ZF Investiți in România

ZF Investiţi în România! Gabriel Molnar, Magnolia: Pentru noi este cel mai bun an de până acum. Vom depăşi 10 milioane de euro cifră de afaceri

08.11.2021, 14:00 Autor: Alex Ciutacu

♦ Preţul florilor ar putea fi cu 10-15% mai mare până în februarie 2022, când are loc Ziua Îndrăgostiţilor.

Anul 2021 este cel mai bun an de pâ­nă acum din istoria de circa două de­cenii a reţelei de florării Magnolia, în con­tex­tul în care românii au con­ti­nuat să le trimită flori celor apro­piaţi ca o me­todă de co­nec­tare în perioada pan­de­miei, a explicat Gabriel Molnar, fondator, Mag­no­lia, în emi­siu­nea ZF In­ves­tiţi în România!, rea­li­za­tă în parteneriat cu CEC Bank.

„Pentru noi este cel mai bun an de până acum. Eram şi în primăvară pe un trend ascendent şi pot confirma acum că se cumpără mai multe flori. Pandemia a adus această distanţare, şi mă refer în principal la românii ple­caţi peste hotare cărora nu le-au ră­mas multe soluţii de conectare. Trimiterea de flori e un mod de a co­mu­nica şi de a-şi transmite apre­cie­rile şi sentimentele. Se pare că pentru noi a fost un an benefic“. 

Reţeaua de florării Magnolia este formată în prezent din 18 unităţi, 5 din­tre acestea fiind deschise în sistem de franciză. În 2020, firma principală care operează florăriile proprii a avut afa­ceri de 8 mil. euro, în creş­tere cu 10%. 

„Vom depăşi 10 mi­lioa­ne de euro şi dacă mai adău­găm francizele depă­şim cu mult cifra asta. (...) Pe fran­cize depăşim 2 mi­lioa­ne de euro, dar se ba­zea­ză şi pe un depozit pe care îl avem şi îmi e greu acum să împart această cifră, dar trecem undeva de 12 mi­lioane de euro. Doar în online am avut vâzări de 5 milioane de euro şi pentru noi este un record“. 

Până la finalul anului, reţeaua se va extinde cu o nouă florărie proprie în Timişoara. Totodată, Magnolia continuă seria investiţiilor în ERP şi website, în contextul în care doar în ultimii ani a investit peste 1 milion de euro în aceste direcţii. 

„Ştiu că pare ciudat pentru o florărie să investească atât de mult în software, dar acesta e adevărul. E singurul mod în care noi putem scala un business. E greu să administrezi o florărie, ce să mai spun de 18. De fapt, ce facem este să măsurăm performanţa fiecărei persoane, pentru că ne dorim să definim performanţa oricui din cadrul firmei şi să o plătim în consecinţă“. 

Gabriel Molnar a explicat că perioada de Black Friday nu are un impact în piaţa de flori, deşi Magnolia a încercat anterior să vină cu oferte pentru a capta momentul. Totuşi, el a subliniat că Black Friday în cazul pieţei de flori este reprezentat de ziua de 8 martie. 

„Am încercat şi noi Black Friday în anii trecuţi, dar nu s-a schimbat nimic, putem veni cu câte oferte dorim, tot nu cresc vânzările. Şi cum ar suna să zicem <<ţi-am cumpărat flori de Black Friday că au fost mai ieftine>>“.

Reţeaua de florării Magnolia nu s-a confruntat cu probleme majore în ceea ce priveşte aprovizionarea, însă fondatorul companiei atrage atenţia asupra impactului pe care îl va avea creşterea costurilor cu energia asupra preţurilor finale. Astfel, Ziua Îndrăgostiţilor din 2022 i-ar putea surprinde pe cei care cumpără flori cu preţuri mai mari cu 10-15%.

Compania lucrează şi la un plan pentru extinderea reţelei pe plan internaţional, însă invitatul a detaliat un calendar clar cu privire la această mutare. 

Magnolia are peste 140 de angajaţi pe firma principală, iar numărul total al salariaţilor ajunge la circa 200 ţinând cont şi de angajaţii din locaţiile deschise în sistem de franciză. 

 

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank