ZF Investiți in România

ZF Investiţi în România! Cristian Prichea, Ford România: Jumătate din vânzări sunt maşini produse la Craiova, SUV-urile Puma şi EcoSport. Acum investim în dezvoltarea platformei online

09.11.2020, 00:08 Autor: Bogdan Alecu

♦ Jucătorii de pe piaţa auto locală mizează tot mai mult pe platformele online pentru a vinde maşini. Ford România a livrat din aprilie şi până în prezent circa 20-25% din vânzări în urma unor comenzi online, motiv pentru care investiţiile către acest domeniu vor creşte.

Vânzările de automobile în me­di­ul online au accelerat pu­ter­nic în 2020 din cauza pan­de­miei, iar acestea au ajuns să re­­prezinte aproape un sfert din vânzări.

„Piaţa auto a suferit anumite modificări în ceea ce priveşte comportamentul clientului. În această perioadă ne-am adaptat, iar procesul de vânzare online l-am demarat încă din luna aprilie. Acum suntem în faza de upgrade - vom trece la un showroom virtual. Acest modul va fi implementat la început de 2021 şi va avea un spectru larg de activităţi cum ar fi configurarea maşinii, posibilitatea de a accesa o ofertă de finanţare, dar şi semnarea cotractului cu clientul. De la începutul pandemiei, de la jumătatea lunii martie şi până acum, 20-25% din vânzările noastre au venit din mediul online. Procentul reprezintă vânzările care au venit din platforma online. În cazul în care nu ar fi existat această posibilitate, mai bine de jumătate ar fi aşteptat trecerea pandemiei iar aceste vânzări nu s-ar fi concretizat“, a declarat Cristian Prichea, directorul general al Ford România.

El a subliniat că investiţia în imple­mentarea proiectului de comerţ online nu poate fi comunicată, însă acesta va fi extins.

Comerţ online cu automobile a implementat şi Grupul Renault pentru mărcile Dacia şi Renault, în timp ce Volks­wagen permite rezervarea online a ma­şi­nii, iar procedura să fie continuată la dealer.

Înmatriculările de autoturisme noi au atins în octombrie un volum de aproape 14.100 de unităţi, în creştere cu 14% faţă de perioada similară a anului trecut, potrivit datelor Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV). Creşterea din octombrie vine după o lună septembrie foarte bună, cu un avans de 73%, creştere pusă pe seama unei luni atipice în perioada similară din 2019. În septembrie anul trecut înmatriculările de maşini noi s-au prăbuşit deoarece în august a existat o creştere puternică după ce la 1 septembrie era programată schimbarea normei Euro, iar dealerii nu voiau să rămână pe stoc cu maşini neînmatriculate pe vechea normă. De asemenea, tot pe fondul înmatriculărilor din august 2019, lunile următoare, septembrie şi octombrie, au avut rezultate mai slabe decât media.

„Piaţa totală a ajuns la 112.000 de unităţi, autoturisme plus utilitare, în scădere cu circa 30%, iar scăderea se datorează lunilor martie, aprilie, mai şi parţial iunie, perioada de lockdown când piaţa a scăzut mult. La nivel de trimestru al treilea şi început de trimestru al patrulea, vedem un trend pozitiv al pieţei auto, într-o uşoară creştere, când în septembrie şi octombrie au venit cu volume peste perioada similară din 2019. Pe de altă parte, estimările sunt ca în 2020 piaţa să ajungă la 130.000 - 130.000 de unităţi, adică o scădere de 31% faţă de 2019“, a spus Cristian Prichea.

El a subliniat că este greu de estimat evoluţia pieţei în 2021 având în vedere pandemia şi efectele sale, însă cel mai probabil anul viitor va readuce un trend pozitiv.

„Luând în calcul ultimele luni, estimăm o creştere a pieţei în 2021 faţă de anul acesta, de circa 15-20%, dar nu la acelaşi nivel cu 2019. Această estimare pentru 2021 de 15-20% ia în calcul faptul că nu va mai exista un alt lockdown precum în T1/2020. Estimarea pentru 2021 este la 160.000 - 165.000 de unităţi“, a explicat directorul general al Ford România.

Din vânzările Ford pe piaţa locală, cele produse la Craiova au ajuns să reprezinte jumătate din volume.

„Puma este cel mai bine vândut model Ford în România, iar până acum avem comandate 2.100 de unităţi, iar Puma alături de EcoSport reprezintă undeva la 50% din vân­­zările Ford de pe piaţa locală. Jumătate din vânzări sunt realizate cu produse ro­mâ­neşti. Am lansat şi EcoSport Active acum. Avem clienţi atât persoane fizice, cât şi com­­pa­nii care au cumpărat tocmai pentru că aces­­te maşini sunt produse în România şi vor să încurajeze şi să susţină economia locală.“ Cei de la Casa Noastră au o flotă de Puma“, a subliniat Cristian Prichea.

Spre exemplu, la nivelul lunii octombrie s-au înmatriculat 706 autoturisme Ford noi, din care 251 Puma şi 101 EcoSport, Puma fiind de departe numărul unu, având înmatriculări mai bine de duble decât următorul clasat, Fiesta din care s-au înmatriculat 120 de unităţi.

 

Ford România

1.000 de maşini pe zi produce uzina Ford România

♦ 100 de automobile Puma au fost vândute către Qfort în cea mai mare flotă livrată dintr-un model produs la Craiova

♦ 4.400 de autoturisme Ford s-au înmatriculat în primele 9 luni

 

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank