ZF Investiți in România

Investiţi în România, proiect ZF şi CEC Bank. Dan Drăghici, CEO, grupul Drăghici Dental: Vom investi 2 mil. euro pentru a muta laboratorul de tehnică dentară într-un spaţiu de trei ori mai mare. Exportăm lucrări dentare în Italia, Franţa şi Anglia

09.10.2020, 00:06 Autor: Alex Ciutacu

Grupul de firme Drăghici Dental operează un lanţ de 4 clinici proprii şi 2 clinici partenere, iar anul viitor investeşte peste 300.000 de euro într-o nouă clinică proprie în regiunea Moldovei. 

Grupul de firme Drăghici Dental pregăteşte o investiţie de 2 mil. de euro prin care vrea să mute laboratorul de tehnică dentară într-un spaţiu de trei ori mai mare şi să-şi majoreze capacitatea de lucru, într-un proiect care se va finaliza într-o perioadă de 2-3 ani, a declarat Dan Drăghici, cofondator şi CEO al grupului Drăghici Dental, în cadrul emisiunii Investiţi în România!, realizată de ZF în parteneriat cu CEC Bank.

„Pe partea de laborator avem un proiect foarte mare, de 3.000 mp, care presupune investiţii de 2 mil. de euro. Vrem să accesăm fonduri europene ca să putem muta laboratorul din vechea locaţie în noua locaţie, care va fi de trei ori mai mare. Ca execuţie, proiectul durează 2-3 ani de zile“, a explicat Dan Drăghici, cel care a fondat grupul împreună cu soţia sa Raluca Drăghici, în urmă cu mai mult de 12 ani. 

Laboratorul de tehnică dentară aduce 70% din businessul de aproape 2,5 mil. de euro al grupului, iar CEO-ul vrea ca această investiţie să aşeze premisele pentru a spori exportul de lucrări dentare. 

„Noi deja lucrăm cu doctori şi cabinete din Italia, Franţa şi Anglia. Stomatologia s-a digitalizat, amprentele se trimit prin e-mail, deci pentru un medic din Vaslui este uşor să trimită în Iaşi, Germania sau China. În maximum 2-3 ani graniţele nu vor mai exista din punctul de vedere al laboratorului de tehnică dentară“, a spus el. 

Grupul de firme Drăghici Dental este gândit ca un lanţ integrat în piaţa de stomatologie şi dincolo de laboratorul de tehnică dentară cuprinde şi un lanţ de clinici stomatologice sub brandul Junior & Family Dental Center, cât şi firma Safra Dental Club, specializată atât pe importul şi distribuţia de implanturi dentare, cât şi pe organizare de cursuri de specialitate. 

În ceea ce priveşte clinicile proprii, compania deţine patru unităţi, situate în Iaşi, Bucureşti şi Timişoara. Următoarea clinică s-ar concretiza în regiunea Moldovei, în primăvara anului viitor, printr-o investiţie care pleacă de la 300.000 de euro. 

„Noi avem proiecte pe toată ţara, dar criza ne-a liniştit puţin în ideea în care ne-am orientat mai mult pe zona Moldovei şi vrem să încercăm să investim în oraşele mai mici, precum Suceava, Botoşani, Bacău şi Galaţi. (...) Cred că cel târziu în luna mai o vom vedea pe următoarea, pentru că atunci lucrurile se vor mai linişti în ceea ce priveşte pandemia. Investiţia pleacă de la 300.000 de euro şi poate urca mult peste“, a menţionat Dan Drăghici. 

Grupul a lansat şi un model de parteneriate cu alţi medici stomatologi prin care preia activităţile de management şi marketing şi include aceste clinici în reţeaua Junior & Family Dental. În prezent, grupul lucrează cu două clinici în acest sistem, dar vizează o extindere a modelului. 

„Este un proiect în care cred foarte mult pentru că piaţa de stomatologie este divizată şi cred că viitorul va fi unul mai unitar în care medicii vor lucra împreună sub anumite branduri. Tot timpul am crezut că fiecare trebuie să îşi facă treaba pentru care a învăţat“, a spus el. 

În acelaşi sistem de parteneriate, lanţul Junior & Family ar urma să iasă şi pe piaţa externă în 2021, în contextul în care Dan Drăghici negociază cu un partener din Marea Britanie.

În cadrul grupului mai activează şi compania Safra Dental Club, o firmă de import şi distribuţie pentru implanturi dentare care se ocupă însă şi cu organizarea de evenimente specializate. Invitatul a explicat că acest business a cunoscut o uşoară scădere în 2020, întrucât evenimentele s-au mutat în online şi nu au mai fost monetizate, iar medicii stomatologi nu şi-au mai făcut stocuri de implanturi. 

În România, majoritatea clinicilor stomatologice au fost închise în primele luni ale pandemiei, întrucât nu au reuşit să ţină pasul cu reacţiile autorităţilor. Spre comparaţie, piaţa de stomatologie a primit ajutor de la stat în diferite forme în mai multe ţări din Europa. 

„Fiecare ţară a reacţionat în funcţie de bugetele pe care le are. Cei din Luxembourg au primit echipamente, foarte mulţi bani şi nu au fost nevoiţi să închidă. În Marea Britanie, cel puţin pe laboratoarele de tehnică dentară, au primit ca despăgubiri sumele câştigate în aceeaşi perioadă a anului trecut, ceea ce a fost foarte bine pentru ei. În principiu, am observat că fiecare guvern a reacţionat în funcţie de resurse“, a declarat antreprenorul.

Grupul se aşteptă la o uşoară creştere a cifrei de afaceri pentru anul 2020. „Anul trecut am ajuns la aproape 2,5 mil. euro, iar anul acesta cu puţin noroc ajungem la 2,6 mil. euro. Depindem foarte mult de ce se va întâmpla în aceste două luni, dacă va fi un nou lockdown sau nu“, a explicat Dan Drăghici. 

În prezent, la nivelul grupului Drăghici Dental lucrează peste 110 angajaţi. 

 

Care sunt principalele probleme identificate de Drăghici Dental în România: 

►În această vară am stat foarte mult în România şi am plecat cu o autorulotă prin ţară. Credeam că infrastructura rutieră este o problemă la noi în Moldova, dar este o problemă de ţară. 

►Ce mi se pare foarte dureros este o birocraţie şi o necunoştinţă sau neasumare a celor care trebuie să ia decizii referitoare la organele de control. (...) În acest moment DSP-ul este depăşit complet de tot ceea ce se întâmplă. Este aproape imposibil să deschidem o clinică dentară pentru că nimeni nu va avea timp să vină să-ţi autorizeze acel spaţiu. 

►Infrastructură educaţională. Vom avea probleme în următoarea perioadă. Digitalizarea a luat avânt foarte mult şi sistemul încă nu reuşeşte să ţină pasul cu noile tehnologii.

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank