ZF Investiți in România

ZF Investiţi în România! Gheorghe Alexandru, Grohe: Inginerii românisunt buni teoreticieni, însă facultăţile de instalaţii au nevoie de laboratoare mai bine echipate

09.08.2021, 00:06 Autor: Bogdan Alecu

Piaţa locală de baterii sanitare se ridică la circa 15-20 de milioane de euro.

Grohe, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa de obiecte sanitare, a demarat un parteneriat alături de Facultatea de Inginerie a Instalaţiilor din cadrul Universităţii Tehnice din Cluj-Napoca prin crearea unui cadru de instruire.

Investiţia companiei în acest demers se ridică la aproxim­ativ 40.000 euro pentru do­tarea labora­torului de practică cu trei bancuri de lucru cu obiecte şi instalaţii sanitare pentru toţi studenţii facultăţii, dar şi furnizarea de cursuri de învăţare şi formare.

„Noi susţinem facultatea de inginerie a instalaţiilor din Cluj cu un laborator echipat. Acest program e mai larg, e iniţiat de compania-mamă iar aceste academii sunt peste tot în lume 21 la număr, dintre care una în Cluj. Dacă parcurg întreaga programă, la final vor beneficia şi de o diplomă. Pe lângă orele de specialitate susţinute vor exista şi experţi din companie, atât din ţară cât şi din afară, din ţări precum Germania, care vor susţine se­siuni special pentru acele produse. Studenţii nu trebuie doar să înveţe teorie, ci să vadă şi ce se re­găseşte în spatele produ­selor. Noi vizăm toţi studenţii din car­dul facultăţii, circa 100 de studenţi anual“, a spus Gheorghe Alexandru, lider al Departamentului de Pro­iecte Grohe România.

Următorul pas este de a extinde şi cu alte facultăţi de specialitate parteneriatul.

„Avem în plan încă două astfel de academii în Ro­mânia, dar momentan nu avem lu­cruri stabilite, însă pe lista noastră spre exemplu avem şi Facultatea de Instalaţii din Bucureşti. Educaţia din România oferă mult studiu dar nu atât de multă practică, motiv pentru care noi venim cu laboratorul“, a subliniat Gheorghe Alexandru.

Chiar şi după ce studenţii şi-au finalizat pre­gătirea Grohe, aceştia vor primi asis­tenţă – cu plasamente la un viitor loc de mun­că sau chiar cu un program de intership la unul dintre partenerii Grohe din industrie.

Grohe colaborează deja cu 26 de insti­tuţii care oferă instruire în domeniul ins­ta­la­ţiilor sanitare în regiunea EMENA (Europa, Orientul Mijlociu şi Africa de Nord), iar în următorii doi ani, reţeaua urmează să fie extinsă la peste 50 de şcoli şi colegii tehnice, oferind pentru mai mult de 5.000 de studenţi pe an.

Piaţa de instalaţii sanitare, baterii, siste­me de duş şi accesorii  creşte susţinută în primul rând de sectorul rezidenţial, dar şi de noile proiecte de malluri, centre comerciale şi birouri, spun jucătorii din domeniu.

Piaţa locală de baterii sanitare se ridică la peste circa 15-20 de milioane de euro.

Potrivit reprezentanţei Grohe pentru România, unul dintre cei mai mari producători de obiecte sanitare, jumătate din cererea de pe piaţa locală vine dinspre sectorul rezidenţial.

„Noi vindem şi către retail, bricolaj sau proiecte noi, iar jumătate din vânzări merg către locuinţe noi iar jumătate către renovări. Anul 2020 nu a afectat Grohe. Şantierele au fost deschise şi lucrările au mers mai departe. În 2021 începutul a fost bun şi piaţa continuă să urce. Ce nea impactat şi pe noi a fost întârzierea materiilor prime dar şi preţul mai mare al acestora“, a spus Gheorghe Alexandru.

Cele mai căutate sunt bateriile de lavoar, sistemele de duş şi rezervoarele încastrate, însă avem şi clienţi care optează pentru produse highend.

Pe lângă portofoliul „tradiţional“ de produse, şi anume baterii de baie, duşuri, baterii cu termostat, rezervoare încastrate, baterii de bucătărie sau cele cu infraroşu destinate spaţiilor publice, Grohe a extins şi pe plan local gama cu produse pentru case inteligente prin care poate alerta proprietarul în cazul unei inundaţii.

Pe piaţa locală Grohe concurează cu Kludi România, Hansgrohe şi Roca Obiecte Sanitare.

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank