ZF Investiți in România

ZF Investiţi în România! Dorin Boerescu, 2Performant: Ne propunem să devenim un jucător semnificativ în Europa. Deja peste 10% din încasări vin din Europa Centrală şi de Est

26.05.2021, 10:30 Autor: Alex Ciutacu

♦ Cei 5 mil. lei din majorarea de capital social vor fi utilizaţi pentru investiţii în parteneriate, consolidare pe pieţele din România şi Bulgaria, precum şi pentru îmbunătăţirea platformei. 

Compania de tehnologie 2Performant îşi propune să devină un jucător european im­portant în piaţa de marketing afiliat şi influencer marketing în următorii ani, întrucât o zecime din venturile companiei sunt realizate în regiune, a explicat Dorin Boerescu, CEO şi cel mai mare acţionar al 2Performant, în emisiunea Investiţi în România!, realizată de ZF în parteneriat cu CEC Bank. 

„Există o tendinţă foarte pu­ter­nică de regionalizare a comer­ţul­ui online. Brandurile prezente în mai multe pieţe caută parteneri care să le servească interesele pe toată regiunea. În plus, abordarea noastră cu teh­nologia pe care am construit-o este una extrem de competitivă la nivel global, la nivel european cel pu­ţin, şi ne propunem să devenim un jucător semni­ficativ la nivelul Europei“. 

El a explicat că peste 10% din încasări vin deja din regiune, în contextul în care compania a dez­vol­tat şi prezenţa pe piaţa din Bulgaria. 2Performant este o companie de marketing afiliat şi influencer mar­keting, a cărei poveste a trecut la următorul nivel în urmă cu zece ani, când a fost cumpărată de Dorin Boerescu. 

În 2009, compania avea afaceri de 10.000 de euro, iar în 2010 acestea ajungeau deja la 100.000 de euro, odată cu preluarea. Boerescu a continuat să atra­gă alături de el business angels, iar compania reu­şise să ridice din piaţă circa 500.000 de euro deja pâ­nă în 2015, la ultima rundă de finanţare prin angels. 

Anul trecut, 2Performant a realizat o listare teh­ni­că pe piaţa AeRo a bursei de la Bucureşti, iar în pre­zent pregăteşte o majorare de capital social de 5 mil. lei. 

„Avem câteva direcţii de investiţii. Investim 2 mil. lei în parteneriate cu jucători strategici internaţionali, dar cu focus pe UE. Am demarat anul trecut un parteneriat cu o reţea de ateliere foarte mare care ne aduce clienţi regionali, clienţi foarte mari şi vrem să accelerăm creşterea pe această rută pentru că în ziua de astăzi poţi avea acces la clienţi globali“. 

Totodată, invitatul a explicat că 1,5 mil. lei vor fi investite pentru consolidare pe pieţele din România şi din Bulgaria, reprezentând investiţii în marketing, vânzări, echipa de support şi altele. 

„Restul de 1,5 mil. lei vom investi pentru a face un upgrade al tehnologiei noastre de atribuire a conversiilor, care este baza businessului nostru. Practic, asta facem: ştim cine generează vânzări online. Urmează update-uri în politica browserelor de internet, în primul rând Chrome, pentru care ne pregătim“. 

2Performant a explicat că în toate aceste direcţii a început deja să investească, iar banii investitorilor vor acţiona doar ca o accelerare a acestor dezvoltări. 

Cu peste 30 de angajaţi, 2Performant a obţinut anul trecut afaceri de 20 mil. lei, în creştere cu 31% faţă de anul precedent. Totodată, profitul net a fost de circa 818.000 lei, în creştere cu 17%. 

„2020 a fost un an complicat, dar generos din punct de vedere al oportunităţilor din domeniul online în general. Noi am reuşti să captăm destul de bine acastă oportunitate, să ne ajutăm utilizatorii să profite şi ei de oportunitate“. 

Compania a intermediat anul trecut un număr record de vânzări online, şi-anume peste 1 milion de vânzări, în valoare de peste 50 mil. euro, reprezentând vânzările generate în mod direct de specialiştii în publicitate digitală pentru brandurile cu care au lucrat prin intermediul platformei. 

„Anul trecut, peste 3.400 de oameni au câştigat peste 3,4 mil. euro prin activitate de publicitate online pe platforma noastră. Deci, pentru cele 50 mil. euro generate magazinelor online, ei au încasat 3,4 mil. euro“. 

Reţeaua 2Performant cuprinde peste 600 de magazine listate, precum şi mii de antreprenori şi specialişti în digital. 

 

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank