• Leu / EUR4.8922
  • Leu / GBP5.5612
  • Leu / USD4.4928
ZF Investiți in România

ZF Investiţi în România! Ana Maria Borlovan, Uber România: Ne-am extins în 7 oraşe noi în 2021 şi vom continua. Vrem să ne extindem la fel de rapid şi în următorii ani

16.11.2021, 00:05 Autor: Alex Ciutacu

Uber a ajuns în România la peste 2 milioane de utilizatori, în timp ce peste 400.000 de oameni utilizează aplicaţia lunar.

Serviciile Uber România s-au extins în 2021 către 7 noi oraşe, ajungând la un total de 13 oraşe pe piaţa locală, iar în următorii doi ani ritmul extinderii ar trebui să fie asemănător cu cel din acest an, a explicat Ana Maria Borlovan, country operations manger, Uber România, în emisiunea ZF Investiţi în România!, realizată în parteneriat cu CEC Bank.

„Ne dorim să ne extindem cel puţin la fel de rapid cum ne-am extins în acest an. Dacă am lansat 7 oraşe şi mai lansăm, ne putem aştepta ca în următorii doi ani să lansăm cel puţin la fel de multe. În afară de asta vrem să creştem şi produsele pe care le avem deja, cum ar fi produsul Uber Green“.

Uber a intrat în România în 2015, iar în prezent compania oferă serviciile de ride-hailing cu variaţiile sale şi servicii de micromobilitate printr-un parteneriat încheiat cu operatorul de trotinete Lime. 

„Noi suntem o platformă multimodală şi la nivel global ne dorim să facem mai mult decât să ajutăm oamenii să ajungă din punctul A în punctul B, aşa cum am lansat iniţial. (...) Noi ne dorim să fim o soluţie de mobilitate în toate direcţiile şi în mai multe oraşe din lume poţi cumpăra chiar şi un bilet de transport în comun prin intermediul aplicaţiei Uber. Pe viitor nu ne vom limita doar la serviciul nostru de transport alternativ aşa cum se numeşte în România în acest moment“. 

Ana Maria Borlovan nu a oferit informaţii cu privire la numărul total al şoferilor parteneri ai Uber în România, însă datele de la Autoritatea Rutieră Română (ARR) arată peste 24.500 de vehicule înscrise la nivel naţional pentru transport alternativ, în conformitate cu legislaţia în vigoare. 

„Nu e ceva pe care noi punem accent pentru că şi dacă avem un anumit număr de şoferi asta pentru mine nu înseamnă că mă va ajuta numărul de şoferi mâine la 8 dimineaţa când utilizatorii au nevoie să ajungă la birou. Ne uităm mai mult la tipul de aşteptare şi ne asigurăm că avem numărul de şoferi de care avem nevoie la o anumită perioadă din zi şi într-o anumită perioadă din an“

Ea spune că timpul mediu de aşteptare în România este de circa 4 minute, însă există şi momente cu anomalii, cum a fost perioada cu începutul anului şcolar din septembrie, când utilizatorii s-au confruntat cu timpi ridicaţi de aşteptare. 

„Într-adevăr este un lucru care s-a întâmplat şi ni-l asumăm din punctul ăsta de vedere. Utilizatorilor le este mult mai uşor decât şoferilor să revină pe aplicaţie când se ridică restricţiile, iar şoferii stau atâta timp cât au venituri suficiente şi considerabile. Nu ne aşteptăm să mai vedem impactul pe care l-am văzut în septembrie, motivul este că în ciuda valurilor nu mai vedem o volatilitate similară şi nu credem că vom mai vedea. Am făcut destul de multe eforturi şi investiţii în ultima perioadă la nivel de grup pentru România astfel încât să ne asigurăm că şoferii stau pe platformă şi utilizatorii au un tip de aşteptare cât de scurt“. 

În timp ce numărul de şoferi parteneri nu a fost transmis în mod oficial, Uber spune că are în total peste 2 milioane de utilizatori în România, însă numărul lunar de utilizatori este unul care fluctuează.

„Avem pe lună peste 400.000 de utilizatori, este un număr care fluctuează extrem de mult. Cumva avem utilizatori care folosesc serviciul ca să ajungă zilnic la birou şi avem utilizatori care folosesc serviciul în weekend, spre exemplu“. 

Pandemia a venit cu o lovitură puternică la nivel de mobilitate, mai ales în perioada de lockdown, iar Uber a suferit scăderi de până la 80% la nivel global. Cu toate acestea, cererea a revenit chiar de anul trecut, iar compania a depăşit nivelul din 2019. La nivel global, compania Uber încearcă să obţină cât mai rapid profitabilitatea, iar în acest demers a ieşit din mai multe ţări cu platforma Uber Eats. 

„Este o întrebare pe care o primesc des atât de la cunoscuţi cât şi în discuţii de business. A fost o decizie luată la nivel de grup, suntem o companie globală listată la bursă, ceea ce implică că avem investitori şi luăm decizii care să implice că ajungem să fim profitabili la nivel global, lucru pe care ni-l dorim să îl atingem în acest an. (...) Uber Eats nu este un produs care a scăzut în pandemie, ci a crescut dar la nivel de grup am decis că pentru a atinge profitabilitatea este o decizie necesară. Nu a ieşit doar din România în perioada repsectivă, a ieşit şi din Ucraina, Cehia, şi din alte pieţe“. 

În discuţia despre tariful practicat, invitata a subliniat că tariful de bază este de 1,56 lei/km pentru serviciul UberX şi 0,26 lei pe minut, însă ea consideră că aceste cifre sunt mai puţin relevante luate ca atare, în contextul în care există tarif dinamic iar costul cursei diferă în funcţie de locaţie şi de ora la care utilizatorul plasează comanda.

„Am mai avut ajustări de tarif, am avut ajustări şi către orele de vârf acum aproximativ doi ani. Acest tarif nu a fost ajustat total pentru toate orele, ci doar pentru anumite ore, în ultimele câteva luni“. 

Echipa Uber în România însumează 8 oameni în management, alţi 12 care activează în centrul de suport din nordul Capitalei, la care se adaugă o echipă de 50 de angajaţi care lucrează în centrul din Cracovia, Polonia, şi care stau la dispoziţia şoferilor şi pasagerilor. 

 

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank