ZF Investiți in România

ZF 15 minute cu un antreprenor. Adi Hădean, chef şi proprietarul restaurantului Meatic: Această perioadă pentru noi este despre supravieţuire, nu ştim cum vor evolua lucrurile

29.07.2020, 19:00 Autor: Miruna Diaconu

♦ Adi Hădean, proprietarul restaurantului Meatic din Bucureşti, a deschis recent o terasă la malul mării în Mamaia ♦ „Facem livrări online, iar produsele gândite de noi pot fi păstrate pentru consum câteva zile consecutiv.“

Adi Hădean, chef şi proprietarul restaurantului Meatic din Capitală, spune că această perioadă este despre a supravieţui. Mai exact, localul din Bucureşti pe care el îl deţine nu are terasă, ceea ce înseamnă că businessul rămâne închis din cauza restricţiilor impuse de autorităţi în contextul pandemiei de Covid-19. Antre­prenorul a deschis însă o terasă în staţiunea Mamaia de pe litoral pentru a compensa pierderile.

„Trecem prin această perioadă cu foarte mare greutate şi nu ne îmbogăţim dacă avem terasele deschise. Realitatea este că pentru noi această perioadă este un marş de supravieţuire, cum vor evolua lucrurile nu ştim“, spune Adi Hădean, chef şi proprietarul restaurantului Meatic, în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor: Cum facem ca economia să funcţioneze în continuare?, un proiect ZF şi First Bank.

Odată cu izbucnirea crizei generate de pandemia de COVID-19, autorităţile au impus o serie de măsuri pentru domeniul HoReCa, iar după ridicarea stării de urgenţă doar terasele au avut voie să se deschidă, însă doar parţial, cu reguli de distanţare. Restaurantele la interior sunt în continuare închise. În acest context, Adi Hădean a reuşit în lunile acestea să îşi deschidă o terasă în staţiunea Mamaia.

„Noi nu avem terasă în Bucureşti, aşa că businessul nostru a scăzut cu 100%. Pe de altă parte, am reuşit să deschidem o terasă la mare în Mamaia, dar pe terasa noastră oamenii nu se înghesuie aşa cum am văzut la TV. Businessul este foarte slab în timpul săptămânii, iar în weekend merge mai bine. În anii anteriori oamenii mergeau la mare şi în timpul săptămânii, nu doar în weekend“, spune Adi Hădean.

Totodată, antreprenorul s-a reorientat către livrări la domiciliu, doar că tipul de serviciu pe care îl oferă este diferit faţă de majoritatea businessurilor de tipul acesta din piaţă. Astfel că, înainte de pandemie, restaurantul lui Adi Hădean nu făcea livrări la domiciliu, dar în contextul actual a fost nevoite să se reorienteze.

„Înainte nu făceam livrări online, dar acum facem. Am gândit câteva produse care să poată fi bune pentru consum câteva zile consecutiv, astfel că nu livrăm mâncare caldă. Nu poţi să comanzi de la noi şi să primeşti într-o oră mâncarea, dar poţi să îşi comanzi cu 24-48 ore în avans, pentru că produsele pe care le facem necesită timp“, precizează Adi Hădean.

Antreprenorul nu a văzut înainte de pandemie o opţiune în ceea ce priveşte livratul mâncării la domiciliu pentru că el este de părere că este dificil să îi faci pe oameni să aibă alte aşteptări atunci când primesc mâncarea acasă faţă de atunci când o servesc la restaurant. Totuşi, există o diferenţă majoră între cele două tipuri de servicii.

„În prima perioadă de după lansare, lucrurile au mers foarte bine cu livrările, dar acum trendul este descendent şi din asta aş putea să înţeleg că oamenii au mai puţini bani de cheltuit“, spune Adi Hădean.

Proprietarul restaurantului Meatic este de părere că mâncarea gătită nu ar trebui să intre în zona de comoditate, unde oamenii nu se deplasează pentru a o servi, astfel ar trebui să existe un minim de efort pentru a mânca o astfel de mâncare deoarece altfel va ajunge să nu mai fie apreciată.

Înainte de izbucnirea crizei generate de pandemie, Adi Hădean avea în plan o extindere cu un spaţiu de evenimente dar, aşa cum spune el, a avut noroc că nu a semnat nimic până în luna martie. Totodată, lipsa evenimentelor de anul acesta i-a afectat afacerile, dat fiind că chef-ul organiza cine sau întâlniri.

„Dacă am învăţat ceva, am învăţat să nu ne mai gândim la planurile noastre ca la ceva definitiv. Trebuie să planificăm cu mult timp în avans, dar trebuie să ne oferim o flexibilitate mai mare, iar flexibilitatea apare atunci când te joci cu un capital mai mare“, precizează Adi Hădean.

 

 

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank