ZF Investiți in România

Radu Dura, Bere de Cartier: Micii producători au nevoie de reglementări în piaţă pentru a vinde alături de cei mari

01.10.2020, 19:25 Autor: Bogdan Alecu

Marii producători atât din zona alimentară cât şi din cea a berilor sau a altor băuturi domină piaţa, iar pentru ca cei mai mici să aibă o şansă în retail, au nevoie de o serie de noi reglementări.

„Mediul politic şi economic trebuie să pună accent pe piaţa de desfacere. Sunt finanţări mai mult sau mai puţin rambursabile, însă problema nu este aici. Sunt multe businessuri care au luat fonduri, au făcut achiziţii, însă au avut probleme în a vinde. Ar fi benefic pentru o piaţă imatură cum este cea locală, ar fi benefică o reglementare astfel încât şi micul producător să aibă acces la aceleaşi canale de vânzare ca şi marii producători care domină piaţa“, a spus Radu Dura, fondator al Bere de Cartier.

Compania care produce bere artizanală sub brandul Bere Bucureşti de Cartier, cu o cifră de afaceri anuală de 100.000 de euro în 2019, are în plan extinderea la nivel naţional, decizie luată în urma achiziţiei unei fabrici complet utilate care a fost montată şi pusă în funcţiune în Corbeanca.

Capacitatea fabricii nou achiziţionate de companie este de aproximativ 24.000 de sticle pe lună, ceea ce va ajuta la creşterea businessului, care anterior producea externalizat între 11.000 şi 12.0000 de sticle de bere într-o fabrică din Serbia, dar şi într-o fabrică din zona Crângaşi din Bucureşti. Investiţia totală în producţia de bere s-a ridicat la aproximativ 250.000 de euro.

„Noi la final de 2019 am demarat achiziţia noilor echi­pamente. În ianuarie 2020 am achitat linia. În iunie 2019 ajunsese linia în ţară, iar montajul a durat o lună şi până în aprilie 2020 am aşteptat obţinerea autorizaţiei de producţie. Investiţia, ceea ce înseamnă valoarea fabricii şi capitalul de lucru, s-a dus spre 250.000 de euro. Proiectul a început în 2018. Investiţia minimă într-o astfel de fabrică este de circa 200.000 de euro. O parte din suma necesară investiţiei a provenit dintr-un credit bancar. Am găsit des­chi­dere la bancă deoarece be­rea artizanală este un sector în creş­tere, în plină dezvoltare, chiar dacă pia­ţa este dominată de marii pro­ducători industriali“, a spus Dura.

Antreprenorul a vrut să iasă pe piaţă cu un produs diferit, astfel că a lansat conceptul de bere pentru fiecare cartier din Bucureşti, iar în prezent are în portofoliu patru cartiere, respectiv Rahova, Pantelimon, Drumul Taberei şi Dristor.

În prezent, berea produsă sub brandul Bere Bucureşti de Cartier este distribuită spre vânzare în reţelele de supermarketuri Kaufland şi Auchan, iar planul de expansiune vizează şi intrarea în reţeaua Carrefour.

Producţia Bere de Cartier a debutat în starea de urgenţă. În aprilie, în plină pandemie a obţinut autoritaţia de funcţionare, iar în mai a început producţia.

„Structura noastră este la 90% pe retail şi 10% pe HoReCa. Noi am mizat de la început pe retail, iar ulterior horeca. Logistic, a avut mai mult sens partea de retail deoarece există un consum pentru acasă, nu doar în horeca. Este destul de greu de accesat horeca“, a spus Radu Dura.

„Faptul că noi ne-am concentrat pe retail trebuia să ne ajute, dar până în iulie nu am avut produs disponibil. Cu siguranţă dacă aveam stocuri, atunci vânzările ar fi fost bune. Vânzările online au ajutat mult pe cei care au pierdut horeca, însă pentru un start-up pentru a dezvolta o structură de online înseamnă o investiţie mai mare decât cheltuielile curente. Vânzarea în online înseamnă strategie şi logistică, ceea ce înseamnă costuri suplimentare. Dacă există un echilibru între organizarea aceasta şi cheltuielile curente, atunci da, este un program rentabil. Noi nu ne-am concentrat pe online“, a subliniat fondatorul afacerii.

În retail berile cu nume de cartiere din Bucureşti sunt prezente în Auchan, Kaufland şi Carrefour în Bucureşti şi sunt discuţii cu Mega Image.

„Marii retaileri sunt deschişi şi interesaţi pentru că discutăm despre o categorie care promite, care se adresează unui client cu venituri medii spre mari. Tot mai multe magazine au raion dedicat berilor artizanale, cu frigidere speciale. Berea artizanală are nevoie de o temperatură optimă de păstrare“, a spus fondatorul afacerii.

Firma mai are în plan investiţii pentru creşterea capacităţii. „Fabrica pe care o avem este una modulară şi o putem creşte de încă trei ori. Suntem pregătiţi de intrarea în lanţurile naţionale, să ne adresăm unei pieţe cât mai largi, însă vom face acest lucru numai atunci când capacitatea va fi atinsă la un nivel de 100%“.

 

Bere de Cartier în cifre

► 50.000 de euro vânzări în 2019

► 960 de hectolitri reprezintă acum capacitatea anuală de producţie

►  1 mld. euro reprezintă piaţa de bere din România

Cu ce probleme se confruntă

►  Piaţa – este cea mai mare provocare

► Finanţare

► Personal

► Mediul politic şi economic – trebuie să pună accent pe piaţa de desfacere

 

 

 

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank