Element Industrial, dezvoltatorul de spaţii logistice controlat de Muler Onofrei şi Ionuţ Dumitrescu, a continuat achiziţia de noi terenuri pentru viitoare noi depozite logistice, în condiţiile în care şi cererea pentru astfel de spaţii continuă, în special pentru unităţi de producţie. Mai mult, principalele achiziţii şi dezvoltări ale Element Industrial au vizat zonele cu noi proiecte de infrastructură - în Chitila, în apropiere se construieşte A0, noua centură a Capitalei în regim de autostradă, la Bacău a intrat în linie dreaptă noua centură în regim de autostradă, în timp ce spre Craiova se construieşte un nou drum expres.
„Este bine ce se întâmplă în zona Bacăului. Noi vrem să fim acolo, să beneficiem de aceste oportunităţi. Este parte a strategiei noastre de a ajunge în zone cu potenţial economic şi când ne uităm la proiecte în acele zone, ne uităm la zone cu acces facil. Accesul este cel mai important lucru, alături de accesul la curentul electric, care în unele zone reprezintă o problemă destul de mare în comparaţie cu alte state“, a spus Muler Onofrei, CEO şi cofondator al Element Industrial, în cadrul emisiunii Investiţi în România, organizată de ZF alături de CEC Bank.
Achiziţia unui teren la Bacău vine în contextul în care acolo este construit în prezent proiectul de infrastructură care avansează cel mai rapid. Deşi demarate în luna martie a anului trecut, lucrările la centura ocolitoare a Bacăului, construită de Spedition UMB, în octombrie treceau de 40%, în condiţiile în care aceasta include primii kilometri de autostradă din zona Moldovei.
Dezvoltatorul logistic are în plan extinderea în 14 oraşe din România, atât cu depozite logistice, cât şi cu spaţii industriale destinate producţiei.
Dezvoltatorul are în plan noi dezvoltări în Timişoara, Târgovişte şi Craiova, alături de alte 10 viitoare parcuri luate în calcul, pe măsură ce compania caută să identifice terenurile necesare. Printre oraşele analizate mai sunt şi Brăila, cât mai aproape de viitorul pod, în Transilvania în apropiere de Târgu-Mureş, în Moldova, Iaşi, şi de asemenea zona Făgăraşului, unde ar trebui să ajungă autostrada Sibiu-Făgăraş în următorii ani. „La Craiova spre exemplu, răspunsul a fost imediat, faptul că am ales o zonă cu astfel de schimbări în infrastructură, ceea ce arată că este nevoie de infrastructură, pentru că astfel de dezvoltări atrag dezvoltare industrială. La Craiova suntem în stadiu de obţinere a autorizaţiilor. Încercăm să demarăm cât mai repede lucrările, poate anul acesta. Deja sunt companii care vor să închirieze, inclusiv din producţie şi logistică. Mă aştept să existe cerere pe partea de auto datorită evenimentelor recente din piaţă“, a subliniat Muler Onofrei.
El spune că se aşteaptă la mutări de producţie pe fondul pandemiei de coronavirus, pe măsură ce companiile nu mai vor să depindă de furnizori aflaţi în Asia.
„Noi ne aşteptăm la relocări, dar şi ca ponderea clienţilor auto în perioada următoare să nu fie una ridicată din cauza scăderilor. La Craiova însă discutăm despre un caz fericit unde ne aşteptăm să avem mulţi clienţi din auto. Ne aşteptăm la trendul de a muta producţia din Asia spre Europa, nu ştim însă dacă vorbim despre un trend pe termen lung, dar vom asista la redesenări ale lanţurilor logistice care se vor scurta. Ne aşteptăm la un efect dublu - este posibil fie ca unele investiţii să se retragă din România pentru a merge către ţările lor de origine, fie companii care vor muta în România producţie pentru a scurta lanţul logistic, fie cei din Asia care vor face un pas în afară tocmai pentru a rămâne competitivi pe anumite pieţe. Deja sunt companii din Asia care deschid unităţi de producţie în Europa. Am avut personal astfel de discuţii“, a explicat Muler Onofrei.
Însă atunci când vine vorba de dezvoltare, el este de părere că birocraţia reprezintă cea mai mare problemă.
„Acum cea mai mare problemă o reprezintă birocraţia şi lipsa clarităţii în procesul de autorizare. Nu doar autorizaţia de construire ci logica sistemului care este ultrarestrictivă pe anumie paliere. Există o ineficienţă. Birocraţia a ajuns să fie principalul duşman al României în acest moment. Este cea mai mare piedică în calea dezvoltării şi bunăstării. Sunt categorii de aprobări cu o legislaţie atât de vagă încât putem avea interpretări diferite de la un om la altul care vine să controleze aceste aspecte. Există un cost mare al legilor neclare“, a explicat Muler Onofrei.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE