♦ Compania a înregistrat afaceri de circa 2,5 mil. euro în 2023, în scădere în contextul în care producţia a fost oprită din august până la finalul anului.
Compania antreprenorială Bomboniera, care produce caramele, dropsuri şi jeleuri sub brandul Cipi, a investit circa 600.000 de euro pentru a se muta în judeţul Ilfov, din Bragadiru în Măgurele, cu producţie, birouri şi depozite, dar şi pentru înlocuirea unor echipamente, a explicat Ciprian Scrieciu, proprietarul Bomboniera, în emisiunea ZF Investiţi în România!, realizată în parteneriat cu CEC Bank.
„În 2023 am lucrat doar şapte luni şi jumătate pentru că ne-am relocat, în august am oprit toată producţia şi a durat cam şase luni până când am reuşit să fim gata cu noua fabrică. Ne-am mutat doar trei kilometri, din Bragadiru în Măgurele. Am rămas aproape pentru că avem mulţi angajaţi din zonă“.
Producţia a fost reluată în martie 2024, dar proiectul este încă în implementare, întrucât se lucrează în continuare la zona de depozitare. Proiectul de aproape 600.000 de euro a inclus şi modernizarea unei linii de producţie, precum şi achiziţia de echipamente noi.
„Am luat o linie complet nouă de dropsuri, de capacitate mai mare, cu caracteristici mai bune, care să ne permită să facem produse puţin diferite, cu valoare adăugată mai mare. Vorbim de dropsuri cu eticheta curată, au doar patru ingrediente. Pentru început vor fi disponibile în Germania, le producem pentru un client de acolo“.
Compania Bomboniera este prezentă pe piaţă de 20 de ani, iar bomboanele produse în România au ajuns de-a lungul timpului în zeci de ţări, pe majoritatea continentelor. Anul trecut, aproximativ 20% din producţia companiei au ajuns la export. Începând cu anul 2018, antreprenorul Ciprian Scrieciu a sesizat oportunitatea unor produse mai sănătoase, cu extracte de plante.
Tendinţa a început să se confirme la export, dar şi în piaţa locală, ceea ce l-a determinat în perioada 2021-2022 să investească într-o linie de producţie a jeleurilor, gândită inclusiv pentru producţia de jeleuri funcţionale. Proiectul s-a ridicat atunci la circa 300.000 de euro şi a fost finanţat cu sprijinul CEC Bank.
„Facem jeleuri cu diverse substanţe active, de exemplu multivitamine pentru copii sau jeleuri făcute împreună cu partenerii de la Dacia Plant pentru calmarea tusei, Calmotusin Junior. Facem multe jeleuri pentru export în Olanda sau Marea Britanie, cu diverse compoziţii de vitamine şi minerale, cu extracte naturale din plante“.
Produsele cu extracte din plante, produsele funcţionale şi cele cu eticheta curată, care au doar patru ingrediente pe etichetă în loc de 10-15 ingrediente în cazul unui produs tradiţional, ar putea fi noile direcţii de dezvoltare ale pieţei bomboanelor.
„Probabil vom vedea o specializare mai mare şi va migra consumul către produse care au nişte beneficii legate de sănătate, adică ceea ce facem acum pentru noi sau pentru partenerii noştri“.
Într-un an obişnuit, în care producţia nu are întreruperi din motive de investiţii, aproximativ 25% din producţia Bomboniera ajunge la export.
„Anul trecut cel mai mare client la export a fost în Danemarca, apoi Grecia, anul acesta Grecia este principala piaţă de export, de asemenea Danemarca, Bulgaria. Germania începe în forţă în acest an şi probabil pe trece pe locul întâi“.
În unele pieţe de export, compania vinde sub marcă proprie, dar în altele vinde sub marcă privată. Fiecare piaţă are specificul ei în această privinţă.
„Depinde cu cine lucrezi. În Germania când am lucrat cu Rewe şi cu Penny am lucrat cu marca noastră. Ulterior au văzut că se vând produsele bine şi au dorit să aibă marca lor. (...) În Danemarca este cunoscut brandul nostru. În Grecia avem un partener şi vindem foarte bine sub marca lui“.
Cifra de afaceri a companiei s-a situat la aproximativ 2,5 milioane de euro în 2023, în scădere din cauza faptului că producţia a fost întreruptă din august până la finalul anului.
Pentru 2024, antreprenorul ţinteşte un rezultat similar, în contextul în care piaţa a resimţit majorarea TVA-ului la produsele care conţin zahăr de la 9% la 19%, implementată de la 1 ianuarie 2024.
„Anul acesta nu mai demarăm investiţii noi, încercăm să recuperăm cashflow-ul pierdut în perioada în care am fost opriţi. Am folosit absolut toate resursele noastre să ne relocăm şi să facem această investiţie, cu ajutorul unei bănci. Şi încercăm să ne revenim după şocurile începutului de an, în care TVA-ul a crescut şi asta a adus o scădere cu 30-40% a consumului“.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE