ZF Investiți in România

ZF Investiţi în România! Bomboniera, producătorul bomboanelor Cipi, a investit 600.000 de euro pentru un spaţiu nou de producţie. Peste 20% din vânzări sunt la export

17.09.2024, 00:05 Autor: Alex Ciutacu

Compania a înregistrat afaceri de circa 2,5 mil. euro în 2023, în scădere în contextul în care producţia a fost oprită din august până la finalul anului.

Compania antreprenorială Bom­bo­niera, care produce caramele, dropsuri şi jeleuri sub brandul Cipi, a investit circa 600.000 de euro pentru a se muta în judeţul Ilfov, din Bra­ga­diru în Măgurele, cu producţie, biro­uri şi depozite, dar şi pentru înlocu­irea unor echipamente, a explicat Ciprian Scrieciu, proprietarul Bom­bo­niera, în emisiunea ZF Investiţi în România!, realizată în parteneriat cu CEC Bank.

„În 2023 am lucrat doar şapte luni şi jumătate pentru că ne-am relocat, în august am oprit toată producţia şi a durat cam şase luni până când am reuşit să fim gata cu noua fabrică. Ne-am mutat doar trei kilometri, din Bragadiru în Măgurele. Am rămas aproape pentru că avem mulţi anga­jaţi din zonă“.

Producţia a fost reluată în martie 2024, dar proiectul este încă în imple­mentare, întrucât se lucrează în continuare la zona de depozitare. Proiectul de aproape 600.000 de euro a inclus şi modernizarea unei linii de producţie, precum şi achiziţia de echipamente noi.

„Am luat o linie complet nouă de dropsuri, de capacitate mai mare, cu caracteristici mai bune, care să ne per­mită să facem produse puţin dife­rite, cu valoare adăugată mai mare. Vor­bim de dropsuri cu eticheta cura­tă, au doar patru ingrediente. Pentru în­ceput vor fi disponibile în Germania, le producem pentru un client de acolo“.

Compania Bomboniera este pre­zentă pe piaţă de 20 de ani, iar bom­boanele produse în România au ajuns de-a lungul timpului în zeci de ţări, pe majoritatea continentelor. Anul tre­cut, aproximativ 20% din producţia com­paniei au ajuns la export. Înce­pând cu anul 2018, antreprenorul Ciprian Scrieciu a sesizat oportu­nitatea unor produse mai sănătoase, cu extracte de plante.

Tendinţa a început să se confirme la export, dar şi în piaţa locală, ceea ce l-a determinat în perioada 2021-2022 să investească într-o linie de produc­ţie a jeleurilor, gândită inclusiv pentru producţia de jeleuri funcţionale. Proiectul s-a ridicat atunci la circa 300.000 de euro şi a fost finanţat cu sprijinul CEC Bank.

„Facem jeleuri cu diverse sub­stan­ţe active, de exemplu multivita­mine pentru copii sau jeleuri făcute împreună cu partenerii de la Dacia Plant pentru calmarea tusei, Calmo­tusin Junior. Facem multe jeleuri pentru export în Olanda sau Marea Britanie, cu diverse compoziţii de vitamine şi minerale, cu extracte naturale din plante“.

Produsele cu extracte din plante, produsele funcţionale şi cele cu eti­che­ta curată, care au doar patru ingre­di­ente pe etichetă în loc de 10-15 ingre­diente în cazul unui produs tradi­ţional, ar putea fi noile direcţii de dezvoltare ale pieţei bomboanelor.

„Probabil vom vedea o specializare mai mare şi va migra consumul către produse care au nişte beneficii legate de sănătate, adică ceea ce facem acum pentru noi sau pentru partenerii noştri“.

Într-un an obişnuit, în care producţia nu are întreruperi din motive de investiţii, aproximativ 25% din producţia Bomboniera ajunge la export.

„Anul trecut cel mai mare client la export a fost în Danemarca, apoi Grecia, anul acesta Grecia este principala piaţă de export, de asemenea Danemarca, Bulgaria. Germania începe în forţă în acest an şi probabil pe trece pe locul întâi“.

În unele pieţe de export, compania vinde sub marcă proprie, dar în altele vinde sub marcă privată. Fiecare piaţă are specificul ei în această privinţă.

„Depinde cu cine lucrezi. În Germania când am lucrat cu Rewe şi cu Penny am lucrat cu marca noastră. Ulterior au văzut că se vând produsele bine şi au dorit să aibă marca lor. (...) În Danemarca este cunoscut brandul nostru. În Grecia avem un partener şi vindem foarte bine sub marca lui“.

Cifra de afaceri a companiei s-a situat la aproximativ 2,5 milioane de euro în 2023, în scădere din cauza faptului că producţia a fost întreruptă din august până la finalul anului.

Pentru 2024, antreprenorul ţinteşte un rezultat similar, în contextul în care piaţa a resimţit majorarea TVA-ului la produsele care conţin zahăr de la 9% la 19%, implementată de la 1 ianuarie 2024.

„Anul acesta nu mai demarăm investiţii noi, încercăm să recuperăm cashflow-ul pierdut în perioada în care am fost opriţi. Am folosit absolut toate resursele noastre să ne relocăm şi să facem această investiţie, cu ajutorul unei bănci. Şi încercăm să ne revenim după şocurile începutului de an, în care TVA-ul a crescut şi asta a adus o scădere cu 30-40% a consumului“.

 

 

 

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank