ZF Investiți in România

ZF Investiţi în România! Amalia Georgescu, Biocomp: Companiile oferă dispozitive de dezinfecţie drept beneficiu extrasalarial pentru angajaţii lor

09.09.2021, 00:40 Autor: Alex Ciutacu

♦ Compania plănuieşte investiţii de circa 1-2 mil. euro. ♦ Biocomp deschide un showroom în Africa alături de un partener, în contextul în care produsele ajung în peste 40 de ţări.

O parte dintre companiile din piaţa locală, în special cele din sectorul IT, au început să ofere dispozitive de dezinfecţie angajaţilor care lucrează de acasă drept un beneficiu extrasalarial, odată cu apariţia crizei sanitare, a explicat Amalia Georgescu, manager de marketing al Biocomp, în emisiunea ZF Investiţi în România!, realizată în parteneriat cu CEC Bank.

„Am ajuns la 10% din cifra de afaceri pe persoane fizice, în parteneriat cu companiile, întrucât unele companii au ales să ofere dispozitivele noastre ca un pachet suplimentar de beneficii, astfel încât angajaţii le pot utiliza pentru dezinfecţia echi­pamentelor de lucru sau a oricărei încăperi personale“. 

Beneficiile extrasalariale au căpătat diferite forme de la debutul pandemiei, întrucât o parte dintre beneficiile clasice nu au mai fost la îndemâna angajaţilor. „Cred că a fost o etapă normală, fiecare companie are un set de beneficii la care poate adăuga ceva nou, de la tichete de masă, abonamente la diverse săli de sport, iar când angajatul nu mai vine în birourile companiei şi îşi desfăşoară activitatea dintr-un loc privat e bine ca aceste beneficii să fie transferate către locul în care el lucrează“. 

Biocomp este o companie antreprenorială care activează pe piaţă din 1991 şi produce dispozitive de dezinfecţie în fabrica proprie din Iaşi. Acest domeniu a atras din ce în ce mai mult interes odată cu pandemia.

„Vindem şi B2B către persoane juridice, dar şi către persoane fizice. Dispozitivele sunt produse de la nivel hobby până la nivel profesional, adresându-se tuturor domeniilor de activitate, de la domeniul medical, la domeniul alimentar, industrial, educaţional, cosmetic, veterinar şi până la zona casnică“.

Amalia Georgescu a explicat că fabrica produce la 150% din capacitate, întrucât numărul de angajaţi s-a triplat în pandemie, ajungând la 30 de persoane. 

În ceea ce priveşte criza materiilor prime, Biocomp a reuşit să navigheze atent prin această situaţie cu ajutorul unei strategii care s-a bazat pe analize şi anticipare. 

„O parte din materiile prime sunt din România, o parte din Uniunea Europeană, iar în momentul când am avut probleme cu aprovizionarea în pandemie am vrut să optimizăm acest lucru şi să nu mai întâmpinăm dificultăţi. Am făcut aprovizionare în avans şi am văutat să optimizăm inclusiv la nivel de cost. Creşterile de preţuri ne-au afectat mai puţin pentru că am făcut aprovizionare cu 9 luni înainte pentru a ne asigura că nu mai avem probleme dacă sunt blocaje“. 

Astfel, Biocomp a reuşit să nu crească preţurile finale, ba chiar să aibă posibilitatea de a ieşi în faţă cu promoţii. 

„Deja suntem în negocieri pentru a stabili cantitatea optimă de aprovizionare pentru o perioadă cât mai lungă. O fabrică cu experienţă de 30 de ani nu face planuri de pe o zi pe alta“. 

Produsele Biocomp ajung în circa 40-50 de ţări, în contextul în care compania are 25 de distribuitori care îi duc produsele în România, Uniunea Europeană, Republica Moldova şi chiar Asia. 

„Livrăm şi în piaţa externă, avem şi două showroom-uri internaţionale cu reprezentanţă în Germania şi Danemarca. Acum suntem în negociere pentru deschiderea în Africa şi ne dorim mult să dezvoltăm cu puncte sau showroom-uri proprii. (...) Vom deschide un showroom cu un partener care a ales să dezvolte acest business în Africa şi noi vrem să finanţăm partea de showroom, prezentare, lansare în această zonă, urmând ca colaboratorul să dezvolte mai departe reţeaua de reprezentare şi distribuţie“. 

Compania are în plan investiţii în digitalizare şi în automatizarea producţiei din fabrică. Totodată, Biocomp vrea să realizeze investiţii în echipa de cercetare şi dezvoltare pentru a veni cu noi produse în faţa clienţilor. 

„Suntem în aşteptare şi cu posibilităţile de finanţare, să vedem dacă se va deschide şi linia pe digitalizare. Estimările noastre pornesc undeva de la 1 milion de euro şi dacă găsim fonduri mai departe vrem să ajungem la investiţii de aproape 2 milioane de euro“. 

Cifra de afaceri a Biocomp s-a ridicat la 2,1 milioane de euro în 2020. Conform platformei de informaţii financiare Confidas, acţionariatul este format din Gabriel Georgescu (88,1%) şi Mihaela Daub (11,9%).

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank