ZF Investiți in România

ZF Investiţi în România! Cristian Dărmănescu, Alfredo Seafood: Vrem să investim 4 mil. euro într-un nou depozit, dar fondurile europene sunt greu de accesat

01.10.2024, 00:05 Autor: Bogdan Alecu

Compania Bistromar la Timona, care deţine brandul Alfredo Seafood, în primii trei jucători din România în categoria de peşte şi fructe de mare, a încheiat anul 2023 cu o cifră de afaceri de 120 de milioane de lei, în creştere cu peste 15% faţă de 2022 şi speră să se menţină pe trend crescător şi în anul curent, în urma unor investiţii.

„Ne pregătim de un proiect pen­tru o fabrică nouă. Şi facem aici un apel public să deblocăm fondurile euro­pene care sunt alocate României în exerciţiu 2021-2027. Suntem la fi­nal de 2024 şi n-am avut decât o sesi­une. Practic, ar fi acum prima sesiune în acest interval. Deci, suntem în a doua parte în sindicat, a intervalului, şi nu am avut nicio sesiune de atra­gere a fundurilor europene. E pentru faptul că administratorii acestor fon­duri nu le oferă antreprenorilor posi­bi­litatea aceasta de investiţie“, a spus Mihai Cristian Dărmănescu, fondato­rul Alfredo Seafood, în cadrul emi­siunii ZF Investiţi în România! Un proiect ZF şi CEC Bank.

El a subliniat că vizează fon­duri dedicate pescuitului şi acvaculturii, care ţin de Mi­nisterul Agriculturii.

„Are sume şi bugete alo­cate independent de la Bru­xelles. Dar suntem răbdători şi aşteptăm să se dea startul. Promisiunile erau că la jumătate de an. Deja ne ducem cu viteză spre ultimul trimestru şi încă nu sunt semne. Vorbim de o in­vestiţie de 4 mi­li­oane de euro. Avem nevoie de linii noi, de procesare, avem nevoie de o clădire foarte bine izolată, de ceva depozite, atât de materii prime, cât şi de produse finite. O investiţie bună ar trebui să fie lângă surse sau piaţă, deci platformele din jurul Bucureştiului, platformele marilor retaileri“, a explicat antreprenorul.

În 2013, portofoliul Alfredo Seafood cuprindea, în categoria de peşte, macrou, merluciu şi somon, pre­ponderent în formă congelată. În prezent, sub marca Alfredo Seafood sunt comercializate peste 36 de tipuri de peşte şi fructe de mare. În plus, consumul de peşte şi fructe de mare din România este mai mare de câteva ori faţă de 2013. Acum, media anuală a consumului se ridică la 8–9 kilo­grame pe cap de locuitor.

„Piaţa acum la început de toamnă e destul de activă. Există cerere din Europa Occidentală şi din alte zone care pot plăti preţuri semnificative. Deci vedem în continuare mici puseuri de creştere şi probabil o săra asta se va traduce în inflaţie. Dar de unde a venit scăderea? Nu am toate elementele să-mi dau seama de ce a scăzut imediat după Paşte. S-a văzut o scădere în tot sezonul cald“, a spus Cristian Dărmănescu.

În prezent, din estimările Al­fredo Seafood, piaţa lo­ca­lă de peşte şi fructe de mare se situea­ză la valoa­rea de aproa­pe un mili­ard de euro, un prag istoric pentru România. „Pla­nu­rile de dez­vol­tare ale Alfredo Sea­food in­clud şi ex­tin­derea pe alte pieţe, marca fiind deja pre­zen­tă pe raf­turile ma­ga­zinelor din Repu­blica Mol­dova, Ucrai­na, Ungaria şi Bulgaria.“

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank