ZF Investiți in România

ZF Investiţi în România! Adrian Sandu, ACAROM: Piaţa auto europeană revine mai greu decât se aşteptau producătorii spre volumele de dinainte de pandemie

13.09.2024, 00:06 Autor: Bogdan Alecu

Electrificarea prematură a industriei auto europene şi sărirea unor paşi din evoluţia pieţei au dus la legarea vânzărilor de maşini elec­trice de existenţa subvenţiei şi au dus la pră­buşirea cererii pentru acestea odată ce mai multe pieţe au redus sau eliminat prima acor­dată acestora. Mai mult, dacă în cazul celor care locuiesc la casă sau au acces la o priză lângă locul de parcare maşina electrică este o investiţie bună, cei care locuiesc la bloc şi depind numai de infrastructură şi staţii instalate sunt în dificultate.

„Observăm într-adevăr că pe primele şapte luni din 2024, volumul înmatriculărilor de vehicule noi în Uniunea Europeană creşte cu 3,9% faţă de perioada similară din 2023, atingând undeva la 6,6 milioane de unităţi. Este evident un volum sub cel înregistrat în aceeaşi perioadă în 2019, deşi ne aşteptam ca industria auto şi piaţa auto să re­ac­ţioneze pozitiv, mult mai pozitiv după pandemie. Coroborat cu toa­te consecin­ţele războiului Rusia-Ucraina şi creşterea pre­ţurilor, atât la e­ner­gie în peri­oada 2019-2020, chiar 2021, cât şi la materiale şi ma­terii prime, au făcut cumva ca piaţa europeană de vehicule noi să se strângă, să fie mai puţin dinamică, astfel că ritmul de reînnoire a par­cu­lui auto european a scăzut“, a spus Adrian Sandu, secretar general al Asociaţiei Con­struc­torilor de Automobile din România (ACAROM).

 

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank