spania, Italia, Rusia chiar. Cu Versa­tile am semnat de o săptămână de­oa­rece până acum ne îndreptam către agri­cul­torii care au între 50 şi 100 de hectare dar odată cu Versatile vom merge şi către cei care au de la 200 la 2.000 – 5.000 de hectare“, a spus Mircea Andreev. El a subliniat că urmă­toarea investiţie a APAN va viza con­strucţia unui centru integrat pentru divizia de agri­cultură la Constanţa.

În cazul vânzărilor de maşini noi aces­tea au fost afectate anul trecut de pan­de­mie, iar anul acesta de criza microcipurilor în condiţiile în care timpul de livrare a cres­cut chiar şi la nouă luni.

„Au performat mărcile premium, dar şi Renault, Volkswagen, iar Dacia a avut impact bun când a avut stocuri în 2020. Anul trecut aveam stocuri şi am avut ce livra, dar acum ne confruntăm tot mai des cu lipsa stocurilor, iar acum o comandă poate fi onorată peste 4 sau chiar 9 luni, în funcţie de echipare. Această criză a com­po­nentelor electronice a dus la întârzieri mari. Dar putem livra imediat maşini electrice, de la Renault, VW sau BMW. Vrem să investim în APAN Top Selection şi să îl extindem la nivel naţional“, a explicat Mircea Andreev.

Dacă economia Brăilei a fost susţinută şi de investiţia Yazaki, din 2022 va fi sus­ţinută de construcţia noului pod peste Dunăre.

„Noul pod peste Dunăre de la Brăila va fi extrem de benefic pentru economia locală. Deja sunt vapoare maritime care ajung la Brăila şi portul este o conexiune pentru regiune. Tot nordul ţării trebuia să traverseze Dunărea cu bacul fie să meargă până la podul Giurgeni-Vadul Oii“, a explicat Mircea Andreev.

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank