ZF Investiți in România

ZF Investiţi în România! Alexandru Alecu, fondator Videt, lentile marcă proprie, fabricate în România: Ne aşteptăm la o dublare a vânzărilor în 2020. Am înregistrat creşteri pe toate categoriile

22.10.2020, 00:07 Autor: Alex Ciutacu

♦ Lentilele marcă proprie Videt au ajuns la o pondere de circa 40-50% în totalul vânzărilor, iar o parte dintre acestea sunt fabricate în România ♦ Retailerul Videt are în prezent 14 angajaţi,

Retailerul de lentile de contact şi ochelari Videt se aşteaptă la o dublare a businessului în 2020, în contextul în care trecerea clienţilor în online a adus creşteri pe toate categoriile de produse din portofoliu, a explicat Alexandru Alecu, fondator, Videt, în cadrul emisiunii Investiţi în România!, realizată de ZF în parteneriat cu CEC Bank.

„Ne bazăm pe Black Friday şi ne aşteptăm la o creştere de 100% în acest an. A fost o dublare a businessului în această perioadă şi cel mai important este că businessul era recunoscut foarte mult pe lentile de contact, iar acum a început să fie recunoscut şi pe partea de ochelari de vedere şi ochelari de soare. Acesta a fost obiectivul nostru”, a declarat Alexandru Alecu, fondator al retailerului Videt, care a înregistrat afaceri de peste 6,6 mil. lei în 2019. 

Creşterea din 2020 se bazează pe toate categoriile de produse, iar munca de acasă, din faţa unui ecran, i-a împins pe clienţi şi spre anumite produse speciale, precum ochelari cu filtru PC, chiar şi fără dioptrii. Mai mult, clienţii rămân în online şi pentru că preţurile pot fi cu 30-40% mai mici decât în cazul achiziţiei dintr-o optică stradală. 

„Noi am văzut o creştere pe toate liniile, de la lentile la ochelari de vedere şi ochelari de soare. Probabil la partea de ochelari de vedere explicaţia ar fi că oamenii aveau nevoie de ochelari, iar online-ul a rămas cel mai accesibil mod de a cumpăra. Pe ochelari de soare credem că vânzările per total piaţă au scăzut, însă s-au mutat mai mult pe online, deci a fost o creştere aici. În ceea ce priveşte lentilele de contact, deşi oamenii au ieşit mai puţin din casă şi au început să utilizeze mai mult ochelarii decât lentilele, cei care au utilizat în continuare lentile au făcut trecerea spre online”.

Compania a investit în 2019 peste 100.000 de euro pentru deschiderea unui showroom în Bucureşti, iar pentru 2020 pregătea o investiţie de circa 120.000 de euro pentru al doilea showroom, însă planurile au fost afectate de criza sanitară. 

„Era gândit pentru finalul acestui an şi investiţia ar fi cu 20% mai mare decât la primul showroom pentru că vizăm un spaţiu mai mare. Încă nu am luat decizia pentru locaţie. În acest moment ne punem problema dacă să deschidem din al doilea trimestru”.

Fondat în 2011, retailerul Videt a intrat în 2016 în componenţa grupului ceh Alensa, iar în prezent Alexandru Alecu controlează 50% din companie, restul fiind deţinut de grupul ceh. Prin strategia grupului Alensa, Videt comercializează şi lentile marcă proprie, în proporţie de 40-50% din totalul vânzărilor, iar o parte dintre acestea sunt fabricate de parteneri din România. 

„Am dezvoltat partea de lentile de ochelari marcă proprie şi pot spune că o parte din lentilele marcă proprie se fabrică în România (…) Grupul Alensa a găsit aceşti furnizori şi a luat decizia de a merge cu o parte din producţie chiar în România. Deci, nu doar că ne luăm noi produsele din România, ci chiar exportăm”.

În ceea ce priveşte situaţia României în producţia de lentile de contact şi lentile pentru ochelari, invitatul a explicat că nu există niciun producător de lentile de contact în România, dar că piaţa este „destul de bună” în ceea ce priveşte producţia de lentile de ochelari. 

„Este destul de dificil să avem producători în aceste domenii. În primul rând este nevoie de o forţă de muncă extrem de calificată, este vorba de tehnologie şi în general în zona de cercetare şi dezvoltare pe partea de lentile de contact sunt doar 4-5 companii la nivel mondial care au reuşit să investească în această zonă. În ceea ce priveşte lentilele de ochelari cred că piaţa este destul de bună în România, noi ne mândrim cu produsele pe care le facem aici”, a spus Alecu. 

Videt are în prezent 14 angajaţi, iar la nivelul grupului Alensa lucrează peste 200 de oameni. 

 

Care sunt principalele probleme identificate de Videt în România

► Legislaţia birocratică neclară şi greoaie, cred că este o mare problemă pentru noi, aici aş include şi birocraţia. Pentru că orice încercăm să facem ne lovim de multe acte.

► Infrastructura rutieră pentru că este vorba de domeniul online şi ştim cât de greu le este curierilor să livreze la timp tocmai din cauza lipsei de infrastructură. 

► Infrastructura educaţională. Mă refer la educaţia întregii populaţii. A cumpăra online înseamnă să ai încredere. E o lipsă totală de încredere, oamenii încă îşi doresc deschiderea coletului la livrare. În cazul unui retailer serios, în momentul în care are condiţii de retur pe site şi are datele de identificare ale firmei, oamenii ar trebui să înţeleagă că îşi va respecta promisiunea.

Cel puţin aşa se întâmplă în ţările mai dezvoltate. La noi există o temere legată de produsele contrafăcute, ceea ce în ţările din vest, nu cred că mai există această temere. (…) Pe lângă educaţia de acasă, educaţia timpurie, cred că retailerii prin seriozitatea lor trebuie să educe. Să nu găsească tot felul de motive să nu accepte un retur. Eu sincer am şi o afacere în domeniul online dar sunt şi consumator de produse online. Nu am avut niciodată nicio problemă. 

 

 

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank