ZF Investiți in România

ZF Investiţi în România! Antreprenoarea Vera Maxim din Brăila investeşte 200.000 de lei pentru un nou concept, după ce cofetăria Poem Caffe a ajuns la vânzări de 7 milioane de lei

20.04.2022, 11:00 Autor: Alex Ciutacu

Poem Caffe are în prezent circa 50 de angajaţi şi ţinteşte afaceri de 7,8 mil. lei pentru 2022 Compania se confruntă cu creşteri de preţuri atât la materii prime, cât şi la factura de energie. 

Antreprenoarea care a dezvoltat cofetăria Poem Caffe din Brăila investeşte anul acesta circa 200.000 de lei pentru a lansa un brand nou în piaţă, iar locaţia pilot ar putea fi deschisă în luna mai, a explicat Vera Maxim, fondatoarea Poem Caffe, în emisiunea ZF Investiţi în România!, realizată în parteneriat cu CEC Bank. 

„Ne-am schimbat strategia odată cu pandemia, nu aş vrea să dezvălui totul acum, dar sunt bucuroasă să încep un nou proiect şi sigur vom discuta de mai multe locaţii. Va fi ceva diferit, practic un brand nou, dar va fi conectat cu Poem Caffe. (...) Vom face o locaţie pilot, sperăm în luna mai, iar după un an vom hotărî ce strategie adoptăm. Investim în jur de 200.000 de lei.“ 

Poem Caffe este o cofetărie cu o singură locaţie în Brăila, pornită în urmă cu mai bine de 15 ani de antreprenoarea Vera Maxim. În 2021, cofetăria a înregistrat vânzări de 7 mi­lioane de lei. 

„Am terminat ASE, dar când am început cofetăria şi am înţeles că nu voi găsi cofetari am fost la cursuri scurte în Franţa, la una dintre cele mai prestigioase şcoli, şi acolo m-am îndrăgostit de acest domeniu“. 

Totuşi, începuturile nu au fost uşoare, în contextul în care antreprenoarea s-a întâlnit în piaţă cu un client lipsit de educaţie în perioada 2006-2007, într-un moment în care consumatorii erau din ce în ce mai curioşi. 

„La început era pe piaţă o cerere de produse de cofetărie de torturi personalizate, noi am intrat în piaţă într-un moment în care lumea descoperea cofetăria sau torturile complicate, decorate, apăruse internetul, exista o foame de produse de acest fel. Şi noi ne-am pliat exact pe cererea clienţilor de atunci, le-am oferit exact ce vedeau pe internet, iar în momentul acela nu am simţit criza“. 

Pandemia a lovit industria din mai multe puncte de vedere, dar principalul segment care a dispărut complet din vânzările laboratoarelor de cofetărie a fost cel al evenimentelor – care în cazul Poem Caffe însemna circa 20% din cifra de afaceri.

„Am început livrările la domiciliu, ne-am gândit să facem un magazin online, am extins gama de produse, am început să facem îngheţată, ceea ce noi nu făceam, şi chiar am descoperit un produs extraordinar şi cu vânzare foarte bună. Practic, am putut să zicem că am înlocuit evenimentele cu partea de produse de gelaterie. (...) A fost o lecţie pentru noi şi ne-a dat forţă“. 

La mai bine de 15 ani distanţă de la prima întâlnire cu apetitul românilor pentru produse de cofetărie, Vera Maxim spune că astăzi clientul este unul matur, care caută produse de calitate. 

„Caută gust şi din ce în ce mai puţin decor necomestibil sau comestibil dar nu atât de gustos. Şi caută produse sănătoase, noi suntem pregătiţi pentru asta, vorbim de produse fără zahăr alb rafinat, mai puţin dulci, ingrediente naturale, ceea ce pe mine mă bucură. A fost şi asta o luptă pentru noi, când am început voiam să intrăm cu ingrediente foarte bune, dar erau scumpe pentru piaţă şi a trebuit să facem produse la care practic nu aveam profit, dar cred că ne-am adus şi noi contribuţia în a educa clientul să simtă diferenţa între o materie primă de bună calitte şi una de proastă calitate. Şi apoi am reuşit să introducem doar ingrediente bune, chiar dacă puţin mai scumpe, iar clientul acum face diferenţa şi cere asta“. 

Anul 2022 vine cu o relaxare a restricţiilor şi o cerere ridicată pe zona de evenimente, dar începând de anul trecut companiile se confruntă cu o creştere accelerată a costurilor atât la materiile prime, cât şi la energie. În cazul Poem Caffe, au crescut costurile pentru materii precum unt, smântână sau ciocolată, în timp ce factura la energie costă aproape dublu astăzi faţă de vara anului trecut. 

„Noi am crescut preţurile cam cu 10-15%, dar nu ştim dacă le vom putea menţine în continuare aşa sau dacă va mai fi necesară o creştere a preţurilor“. 

După afaceri de 7 mil. lei în 2021, Poem Caffe ţinteşte o cifră de afaceri de 7,8 mil. lei în 2022, în contextul în care industria evenimentelor îşi turează motoarele, iar antreprenoarea Vera Maxim se pregăteşte pentru prima locaţie din noul proiect. Numărul de angajaţi a ajuns la 50 de persoane, dintre care 60% lucrează în laborator.

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank