♦ Primul hotel Swissotel din România a fost deschis în urmă cu câteva zile la Poiana Braşov în urma unei investiţii de 18,5 milioane euro, în creştere cu 30% faţă de estimările anunţate în luna februarie Ziarului Financiar de reprezentanţii companiei Neagoe Basarab, dezvoltatorul proiectului. Investiţia face referire la prima fază a proiectului, format din două etape, ulterior urmând a mai fi investite încă 11 milioane euro.
Swissotel Poiana Braşov este primul hotel de cinci stele din Poiană şi este construit de la zero pornind de la ideea de a promova totodată patrimoniul material transilvănean folosind tehnici şi materiale tradiţionale.
„Am mizat pe materiale naturale, pornind cu lemnul, piatra şi mocheta de lână, alături de un sistem special de ventilaţie. Am venit inclusiv cu un perete tencuit cu var şi vopsit cu Albastru de Viscri, culoare preparată de restauratorul Ştefan Vaida. Folosim elemente de cultură transilvăneană, în special din satele Viscri şi Şona, într-o manieră reinterpretată“, a spus Alexu Toader, consultant pentru strategia de creştere şi brand a Swissotel Poiana Braşov şi business growth director al dezvoltatorului imobiliar Norrma responsabil de proiect. Alexu Toader este şi cofondator al Viscri 32 – White Barn and Blue House. El are 16 ani de experienţă în strategia de brand şi design şi 14 ani ca investitor în proiecte de ospitalitate de nişă.
„Noi avem o serie de investiţii în Transilvania. În momentul în care am decis să ne relocăm din Bucureşti am văzut potenţialul pe care îl are Transilvania. Este una dintre destinaţiile europene cu cea mai mare creştere în momentul acesta. Motivul principal pentru care am decis să mă alătur echipei Norrma, care este dezvoltatorul care a construit Swissotel, este faptul că are această ancoră puternică în patrimoniul transilvănean. Înseamnă că punem umărul la o mişcare care promovează într-un mod coerent Transilvania, într-o formă care e foarte nişată. Noi nu ne axăm pe Dracula, spre exemplu“, a explicat Alexu Toader.
Creşterea investiţiei, cât şi amânarea deschiderii din martie în septembrie, este pusă pe seama faptului că lucrările au durat mai mult decât erau estimate iniţial.
„Proiectul are o importantă componentă de arts & crafts. Fiind inspirat de patrimoniul material transilvănean, am folosit tehnici şi materiale tradiţionale şi sustenabile, ceea ce a decalat mult partea de finisaje“, spune pentru Ziarul Financiar Georgeta Grecu, general manager al Swissotel Poiana Braşov.
„Tencuielile de var, toată partea de tâmplărie, ceramica, panourile din piatră naturală de Sălaj, toate sunt manufacturate şi customizate, de multe ori, chiar la faţa locului“, a explicat ea.
În prima etapă au fost finalizate 64 de camere şi apartamente, un bar, un restaurant, o terasă exterioară, recepţie, lobby, spa, o sală de întâlniri de tip hibrid, o zonă de storage ski şi o parcare subterană.
„Vă dau un exemplu pe partea de gastronomie - în momentul de faţă, restaurantul de la Swissotel este operat de Artegianale. Este un business local din Braşov care în mod normal are un meniu bazat pe ingrediente şi reţete din Italia, dar care pentru Swissotel a dat un „twist“ local. Iarăşi e foarte important pentru mine, fiind în echipa de la Viscri32, componenta locală. Ei înţeleg că la un hotel de 5 stele trebuie să ia anumite preparate şi vă dau un exemplu, au caviar adus din munţii Piatra Craiului“, a spus Alexu Toader.
„Ceea ce fac eu în echipă pe zona aceasta de strategie este să curatoriez elementele care pot da plusvaloare şi care sunt inspirate de ceea ce are de oferit Transilvania. Avem spre exemplu ceramică realizată manual de Viscri Ceramics, pahare din sticla albastră făcute la Mediaş. Sunt foarte multe lucruri pe care le putem implementa şi evident că experienţa de 8 ani de la Viscri32 mă ajută să am acces la nişte resurse care sunt relevante şi pentru Swissotel“, a completat Alexu Toader.
Pentru primul an de activitate, reprezentanţii hotelului se aşteaptă la un grad de ocupare de 80%. Hotelul se poziţionează ca o unitate de cazare destinată turiştilor de leisure, însă Georgeta Grecu spune că planurile sunt ca 30% din venituri să fie asigurate de zona de business. Un procent similar este aşteptat şi în cazul turiştilor străini.
Proiectul reprezintă un parteneriat între Accor şi compania locală Neagoe Basarab Residence, un dezvoltator din Braşov.
Dezvoltarea hotelului este structurată în două faze, iar cea de-a doua etapă va include 50 de camere şi apartamente, ceea ce va duce capacitatea totală a proiectului la 114 camere.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE