ZF Investiți in România

Retrospectivă ZF Investiţi în România! Producătorul Carel Woodworks din Satu Mare livrează mobilă în Europa pentru companii ca WeWork şi Amazon

02.01.2023, 10:23 Autor: Alex Ciutacu

♦ Cifra de afaceri a companiei s-a ridicat la 2,5 mil. euro în 2021, iar pentru 2022 ţinteşte 4-5 mil. euro

Producătorul de mobilier Carel Woodworks din comuna Vetiş, jud. Satu Mare, livrează mobilă în Europa şi are clienţi precum gigantul de coworking WeWork sau chiar Amazon, a explicat Elena Birtoc, co­fondatoare şi CEO al Carel Woodworks, în emisiunea ZF Investiţi în România!, reali­zată în parteneriat cu CEC Bank.

„În cea mai mare parte producem mobilier de birou, unul dintre clienţii noştri este WeWork, o companie americană care este foarte răspândită la nivel internaţional, ei lucrează cu sute şi mii de designeri, gra­ficieni, au dezvoltat cu noi foarte multe produse, un întreg catalog“. 

Compania Carel Woodworks există pe piaţă de 21 de ani, iar 98% din vânzări merg la export. Primul contract cu WeWork a fost obţinut datorită prezenţei producătorului la diferite târguri internaţionale. „Participăm la expoziţii internaţionale din 2014, la una din­tre expoziţiile de la Milano au venit şi desig­ne­rii de la acestă companie, au vizitat stan­durile şi probabil i-am atras prin produsele pe care le-am avut. (...) Încet-încet am fost la Londra, i-am convins că ştim să facem lucruri şi am făcut un întreg catalog cu ei. Am avut iniţial proiecte mai mici, iar acum am ajuns să le câştigăm încrederea“. 

Pe lângă proiectele de birouri în care livrează mobilier pentru WeWork, compania din Satu Mare a vândut astfel de produse şi către Amazon, pentru birourile pe care com­pania de comerţ online le are în Dublin. 

Firma Carel Woodworks a luat naştere în 2001, iar acţionariatul este format din Elena Birtoc şi Carlos Zamorano, un inves­titor spaniol care a oferit şi expertiză tehnică la începuturile afacerii. Acum, cofondatoa­rea descrie compania drept „mai mult sau mai puţin o afacere de familie“, întrucât lu­crea­ză alături de cele trei surori ale sale, precum şi alături de fiica sa.

 „Noi am investit foarte mult în 21 de ani, avem două hectare de terenuri, peste 5-6.000 mp construiţi, toate halele noastre de producţie sunt noi, pentru că am achiziţionat nişte clădiri vechi, le-am demolat şi am construit din nou, am achi­ziţionat tehnologie să fim competitivi şi per­formanţi şi cred că am cheltuit prea puţin în marketing şi promovare. Este un lucru bun că avem utilaje moderne, oamenii noştri lu­crează în condiţii extraordinare, suntem competitivi, dar ar trebui să investim mai mult în marketing şi promovare“. 

 De aceea, CEO-ul îşi propune acum să promoveze mai mult brandul Carel Woodworks şi în piaţa locală, iar în perioada următoarea vrea să organizeze expoziţii „de casă“ în mai multe oraşe din ţară. 

„Cred că perioada pandemiei ne-a pus pe gânduri şi trebuie să investim mai mult în promovare pentru ca produsele româneşti de creaţie să fie cunoscute, să nu mai fim captivii brandurilor. Putem face asta doar prin design, inovaţie, cercetare şi să investim în brand, marcă locală, să ne ducem cu propriul nostru produs pe pieţele internaţionale“.

Compania a vândut mobilă în Europa, dar şi în Dubai sau Capetown, însă din multitudinea de târguri internaţionale la care a participat Elena Birtoc spune că a observat în rândul potenţialilor clienţi o impresie falsă conform căreia produsele româneşti ar fi ieftine sau de slabă calitate. 

„România este un brand de ţară recunoscut în industria mobilei, dar la expoziţiile internaţionale la care participăm sub brandul României lumea se aşteaptă să găsească lucruri ietine, deşi noi ne străduim la toate expoziţiile internaţionale, ne-am prezentat frumos, încercăm să venim cu creaţii noi, cu o plus valoare a produselor, să ne adresăm clienţilor pe mediu şi high-class“. 

Cifra de afaceri a companiei s-a ridicat la 2,5 mil. euro în 2021, iar pentru 2022 ţinteşte 4-5 mil. euro. Carel Woodworks are circa 80 de angajaţi în prezent. 

 

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank