Compania Bistromar la Timona, care deţine brandul Alfredo Seafood, în primii trei jucători din România în categoria de peşte şi fructe de mare, a încheiat anul 2023 cu o cifră de afaceri de 120 de milioane de lei, în creştere cu peste 15% faţă de 2022 şi speră să se menţină pe trend crescător şi în anul curent, în urma unor investiţii.
„Ne pregătim de un proiect pentru o fabrică nouă. Şi facem aici un apel public să deblocăm fondurile europene care sunt alocate României în exerciţiu 2021-2027. Suntem la final de 2024 şi n-am avut decât o sesiune. Practic, ar fi acum prima sesiune în acest interval. Deci, suntem în a doua parte în sindicat, a intervalului, şi nu am avut nicio sesiune de atragere a fundurilor europene. E pentru faptul că administratorii acestor fonduri nu le oferă antreprenorilor posibilitatea aceasta de investiţie“, a spus Mihai Cristian Dărmănescu, fondatorul Alfredo Seafood, în cadrul emisiunii ZF Investiţi în România! Un proiect ZF şi CEC Bank.
El a subliniat că vizează fonduri dedicate pescuitului şi acvaculturii, care ţin de Ministerul Agriculturii.
„Are sume şi bugete alocate independent de la Bruxelles. Dar suntem răbdători şi aşteptăm să se dea startul. Promisiunile erau că la jumătate de an. Deja ne ducem cu viteză spre ultimul trimestru şi încă nu sunt semne. Vorbim de o investiţie de 4 milioane de euro. Avem nevoie de linii noi, de procesare, avem nevoie de o clădire foarte bine izolată, de ceva depozite, atât de materii prime, cât şi de produse finite. O investiţie bună ar trebui să fie lângă surse sau piaţă, deci platformele din jurul Bucureştiului, platformele marilor retaileri“, a explicat antreprenorul.
În 2013, portofoliul Alfredo Seafood cuprindea, în categoria de peşte, macrou, merluciu şi somon, preponderent în formă congelată. În prezent, sub marca Alfredo Seafood sunt comercializate peste 36 de tipuri de peşte şi fructe de mare. În plus, consumul de peşte şi fructe de mare din România este mai mare de câteva ori faţă de 2013. Acum, media anuală a consumului se ridică la 8–9 kilograme pe cap de locuitor.
„Piaţa acum la început de toamnă e destul de activă. Există cerere din Europa Occidentală şi din alte zone care pot plăti preţuri semnificative. Deci vedem în continuare mici puseuri de creştere şi probabil o săra asta se va traduce în inflaţie. Dar de unde a venit scăderea? Nu am toate elementele să-mi dau seama de ce a scăzut imediat după Paşte. S-a văzut o scădere în tot sezonul cald“, a spus Cristian Dărmănescu.
În prezent, din estimările Alfredo Seafood, piaţa locală de peşte şi fructe de mare se situează la valoarea de aproape un miliard de euro, un prag istoric pentru România. „Planurile de dezvoltare ale Alfredo Seafood includ şi extinderea pe alte pieţe, marca fiind deja prezentă pe rafturile magazinelor din Republica Moldova, Ucraina, Ungaria şi Bulgaria.“
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE