♦ Preţul florilor ar putea fi cu 10-15% mai mare până în februarie 2022, când are loc Ziua Îndrăgostiţilor.
Anul 2021 este cel mai bun an de pâÂnă acum din istoria de circa două deÂcenii a reÅ£elei de florării Magnolia, în conÂtexÂtul în care românii au conÂtiÂnuat să le trimită flori celor aproÂpiaÅ£i ca o meÂtodă de coÂnecÂtare în perioada panÂdeÂmiei, a explicat Gabriel Molnar, fondator, MagÂnoÂlia, în emiÂsiuÂnea ZF InÂvesÂtiÅ£i în România!, reaÂliÂzaÂtă în parteneriat cu CEC Bank.
„Pentru noi este cel mai bun an de până acum. Eram ÅŸi în primăvară pe un trend ascendent ÅŸi pot confirma acum că se cumpără mai multe flori. Pandemia a adus această distanÅ£are, ÅŸi mă refer în principal la românii pleÂcaÅ£i peste hotare cărora nu le-au răÂmas multe soluÅ£ii de conectare. Trimiterea de flori e un mod de a coÂmuÂnica ÅŸi de a-ÅŸi transmite apreÂcieÂrile ÅŸi sentimentele. Se pare că pentru noi a fost un an benefic“.
ReÅ£eaua de florării Magnolia este formată în prezent din 18 unităţi, 5 dinÂtre acestea fiind deschise în sistem de franciză. ÃŽn 2020, firma principală care operează florăriile proprii a avut afaÂceri de 8 mil. euro, în creÅŸÂtere cu 10%.
„Vom depăşi 10 miÂlioaÂne de euro ÅŸi dacă mai adăuÂgăm francizele depăÂÅŸim cu mult cifra asta. (...) Pe franÂcize depăşim 2 miÂlioaÂne de euro, dar se baÂzeaÂză ÅŸi pe un depozit pe care îl avem ÅŸi îmi e greu acum să împart această cifră, dar trecem undeva de 12 miÂlioane de euro. Doar în online am avut vâzări de 5 milioane de euro ÅŸi pentru noi este un record“.
Până la finalul anului, reţeaua se va extinde cu o nouă florărie proprie în Timişoara. Totodată, Magnolia continuă seria investiţiilor în ERP şi website, în contextul în care doar în ultimii ani a investit peste 1 milion de euro în aceste direcţii.
„Ştiu că pare ciudat pentru o florărie să investească atât de mult în software, dar acesta e adevărul. E singurul mod în care noi putem scala un business. E greu să administrezi o florărie, ce să mai spun de 18. De fapt, ce facem este să măsurăm performanţa fiecărei persoane, pentru că ne dorim să definim performanţa oricui din cadrul firmei şi să o plătim în consecinţă“.
Gabriel Molnar a explicat că perioada de Black Friday nu are un impact în piaţa de flori, deşi Magnolia a încercat anterior să vină cu oferte pentru a capta momentul. Totuşi, el a subliniat că Black Friday în cazul pieţei de flori este reprezentat de ziua de 8 martie.
„Am încercat şi noi Black Friday în anii trecuţi, dar nu s-a schimbat nimic, putem veni cu câte oferte dorim, tot nu cresc vânzările. Şi cum ar suna să zicem <<ţi-am cumpărat flori de Black Friday că au fost mai ieftine>>“.
Reţeaua de florării Magnolia nu s-a confruntat cu probleme majore în ceea ce priveşte aprovizionarea, însă fondatorul companiei atrage atenţia asupra impactului pe care îl va avea creşterea costurilor cu energia asupra preţurilor finale. Astfel, Ziua Îndrăgostiţilor din 2022 i-ar putea surprinde pe cei care cumpără flori cu preţuri mai mari cu 10-15%.
Compania lucrează şi la un plan pentru extinderea reţelei pe plan internaţional, însă invitatul a detaliat un calendar clar cu privire la această mutare.
Magnolia are peste 140 de angajaţi pe firma principală, iar numărul total al salariaţilor ajunge la circa 200 ţinând cont şi de angajaţii din locaţiile deschise în sistem de franciză.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZÄ‚-TE