ZF Investiți in România

ZF Investiţi în România! Cristian Pop, Star Stone: Aproape 10% din cifra noastră de afaceri este realizată la export în Ungaria şi Belgia. Ţintim în continuare Austria, Cehia şi Slovacia

13.04.2022, 00:06 Autor: Alex Ciutacu

A doua fabrică a companiei va fi pusă în funcţiune în această primăvară, după o investiţie totală de 1,3 mil. euro Un procent de 8% din vânzările Star Stone este realizat în piaţa ungară. 

Producătorul de pavaje Star Stone exportă deja în pieţele din Ungaria şi Belgia, iar pentru anul 2022 vrea să stabilească şi să dezvolte reţele de distribuţie în Austria, Cehia şi Slovacia, a explicat Cristian Pop, director general şi acţionar majoritar al Star Stone, în emisiunea ZF Investiţi în România!, realizată în parteneriat cu CEC Bank. 

„Noi continuăm planurile şi ne dorim să fim prezenţi în cât mai multe pieţe, având în vedere contextul economic şi oportunităţile de a penetra pieţe mai mature din vest. Suntem prezenţi în Ungaria, Belgia, iar ca să vă faceţi o idee, Ungaria are o pondere de 8% din cifra noastră de afaceri de anul trecut şi a înregistrat ca piaţă o creştere de peste 40% faţă de 2020. (...) Exporturile reprezintă 9-10% din vânzări“. 

Star Stone a mai avut comenzi la export, însă pentru compania antreprenorială este important să stabilească şi să dezvolte cu adevărat reţele de distribuţie în ţările europene. Un plan similar este deja în lucru legat de piaţa din Austria. 

„Anul acesta avem planuri de expansiune şi de mărire a reţelei de distribuţie în Ungaria şi am început deja dezvoltarea unei reţele de distribuţie în Austria. (...) Şi vom continua cu planurile noastre pentru Cehia şi Slovacia, unde deja avem contacte şi sperăm să reuşim anul acesta să punem bazele unei reţele de ditribuţie“. 

Compania produce astăzi în localitatea Nojorid, aflată la o distanţă de circa 10 kilo­metri de Oradea, iar cea de-a doua fabrică va fi pusă în funcţiune în primăvara acestui an, după o investiţie de 1,3 mil. euro, şi va dubla capacitatea de producţie a Star Stone. 

„Echipamentele deja le avem, linia de producţie este deja instalată, suntem în probe tehnologice. (...) Probabil în aprilie vom începe producţia pe noua linie de producţie“.  Bugetul de investiţii pentru anul 2022 se ridică la 1,1 mil. euro şi cuprinde finalizarea investiţiei în a doua fabrică, mărirea capacităţii de producţie pe produsele existente deja în portofoliu şi lansarea de produse complementare, însemnând panouri de gard, porţi de acces auto sau porţi de acces pietonal. 

„E un proiect la care lucrăm de ceva vreme şi ne bucurăm că în sfârşit au ajuns utilajele la noi şi chiar se instalează noile utilaje care ne vor ajuta să intrăm puţin şi în piaţa confecţiilor metalice“. 

Aceste produse complementare care reprezintă confecţii metalice ajută compania să vină în faţa clienţilor cu soluţii complete pentru garduri, în contextul în care Star Stone a lansat în 2021 un produs care scurtează cu până la 90% timpul de montare a unui gard. 

„Venim în întâmpinarea clienţilor şi dorim să producem şi să comercializăm toate accesoriile necesare unui gard modern, care să includă porţi de acces pietonal, porţi de acces auto, accesorii de ultimă generaţie, inclusiv videointerfon, spaţiu destinat pubelelor. Pregătim o serie întreagă de inovaţii“. 

Cifra de afaceri a Star Stone a ajuns la 5,5 mil. euro în 2021, după o creştere de 26,5% faţă de 2020. Numărul de angajaţi a ajuns astăzi la 160 de persoane, cu 44% mai multe decât în aceeaşi perioadă a anului trecut. Cristian Pop este acţionarul majoritar al companiei, iar ceilalţi acţionari sunt Samir Pop şi Mădălin Răzvan Mone.

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank