ZF Investiți in România

ZF Investiţi în România! Danor Ionescu, Pall-Ex: Creşte cererea pentru transport de marfă paletizată. Investim în tehnologie şi în extinderea huburilor

22.05.2023, 00:06 Autor: Bogdan Alecu

În ultimul an serviciul a ajuns la un volum de 1 milion de paleţi transportaţi. Acesta a înregistrat o creştere faţă de 2020, atât în 2021, cât şi în 2022, iar în 2023 anunţă o creştere de două cifre.

„Noi facem transport expres de marfă paletizată, cargo overnight şi am văzut o creştere de 17% în T1 versus T1/2022. Există o tendinţă a clienţilor de a nu mai comanda con­tainere sau camioane întregi, ci partide mai mici de marfă - 1-3 paleţi, overnight, să ajungă atunci când au nevoie. A scăzut cererea de depo­zitare pentru că a scăzut şi cererea de pe raft. Avem inflaţie, preţuri mai mari şi implicit oamenii sunt mai atenţi la ce consumă şi asta se vede în volumele transportate şi în depozite. În pandemie depozitele erau pline din cauza incertitudinii, iar acum volumele au scăzut“, a spus Danor Ionescu, CEO al Pall-Ex România, în cadrul emisiunii ZF Investiţi în România! Un proiect ZF&CEC Bank.

Lunar Pall-Ex are circa 5.500-6.000 de clienţi. El a explicat faptul că tot mai multe companii mizează pe eficienţă, astfel încât transportă mai puţină marfă, dar mai des.

„Per total transportul ca parte a supplychain a înregistrat o încetinire în prima jumătate a anului faţă de perioada similară din 2022. După inflaţie ridicată, criză energetică, ten­siune geopolitică, în 2023 ne aş­teptam la o încetinire şi acest lucru s-a reflectat într-o scădere a volu­melor, în special pe camioane întregi, aerian şi maritim. Acolo au scăzut volumele. În T1 la Pall-Ex am avut un început de an mai timid în primele săptămâni, după care am intrat pe creşterea bugetată. Avem o creştere de 17%. Avem mulţi producători, im­portatori şi distribuitori, aceştia sunt clienţii noştri, dar şi alţi jucători din sector. Planul pentru 2023 este să depăşim 17% creştere până la final de an. Luna asta am ajuns la 125.000 de paleţi transportaţi, cu o medie de 6.000 de paleţi transportaţi în fiecare noapte“, a explicat Danor Ionescu.

El a subliniat că miza în perioada următoare o reprezintă investiţia în tehnologie, astfel încât clientul să poată plăti cu cardul la livrare, dar şi să urmărească livrarea paletului.

„În 2023 continuăm să investim în infrastructură, să extindem depozitele actuale. La început de an ne-am mutat într-un sediu nou la Bacău, construit special conform specificaţiilor noastre. În Sibiu lucrăm la un hub nou de 15.000 mp şi ne uităm la noi extinderi la Bucureşti şi Cluj. Investim în continuare în IT, în tehnologie. Vom implementa NexusETA care va estima livrarea pe baza datelor din Google Maps. Noi am introdus plata online şi venim şi cu plata ramburs cu cardul – se poate achita marfa la livrare. Venim cu sistemul NexusGo, cu trasabilitate. Clientul poate vedea, dacă optează pentru asta, unde se află marfa şi cum se apropie de el. Efectul Amazon ne-a forţat pe toţi din domeniu să ne aliniem la acest standard, să oferim vizibilitate şi să eliminăm stresul de a nu şti unde este marfa“, a explicat Danor Ionescu.

Compania are un hub central la Sibiu, plus huburi regionale la Bucureşti, Bacău şi Cluj. Reţeaua este formată din 49 de parteneri – antreprenori cu viziune, care au înţeles nevoile clienţilor. Fiecare partener deserveşte o zonă alocată şi clienţii din zona respectivă.

Creştem şi sunt cereri din partea altor companii de transport să intre în reţea, iar noi permitem accesul pe baza unui profil de companie şi antreprenor pe care ni-l dorim. Căutăm o firmă care înţelege clientul. 95% din activitatea noastră este business-to-business. Livrările către clientul final reprezintă câteva procente doar din activitate – şi când cere marfă paletizată. Am livrat pomi, gazon“, a conchis Danor Ionescu.

 

 


 

 

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank