Volumele de vânzări vor determina dacă în viitor Dacia Spring ar putea sau nu să fie produsă în România sau chiar în Maroc, însă raţiunile de cost din spatele maşinilor electrice determină ca în prezent Dacia Spring să fie produsă în China.
„Nu este produs acum în România, ci în China deoarece reprezintă cea mai mare piaţă de automobile electrice din lume. Şase maşini din zece sunt vândute acolo şi implicit a permis dezvoltarea unui ecosistem pentru producţie foarte bun. Avem pe de-o parte capacitatea de producţie şi preţurile de acolo, avem expertiza Renault“, a spus Mihai Bordeanu, directorul de marketing la nivel global pentru marca Dacia. Miza unui automobil electric este aceea de a atrage un automobil care va pune bazele unui întreg ecosistem de viitor precum furnizorii de baterii.
În România există pentru moment două proiecte de fabrici de baterii pentru maşini electrice – una a Prime Motors Industry, în acţionariatul căruia sunt cei de la Rombat, care deţin 35% din aceasta şi vizează producţia lângă Bucureşti, la Cernica, iar o a doua a grupului german Draexlmaier, la Timişoara. Atât Ungaria cât şi Polonia au deja fabrici de baterii pentru maşini electrice, iar în Ungaria deja se produc motoare pentru maşini electrice.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE