ZF Investiți in România

ZF Investiţi în România! Josephine Payne, preşedintele Ford România: Suntem în discuţii pentru a atrage noi furnizori pentru viitorul automobil electric pe care îl vom produce la Craiova

31.05.2021, 00:08 Autor: Bogdan Alecu

♦ Ford România are în plan să atragă noi furnizori pe piaţa locală, pe lângă cei 40 deja existenţi, pentru viitorul automobil utilitar pe care uzina îl va produce din 2023 cu motorizări convenţionale, iar după 2024 cu o motorizare electrică.

Investiţiile în infrastructura rutie­ră şi feroviară alături de dialogul cu autorităţile reprezintă cele mai importante elemente pentru Ford atunci când vine vorba de atragerea unor noi furnizori. Aceştia vin în contextul în care Ford va produce un nou vehicul utilitar la Craiova începând cu anul 2023, iar în cadrul uzinei vor investi 300 mil. dolari.

„Investiţia de 300 mil. dolari reflectă şi parteneriatul cu furnizorii pe care îi avem pe piaţa locală. Lucrăm cu 40 de fur­nizori din România şi ne vom adapta ba­za de furnizori pentru a respecta ce­rerile de producţie pentru noul model. Noi colaborăm cu autorităţile locale pen­tru a atrage noi furnizori. Chiar săp­tă­mâ­na trecută (intervalul 17-22 mai – n.red.) o în­tâlnire cu primăria Craiova şi consiliul judeţean Dolj pentru a susţine şi atrage noi furnizori în Craiova. Autorităţile locale susţin atragerea de noi investitori“, a spus Josephine Payne, Craiova site director şi preşedinte Ford România, al doilea cel mai mare constructor de pe piaţa locală şi al doilea cel mai mare exportator după Dacia.

Ford Craiova devine cea de-a treia uzină a americanilor din Europa care va produce autovehicule electrice începând cu anul 2024. Viitoarea maşină electrică va fi o utilitară uşoară, de clasă mică ce va fi iniţial lansată în producţie în 2023 cu motorizări convenţionale pentru ca în 2024 să primească o motorizare electrică. Pentru viitorul model americanii au anun­ţat o nouă investiţie de 300 mil. dolari, iar valoarea totală a investiţiilor va urca astfel la 2 mld. dolari.

La mijocul lunii aprilie într-un inter­viu în cadrul emisiunii Investiţi în Româ­nia!, primarul Craiovei, Olguţa Vasilescu, de­clara pentru ZF că urmează o serie de întâlniri alături de Ford România cu com­panii din industria auto pentru a atrage noi furnizori în proximitatea uzinei.

„Este important să ne asigurăm că mediul este unul potrivit pentru furnizori aici în România şi continuăm să lucrăm atât cu autorităţile locale cât şi cu cele centrale pentru a ne asigura că avem un mediu care susţine atragerea de noi afaceri aici“, a sous Josephine Payne.

În ceea ce priveşte infrastructura, anul acesta va fi livrat jumătate din drumul ex­pres Craiova-Piteşti, care include cele mai im­portante loturi prin care vor fi ocolite Balş şi Slatina. Până în 2024 ar trebui fi­nali­zate lucrările şi la tronsonul dintre Slatina şi Piteşti.

Pe de altă parte, americanii au nevoie şi de investiţii urgente în sistemul feroviar, ig­norat de autorităţi, de autostrada Piteşti-Sibiu dar şi de o viitoare auto­stra­dă Craiova-Lugoj pentru a lega direct Craiova de infrastructura vest-europeană.

Ford Europa a anunţat la mijlocul lunii februarie un plan de a investi 1 mi­liard de dolari în uzina din Köln, Germania pentru a produce acolo din 2023 un automobil electric pentru piaţa eu­ro­peană. Acesta va fi proiectat pe ace­eaşi platformă MEB cu Volkswagen ID.3. Pe de altă parte, utilitara care va fi pro­dusă la Craiova nu va fi proiectată pe platforma MEB a VW, ci pe una a Ford.

Ford are în plan ca până la jumătatea anului 2026 în Europa gama să să fie re­prezentată de maşini electrice sau hibride plug-in, iar din 2030 să producă numai maşini electrice.

„Suntem a treia uzină Ford din Euro­pa care va produce un automobil electric după Köln şi uzina Otosan din Turcia. Este o mândrie pentru noi să fim primii din România şi a treia uzină a Ford din Europa. Acest aspect arată faptul că avem oameni bine pregătiţi. Acest lucru am demonstrat şi prin producţia modelului Puma ST, cel mai avansat automobil produs vreodată în România. Vom vedea multe schimbări la uzină, o investiţie de 300 mil. dolari şi un total de 2 mld. dolari. Vom reveni cu detalii mai aproape de acel moment. dar cei 300 mil. dolari investiţie înseamnă atât echipamente noi cât şi îmbunătăţiri realizate alături de investiţii noi în partea de furnizori pentru noul vehicul utilitar“, a spus Josephine Payne.

Ea a subliniat că infrastructura rămâ­ne cea mai mare provocare, iar dacă pe par­­tea rutieră este în construcţie drumul ex­­pres spre Piteşti, în infastructura fero­viară lucrurile rămân la fel, iar trenul are o viteză medie mai mică decât o bicicletă.

„Infrastructura este o provocare pen­tru toţi cei care vor să investească în România, fie că vorbim despre cea fero­via­ră, fie despre cea de drumuri. Recent am vorbit despre infrastructura feroviară şi viteza trenurilor dar şi despre trecerea gra­niţei cu trenul. Acest aspect afectează pe oricine doreşte să se relocheze în Ro­mâ­nia sau să investească aici. Auto­rităţile tre­buie să demonstreze că lucrurile de schimbă, iar asta şi fac, avem un dialog pozitiv în această direcţie cu autorităţile. Vrem să vedem proiecte demarate şi fina­lizate. Acum ne uităm la drumul expres dintre Craiova şi Piteşti, drum la care ne uităm de foarte multă vreme. Ca şi românii, şi noi ne dorim ca aceste proiecte să fie construite la timp, iar acum le dorim finalizate. Sunt tronsoane care vor fi gata anul acesta. Faptul că un astfel de proiect avansează foarte repede reprezintă un mesaj către comunitatea de business cu privire la intenţiile României“, a subliniat preşedintele Ford România.

Microcipurile reprezintă o problemă cu care se confruntă multe industrii. Din acest motiv şi Ford România şi-a adaptat pro­­ducţia şi au fost câteva zile fără  producţie.

„Am trecut inclusiv la producţia de maşini în două schimburi în loc de trei. Monitorizăm situaţia şi lucrăm la planuri pentru a o gestiona. Vom lucra în două schimburi până în prima săptămână din iunie, după care vom vedea cum evo­lu­ea­ză situaţia. Vedem şi noi o scumpire a ma­teriilor prime şi ne asigurăm că aceste creş­teri pot fi gestionate. Este o provocare cu care ne confruntăm în mai multe in­dustrii“, a spus Josephine Payne.

Ea şi-a îmceput cariera în cadrul Ford încă de pe băncile universităţii din Southhampton în 1991 iar de atunci a lucrat aproape pe toate continentele pentru constructorul american. Înainte de a prelua conducerea Ford România timp de opt luni a fost adjunctul lui Ian Pearson, fostul preşedinte al Ford România, iar între martie 2018 şi septembrie 2020 a fost directorul uzinei de motoare de la Craiova.

„Mi-am început cariera în Marea Britanie, dar am lucrat peste tot în lume, inclusiv în SUA, India, Brazilia, Africa de Sud, Tailanda, Mexic, Europa. România este destinaţia mea preferată deoarece avem o echipă grozavă aici la Craiova. Şi în plus, faţă de alte situri Ford, aici avem un echilibru de gen. Eu sunt prima femeie care conduce o uzină auto în România, sunt a doua din Ford Europa după Kerstin Lauer care a condus uzina Ford din Saarlouis. Aici avem 46% femei şi 54% bărbaţi, iar această diversitate arată felul în care oamenii lucrează împreună. Avem idei noi în acest mod şi vedem inovare în felul în care echipa lucrează împreună. La Craiova avem o capacitate de producţie de 250.000 de maşini, 350.000 de motoare şi producem aproape de capacitatea maximă şi vedem un viitor aici. Dagenham este centrul motoarelor diesel pentru Ford în Marea Britanie iar ei se confruntă cu alte provocări“, a subliniat Josephine Payne.

 

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank