ZF Investiți in România

Investiţi în România! Steffen Heringhaus, Five Elements Digital: În Europa de Est este mai uşor să vii cu branduri noi deoarece nu există încă loialitate. Şi după ce va trece pandemia, oamenii îşi vor păstra obiceiurile, inclusiv acela de a comanda online

17.05.2021, 10:30 Autor: Bogdan Alecu

Comerţul online se dezvoltă cu viteză mai mare în estul Europei, iar noi companii sunt interesate să vină aici datorită oamenilor care vor să încerce lucruri noi şi variate, este de părere Steffen Heringhaus, fondatorul agen­ţiei Five Elements Digital. El are naţionalitate rusă, dar de 20 de ani locuieşte în România.

„În 2020 prin digitalizarea accelerată pe fondul pandemiei piaţa a crescut deoarece utilizatorii s-au mutat pe internet, iar România a realizat un salt foarte mare. Deja am ajuns anul trecut la 40% din comenzi achitate online. Businessurile au simţit acest lucru, că totul se mută în online, iar cine are site ştie că trebuie optimizat şi promovat“, a explicat Steffen Heringhaus.

Firma are 40 de clienţi din zona corporate, iar dezvoltarea a accelerat în 2020. „Anul trecut am crescut cu 30% cifra de afaceri, chiar şi în condiţiile în care pe fondul pandemiei am compensat unele pierderi din advertising. Am avut şi clienţi din afară, nu doar din România. Lucrăm cu companii din UK, SUA şi Germania, în afară de România“, a explicat Steffen Heringhaus.

El este de părere că apetitul pentru comerţul şi serviciile online va rămâne şi după pandemie, chiar dacă în prezent volumele au mai scăzut în comparaţie cu perioada de lockdown din 2020.

„Şi după ce va trece pandemia, oamenii îşi vor păstra obiceiurile, inclusiv acela de a comanda online. Spre exemplu acum stau în Moscova cu familia şi aici avem măsuri care s-au relaxat, dar serviciile din online sunt în continuare folosite. Mă aştept la acelaşi lucru şi în România. căutările pentru livrări online au scăzut faţă de vârful din pandemie, din lockdown, dar chiar şi aşa este mult peste nivelul anterior. România încă mai are de recuperat, în continuare există loc de creştere“, a spus Steffen Heringhaus.

În Europa de Est pieţele sunt similare în ceea ce priveşte comportamentul clientului.

„Piaţa din România este mai asemănătoare cu cea din Rusia. Şi aici a existat o reticenţă faţă de comenzile online dar de câţiva ani au devenit standard. Piaţa este profi, este dinamică şi mult mai dinamică decât Germania. În acesată parte a Europei există puţina loialitate faţă de branduri ceea ce înseamnă că este uşor să lansezi mărci noi şi oamenii sunt mai deschişi. şi în Rusia şi în România sunt câteva centre urbane care concentrează businessul“, a spus fondatorul firmei.

Five Elements Digital are în prezent o echipă de 14 oameni şi încă planurile sunt ca recrutările să meargă înainte.

„Am crescut şi anul trecut cu 30% şi anul acesta vrem să creştem cu încă 30%. Acum avem birou doar în Bucureşti dar vrem şi un birou în Germania, dar planul a fost amânat de pandemie şi îl vom relua anul viitor“, a spus Steffen Heringhaus.

 

 

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank