ZF Investiți in România

ZF Investiţi în România! Ionuţ Radu, fondator, Librex: Pentru noi a fost un Black Friday zilnic, începând cu prima zi a stării de urgenţă

11.09.2020, 00:07 Autor: Alex Ciutacu

Librăria online Librex se aşteaptă la afaceri de 1,7 mil. euro pentru anul 2020, ceea ce înseamnă o creştere de 350% faţă de 2019.

Investiţiile librăriei online Librex pentru 2020 şi 2021 se apropie de jumătate de milion de euro, în contextul în care vânzările companiei s-au triplat, ceea ce a dus la necesităţi logistice mai mari, a explicat Ionuţ Radu, fondatorul Librex, în cadrul emisiunii Investiţi în România!, realizată de ZF în parteneriat cu CEC Bank.

„A fost un an plin de schimbări. Doar în primul semestru am investit 125.000 de euro în logistică, software şi în alte operaţiuni. Nu ne vom opri aici pentru că dorim să ne perfecţionăm, să expediem coletele mai rapid, ceea ce înseamnă alte investiţii. Vom mai investi încă 100.000 de euro anul acesta“, a declarat Ionuţ Radu, fondatorul librăriei online Librex. 

După ce primul semestru din 2020 a adus o creştere de 330% pentru Librex, compania s-a mutat în ultimele luni într-un depozit mai spaţios din Capitală, care să îi ofere loc de creştere. Cu toate acestea, creşterea susţinută îl determină pe Ionuţ Radu să caute deja un nou depozit pentru anul viitor, într-un proiect mai amplu de investiţii care se ridică la un sfert de milion de euro. 

„Pentru anul viitor ne dorim deja să investim 250.000 de euro. Sunt foarte multe direcţii în care investim, de la partea de logistică unde noul depozit nu este suficient, dar şi în crearea unor sis­te­me care să ne permită să dezvoltăm, de la software din ce în ce mai perfor­mant, până la resursa umană, pentru că tre­buie să ne triplăm deja numărul de an­gajaţi“, a spus el. 

Librăria online Librex se aşteaptă la afa­­ceri de 1,7 mil. euro pentru 2020, ceea ce înseamnă o creştere de 350% faţă de 2019. Strategia de creştere a com­­paniei a determinat Librex să intro­ducă livrare gratuită pentru orice livrare oriunde în ţară încă din prima zi de stare de urgenţă. 

„Pentru noi a fost un Black Friday zilnic, începând cu prima zi a stării de urgenţă. Resimţim în continuare efec­tele acestei mutări şi dorim să menţinem acest beneficiu de livrare gratuită“. 

În ceea ce priveşte numărul de an­gajaţi, Librex lucrează astăzi cu 12 per­soane, însă Ionuţ Radu vrea să du­ble­ze acest număr până la finalul anului, urmând să îl tripleze în 2021, odată cu noul depozit. „Pentru moment am reuşit să facem lucrurile cu acest număr de angajaţi, dar nevoile sunt din ce în ce mai mari şi este clar că trebuie să ape­lăm la un număr mai mare de oameni“. 

Bucureştiul reprezintă 40% din totalul comenzilor Librex, însă strategia de creştere corelată cu starea de urgenţă şi cu reconfigurarea timpului în raportul muncă/timp liber a determinat creşteri pe comenzi în mai multe oraşe din ţară.

„În Cluj, Timişoara şi Iaşi am văzut creşteri şi vânzări foarte bune, precum şi în alte oraşe mari ca Braşov. Acestea sunt oraşe care duc 80% din totalul comenzilor. Printre surprize este Galaţiul, unde am înregistrat o creştere de 400% pe comenzi“, a detaliat Ionuţ Radu. 

O altă surpriză în ceea ce priveşte cererea vine din categoriile de cititori, unde categoria adolescenţilor din Generaţia Z a ieşit în evidenţă de la începutul crizei sanitare. 

„Sunt trei categorii de cărţi care conduc detaşat: beletristica, cărţile pentru copii şi cărţile de dezvoltare personală. Putem vedea că beletristica a performat în continuare, dar ce ne-a uimit pe noi a fost o creştere de 400% pe o anumită categorie de cititori: adolescenţii. Am fost surprinşi. Cărţile pentru adolescenţi încep să se citească din ce în ce mai mult“, a povestit fondatorul Librex. 

 

Care sunt principalele probleme identificate de Librex: 

► Birocraţia.

► Lipsa de oameni. Trebuie să fim realişti, foarte mulţi oameni bine pregătiţi au plecat către alte ţări unde au un nivel de trai mult mai bun. (...) Cu siguranţă se găsesc mai uşor candidaţi, dar nu foarte uşor. Există doar un anumit profil al candidatului care se poate găsi mai uşor. Din păcate, creierele româneşti nu s-au întors înapoi. 

► Fiscalitatea. Sunt adeptul ideii de a introduce fiscalitatea în programa şcolară, eventual la liceu, pentru a înţelege mai bine ce responsabilităţi avem. (...) Sunt două direcţii: fiscalitatea pe muncă, aici sunt cheltuieli foarte mari, dar am mai identificat o direcţie, şi anume aş fi încântat dacă s-ar face anumite avantaje fiscale pentru anumite direcţii, aici guvernul poate foarte uşor să acorde anumite avantaje pentru businessuri. În cazul nostru vorbim de carte, care suportă educaţia, nu vorbim de altfel de produse. 

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank