Lipsa unui serviciu de curierat cu temÂÂperatură controlată, care să peÂrÂÂmită livrarea de alimente la niÂvel naÅ£ional limitează posiÂbiliÂtaÂtea de creÅŸtere în cazul micilor proÂducători.
„Un curier de frig ne-ar permite o creÅŸtere a vânzărilor de 15% într-un interval de un an. Avem foarte multe solicitări din parÂÂtea unor shopuri sau platforme, însă problema rămâne livrarea. Magazinul online a început în urmă cu un an, însă avem dificultăţi cu livrarea produselor. Nu există curieri care livrează cu temperatură controÂlată, motiv pentru care livrăm către principalele reÅŸedinÅ£e de judeÅ£ cu flota proprie. Suntem întrebaÅ£i de clienÅ£i din sudul ÅŸi estul ţării, însă este dificil. Pe viitor dorim să fim cât mai aproape de marile lanÅ£uri pentru a avea mai bine prezentate produsele“, a spus Marius Chiorean, property manager la Torokoi, brandul deÅ£inut de compania Binal Mob, controlată de Lukacs Marta ÅŸi Szakacs Nimrod din satul ColÅ£eÅŸti, comuna Rimetea din judeÅ£ul Alba.
Cei doi deţin şi pensiunea Conacul Secuiesc din Colţeşti, iar acolo deţin o fabrică de lactate şi brânzeturi proaspete şi maturate.
„Lucrăm constant cu peste 790 de parteneri, cei mai mulţi mai mici, din comerţul tradiţional iar peste 80% din vânzări le facem în judeţele Alba şi cele din proximitate, Alba, Mureş, Cluj. Iar în marile reţele suntem listaţi prin partener în Auchan, iar demersul a fost făcut în urmă cu patru ani. Lucrurile decurg mai greu decât în cazul magazinelor mai mici deoarece cerinţele sunt mai stricte, iar livrarea este dificilă. Există interes însă deoarece tot mai multe magazine se vor reorienta către marile lanţuri. Avem discuţii începute cu Carrefour şi Mega Image dar vom vedea cum vor continua. În Kaufland spre exemplu vom avea listate trei produse în permanenţă.“
„În magazine vom fi doar cu produsele maturate, deoarece din produsele proaspete nu avem cantităţi suficient de mari. Discutăm inclusiv cu cei de la Penny pentru listare“, a explicat Marius Chiorean.
Firma Binal Mob a rulat anul trecut afaceri de 17,1 mil. lei, în creştere cu 35% faţă de anul anterior şi a obţinut un profit net de 2,62 mil. lei, în urcare cu 5%, cu 65 de angajaţi.
„Am investit în ultimul an 500.000 de euro, iar noul depozit pe care întenţionăm să-l facem va fi 1,5 milioane de euro. vrem să aplicăm şi pentru obţinerea de fonduri europene. La IMM Invest nu am aplicat, am studiat oferta iar cu banca am căzut de acord pentru a mări linia de credit existentă şi am luat un nou credit pentru investiţia de anul trecut“, a explicat Marius Chiorean.
El spune că pe fondul pandemiei compania s-a reorientat şi mai mult către produse maturate, în condiţiile în care aceasta colectează lapte de la 13 ferme care anul trecut au crescut producţia.
„Producţia decurge bine, însă avem probleme cu desfacerea. Coelctăm de la 13 fermieri care au investit pentru a creşte producţia. Am lucrat mult pe stoc şi încă lucrăm. Am avut dificultăţi în a livra către magzine. Aprilie mai iunie au fost luni cu reale provocări pentru noi. Avem un partener în Ungaria şi exportăm şi acolo în mai multe magazine din Budapesta. Circa 10% din producţie merge către Ungaria, iar potenţial există dacă am avea distribuitori şi un plan de marketing bine pus la punct“, a subliniat property managerul.
Businessul este unul de familie, de peste 20 de ani. La început produsele erau unele clasice, iar în urmă cu 8 ani s-a reorientat şi reorganizat cu noua linie de producţie au început să producă brânză maturată şi să fie prezenţi mai bine în piaţa locală de la noi.
„Reţetele s-au stabilit în urmă cu 8-10 ani. Fiind o locaţie construită pe fonduri europene, avem o linie de producţie din Elveţia şi am beneficiat de pregătire cu specialişti elveţieni pentru a produce brânzeturi maturate de la 3 luni la peste un an. Reţetele sunt clasice şi internaţionale dar adaptate gusturilor din România. avem nouă sortimente de brânză cu condimente şi sunt din ce în ce mai apreciate. Este un tip de brânză Gouda, dar cu mici schimbări, noi facem o brânză maturată Trapist sau Apuseni, asemănătoare cu cea Emmentaler, iar cele cu condimente, sunt o brânză semi-tare“, a spus Marius Chiorean.
Torokoi în cifre
► 20 de ani producţie, iar de 10 ani brânzeturi maturate
► 17,1 mil. lei cifră de afaceri în 2019
► 65 de angajaţi în 2019
Probleme
► Incertitudinea legată de situaţia economică la nivel naţional
► Posibilitatea de a opri producţia din cauza pandemiei. Noi am reuşit până acum să fim în linie cu estimările
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZÄ‚-TE