ZF Investiți in România

ZF Investiţi în România! Corina Păcuraru, Morgan: Clienţii din segmentul de lux caută automobile tot mai speciale

29.07.2022, 00:05 Autor: Bogdan Alecu

Piaţa locală atrage noi branduri auto în condiţiile în care clienţii caută ceva „diferit“, iar acestea sunt importate oficial de către companii care au deja activitate şi experienţă în domeniu.

Forza Rossa, compania care importă oficial pe piaţa locală Ferrari şi Aston Martin, îşi completează portofoliul şi cu brandul britanic Morgan.

„Noi deja lucrăm cu segmente de nişă şi am analizat comportamentul de cumpărare şi stilul de viaţă şi am constatat că mulţi sunt colecţionari. Au în garaj mai multe maşini şi au aplecare către produse autentice, personalizate. Pe lângă noile tehnologii, ei se uită şi la clasic, la designul retro-futurist. Urmează să îl lansăm oficial în toamnă, vom adăuga cel de-al treilea showroom în Otopeni lângă celelalte două branduri“, a spus Corina Păcuraru, marketing manager pentru marca Morgan.

În România la finalul anului trecut erau deja 40 de automobile Morgan înmatriculate pe plan local, dintre care 17 sunt înregistrate în Bucureşti, conform datelor de la poliţie.

„Morgan este o maşină care poate fi utilizată şi zi de zi pentru că tehnologic vorbind respectă standardele actuale, dar este destinată să fie a doua maşină. Clientul care cumpără Morgan este cel care caută ceva exclusivist. Este unicul producător care nu a modificat forma maşinii. Nu s-a reinventat acest brand şi merge pe acelaşi volum anual, de circa 800 de maşini anual. Aceasta este o maşină de colecţie. Dincolo de drumurile montane, în România au apărut şi noi circuite unde poate fi condusă o maşină precum Morgan. Este o maşină şi pentru casa de vacanţă, pentru a le conduce într-o altă ţară“, a spus Andrei Crăciunescu, director de vânzări pentru marca Morgan.

Andrei Crăciunescu, director de vânzări pentru marca Morgan: Luăm în calcul şi un serviciu de închiriere de astfel de maşini însă decizia va fi luată după ce vom vedea reacţia pieţei.


El explică faptul că potenţialul este pentru 5-10 maşini pe an în România, având în vedere şi capacitatea de producţie a Morgan.

„Avem deja trei clienţi în portofoliu plus alte trei comenzi. Din toamnă, când showroomul va fi gata, lucrurile vor sta şi mai bine. Luăm în calcul şi un serviciu de închiriere de astfel de maşini însă decizia va fi luată după ce vom vedea reacţia pieţei“, a spus directorul de vânzări.

Directorul de marketing explică faptul că potenţialul pentru segmentul de lux este în continuare unul cu potenţial în România, pe măsură ce multe segmente ale economiei au generat venituri tot mai mari, iar antreprenorii au vizat inclusiv achiziţia de automobile de lux. Spre exemplu, Bentley, Ferrari, Aston Martin sau Rolls-Royce au înregistrat în 2021 creşteri de două sau chiar trei cifre.

„Brandurile de lux pe care le avem în portofoliu au înregistrat o creştere în ultimii doi ani, creştere care vine pe fondul faptului că avem noi categorii de clienţi, care provin din zone sau industrii care înainte nu se regăseau în profilul clienţilor – partea de real estate a adus un important aflux de clienţi, la fel şi zona de agribusiness, IT. Aceste zone au adus creşterea vânzărilor în ultimii doi ani pe lângă faptul că în ciuda perioadei de pandemie, care a generat un blocaj pe călătorii sau alte posibilităţi de a cheltui banii, a existat o reorientare a banilor şi o parte s-au dus către achiziţia de automobile“, a spus Corina Păcuraru.

 

 

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank