ZF Investiți in România

ZF Investiţi în România! Cătălin Dumitraşcu, Eglo România, producător de corpuri de iluminat: Vrem magazine proprii în oraşele cu cel puţin 200.000 de locuitori

12.10.2021, 00:05 Autor: Alex Ciutacu

Ne uităm către Iaşi, Târgu-Mureş, Bacău şi Craiova pe termen scurt.

Subsidiara locală a grupului Eglo Leuchten Austria, unul dintre cei mai mari producători de corpuri de iluminat din lume, are în plan să deschidă showroomuri proprii în oraşele din România care au o populaţie de peste 200.000 de locuitori, iar pe termen scurt se uită către regiunea Moldovei şi către sudul ţării, a explicat Cătălin Dumitraşcu, general manager, Eglo România, în emisiunea ZF Investiţi în România!, realizată în parteneriat cu CEC Bank.

„Noi vrem să deschidem magazine proprii în oraşele care au un minim de 200.000 de locuitori. Pe viitor dorim să ne orientăm către Iaşi, Târgu-Mureş, Bacău şi Craiova, cam acestea ar fi zonele de interes pe termen scurt.“ 

Compania are deja două magazine proprii în Constanţa şi câte unul în Constanţa, Cluj, Timişoara şi Sibiu, acesta din urmă fiind deschis chiar în 2020, în urma unei investiţii de circa 150.000 de euro. 

„Noi am observat un interes al cumpărătorului final către consiliere. El îşi doreşte să interacţioneze cu un consultant de vânzări, să îşi spună dorinţele în materie de amenajări interioare şi mai departe să afle informaţii tehnice şi date despre produse. De aceea am hotărât că ar fi de interes să facem cât mai multe magazine proprii.“

Investiţiile companiei pentru anul 2021 pe piaţa locală însumează 300.000 de euro până acum, reprezentând investiţii în depozitul din Măgurele pentru a eficientiza procesul de livrare al produselor. 

„În Măgurele noi avem un showroom şi un depozit pe un teren care însumează 9.000 mp, depozitul având 3.300 mp cu 12 metri înălţime, de unde putem aproviziona foarte bine toţi partenerii şi clienţii noştri. Noi ca şi Eglo România suntem un hub pentru Republica Moldova şi Bulgaria”. 

Eglo România pariază pe magazine proprii, cu locaţie stradală, însă compania vinde şi pe online, într-un tablou de vânzări care însumează atât canale b2b, colaborări cu marile reţele de DIY şi cu distribuitori specializaţi, cât şi canale b2c. 

„S-a simţit o creştere foarte mare pe ceea ce înseamnă online. Surprinzător, pot spune că a crescut cu circa 200% vânzarea online, probabil datorită faptului că lumea a stat mai mult acasă şi nu a avut alte variante. A continuat trendul de vânzare online şi în 2021. Pot spune că atât prin site-urile proprii cât şi prin cele partenere am ajuns la 20% din total cifră de afaceri pe online”. 

Grupul are unităţi de producţie în China, India şi Ungaria, iar anul 2021 a adus o serie de presiuni sub forma preţurilor în creştere pentru materii prime şi a unor costuri în creştere pentru transportul maritim din China şi India. 

„Noi am încercat să menţinem creşterea de preţ undeva la un maxim de 12%, restul am subvenţionat noi practic pentru a nu depăşi acest prag. Ar fi însemnat o creştere foarte mare şi nu ne-am fi putut permite aşa ceva în condiţiile de astăzi”. 

Întrebat dacă grupul austriac are în vedere şi România pentru o facilitate de producţie sau de asamblare, Cătălin Dumitraşcu a explicat că au existat discuţii pentru asamblarea de becuri pe plan local, însă subiectul nu a fost dezvoltat şi ar putea reajunge pe masa companiei după pandemie. 

Eglo România a înregistrat o cifră de afaceri de 5,9 milioane de euro în 2020, cuprinzând şi vânzările pentru Republica Moldova, care s-au situat la aproximativ 60.000 de euro. Pentru 2021 compania estimează o creştere a cifrei de afaceri cu 10%. Echipa numără în prezent circa 40 de salariaţi. 

 

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank