Electrificarea prematură a industriei auto europene şi sărirea unor paşi din evoluţia pieţei au dus la legarea vânzărilor de maşini electrice de existenţa subvenţiei şi au dus la prăbuşirea cererii pentru acestea odată ce mai multe pieţe au redus sau eliminat prima acordată acestora. Mai mult, dacă în cazul celor care locuiesc la casă sau au acces la o priză lângă locul de parcare maşina electrică este o investiţie bună, cei care locuiesc la bloc şi depind numai de infrastructură şi staţii instalate sunt în dificultate.
„Observăm într-adevăr că pe primele şapte luni din 2024, volumul înmatriculărilor de vehicule noi în Uniunea Europeană creşte cu 3,9% faţă de perioada similară din 2023, atingând undeva la 6,6 milioane de unităţi. Este evident un volum sub cel înregistrat în aceeaşi perioadă în 2019, deşi ne aşteptam ca industria auto şi piaţa auto să reacţioneze pozitiv, mult mai pozitiv după pandemie. Coroborat cu toate consecinţele războiului Rusia-Ucraina şi creşterea preţurilor, atât la energie în perioada 2019-2020, chiar 2021, cât şi la materiale şi materii prime, au făcut cumva ca piaţa europeană de vehicule noi să se strângă, să fie mai puţin dinamică, astfel că ritmul de reînnoire a parcului auto european a scăzut“, a spus Adrian Sandu, secretar general al Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM).
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE