ZF Investiți in România

ZF Investiţi în România! Cristian Tudor, Microgreens: Ne extindem în Cehia şi deschidem şi acolo o unitate de producţie

08.02.2022, 00:07 Autor: Bogdan Alecu

♦ Fresh Microgreens, producător de microplante şi specialităţi culinare din România, pregăteşte listarea la Bursa de la Bucureşti, prin intermediul unui plasament privat, urmat de intrarea la tranzacţionare pe piaţa AeRO în prima jumătate a anului 2022.

Cristian Tudor, fondatorul Microgreens vrea să extindă producţia în România de plante în sere speciale cu mediu controlat şi are în plan inclusiv să iasă pe pieţele externe.

„Vrem să ajungem şi pe pieţele internaţionale şi vom începe chiar anul acesta cu un spaţiu pe care îl vom construi în Cehia. Avem o înţelegere cu un investitor strategic, mare consumator de spanac sau ruccola. În mod cert spaţiul va fi mult mai mare decât cel de la Ploieşti. Viitorul Greenhub din Cehia ne determină să-l inaugurăm şi pe cel din România la jumătatea anului“, a spus Cristian Tudor în cadrul emisiunii ZF Investiţi în România! realizată de ZF şi CEC Bank.

Următorul GreenHub al Microgreens va fi la Ploieşti, prograamt pentru trimestrul al doilea al acestui an şi va fi al treilea astfel de hub la nivel european, potrivit companiei, cu 6.000 mp suprafaţă de creştere.

Compania a atras 500.000 de euro de la Vlad Popescu, Alex Cristescu şi Marius Alexe, administratori ai producătorului de îngrăşăminte organice Norofert, sub forma unui împrumut convertibil prin care doar acţionarul majoritar va ceda din acţiuni. Microgreens este furnizor pentru industria HoReCa, cât şi pentru hipermarketurile Metro, Carrefour, Kaufland. Compania activează de şapte ani pe piaţa din România.

„Focusul nostru este acum pe zona de chefi şi restaurante, microplante, flori comestibile care ajung în zona de cumpărători specializaţi. Vrem să ne lărgim aria de expertiză şi către consumatorul final, nu doar către cel specializat. Astfel am început producţia de babyleafuri precum spanac, ruccola şi alte genuri şi plante aromatice care merg mai uşor către consumatorul final. Toate produsele noastre merg acum, 95%, merg către HoReCa. Vindem jumătate în mod direct prin propria distribuţie sau distribuitori mici, iar cealaltă jumătate o vindem prin cei doi mari jucători din cash&carry. Acum ne consolidăm capacitatea de producţie“, a spus fondatorul companiei.

Suprafaţa totală cultivată acum de Microgreens este de aproape 5.000 mp, dar împărţită pe mai  multe categorii.

„Pe zona de microplante avem o suprafaţă mică deoarece viteza de rotaţie a culturilor este foarte mare – şi 7 zile de la semănat, ceea ce este extrem de eficient. Am început cu 30.000 de euro investiţie şi odată cu primii investitori, cei din boardul Norofert, ne apropiem de 2 mil. euro investiţii, inclusiv cu cea din acest an în care investim în GreenHub în care vom creşte pe verticală categoria de produse“, a spus Cristian Tudor.

Microgreens a început acum şase ani şi jumătate cu producţia de produse de nişă din agricultura clasică iar din 2016.

„Vorbim de agricultură indoor pe verticală. Am început cu microsere, unde plantăm în fiecare săptămână şi mai departe am mers spre zona industrială, pe zone mai mari, într-un depozit de 2.200 mp şi unde cultivăm pe 6.000 mp dar pe mai multe niveluri, inclusiv cu un control asupra luminii. Astfel mutăm toate condiţiile necesare cultivării plantelor într-un mediu controlat şi fără riscuri. În agricultura clasică depinzi de factorii climatici. Într-o seră poţi controla, dar nu 100% aşa cum o facem noi în Greenhub. Plantele cresc în sol, este o turbă naturală. Pentru a creşte noi le ajutăm cu îngrăşăminte chimice sau ecologice. Faptul că noi controlăm prin filtre de protecţie toţi parametrii, nu avem risc de boli şi dăunători şi nu folosim pesticide“, a explicat fondatorul.

Compania a fost înfiinţată în septembrie 2014 de către Cristian Tudor, iar în ultimii trei ani s-a concentrat pe dezvoltarea de so­lu­ţii tehnologice pentru agricultură verticală şi pe cultivarea de alimente funcţionale fresh (salate, microplante). Potrivit reprezentan­ţilor companiei, Microgreens a avut în 2020 afaceri de 3,1 mil. lei şi un profit de 79.000 de lei. Pentru 2021, compania estimează 5,6 mil. lei afaceri şi 1,1 mil. lei profit.

 

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank