Implementarea sistemelor de inteligenţă artificială, inclusiv cele care permit consultanţă oamenilor, vor permite eliberarea programului avocaţilor, astfel încât aceştia să se concentreze pe cazurile importante, consideră Marius Stanciu, partener în cadrul casei de avocatură Buju Stanciu şi Asociaţii.
„În multe cazuri atunci când discută cu clienţii, avocaţii răspund la mai multe întrebări, pe mai multe cazuri, deoarece oamenii nu sunt bine pregătiţi în acest domeniu şi de multe ori nici nu ştiu să întrebe. Un chatbot cu AI poate ajuta mult pe partea de documentare, iar avocatul se poate concentra mult mai bine pe cazurile importante“, a explicat Marius Stanciu în cadrul emisiunii ZF Investiţi în România! Un proiect ZF & CEC Bank.
Casa de avocatură Buju, Stanciu şi Asociaţii a investit 200.000 de euro în platforma Lawren.ai, primul chatbot juridic românesc bazat pe inteligenţă artificială, disponibil permanent.
Lawren.ai a fost creat pentru a răspunde unei nevoi reale: accesul rapid şi accesibil la informaţie juridică de calitate. În trecut, tehnologia din domeniul juridic se limita la simple baze de date, utile, dar insuficiente pentru a clarifica problemele complexe cu care se confruntă oamenii.
„Deja am investit 200.000 de euro şi suntem în faza beta, iar aplicaţia este disponibilă gratuit în acest moment, pentru ca în versiunea finală să poată genera venituri companiei. Ne aşteptăm să mai investim în dezvoltare circa 150.000 de euro. Ulterior vom putea adapta aplicaţia şi pentru un alt sistem juridic şi pentru alte limbi, iar deja aplicaţia are mii de utilizatori“, a spus Marius Stanciu.
Lawren.ai utilizează o infrastructură proprie şi permite integrarea unor instrumente suplimentare, precum baze de date vectoriale, căutare avansată pe internet şi inteligenţă artificială. Parte din procesul de antrenare a fost şi analizarea proceselor cognitive ale avocaţilor, identificarea circuitelor şi tiparelor, urmată de implementarea acestora în formule de codare. De asemenea, Lawren.ai a fost antrenat pe teste şi grile juridice, potrivit casei de avocatură.
„O astfel de aplicaţie vine să completeze, să ajute, nu să înlocuiască, pentru că nu vine cu raţionament uman, motiv pentru care nu vedem să afecteze veniturile sau activitatea avocaţilor“, a subliniat Marius Stanciu.
El explică faptul că mai departe pot veni investitori în cadrul aplicaţiei, pentru a o dezvolta, însă nu există discuţii cu alte case de avocatură.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE