ZF Investiți in România

ZF Investiţi în România! Mihai Filip, Oves Enterprise: Piaţa germană este una cu mult potenţial de creştere. Vrem să ne extindem şi în SUA mai departe

06.04.2022, 00:06 Autor: Bogdan Alecu

♦ „Germania este un hub de startupuri şi noi căutăm aplicaţii noi, dorim să dezvoltăm partea de inteligenţă artificială, machine learning, partea de cyber-security, unde avem cereri din partea companiilor mari de acolo“.

Oves Enterprise, o firmă de IT din Cluj, cu câteva zeci de angajaţi şi afaceri de 3 mil. euro în 2021, s-a extins în Germania începând cu 2022 şi mizează pe extinderi inclusiv pe pieţe precum Marea Britanie, Statele Unite sau Dubai.

„Ne-am extins în Germania dar şi în alte ţări. Cei mai mulţi dintre clienţii noştri sunt din acea ţară şi am decis că o echipă dedicată acestei pieţe ne-ar ajuta. Am deschis în ianuarie primul birou în München şi va urma cel din Berlin. Biroul ne facilitează accesul pe o piaţă foarte importantă. În Germania avem echipă de vânzări, iar partea de dezvoltare rămâne în România“, a spus Mihai Filip, CEO-ul Oves Enterprise, în cadrul emisiunii ZF Investiţi în România! realizată de ZF & CEC Bank.

Mihai Filip a subliniat că a văzut o opor­tunitate în cola­borarea cu companiile mici şi mijlocii care nu au acces la personal ca­lificat şi nici sufi­cientă putere pentru a con­tracta companiile mari din industrie de pe piaţa din Germania. Strategia vizează dezvoltarea prin companiile partenere cât şi prin angajaţii de la biroul reprezentant din Germania, al căror obiectiv este generarea de leaduri.

„Potenţialul este unul enorm acolo. Germania este un hub de startupuri şi noi căutăm aplicaţii noi, dorim să dezvoltăm partea de inteligenţă artificială, machine learning, partea de cyber-security, unde avem cereri din partea companiilor mari de acolo. Avem multe cereri, mai ales de când a început războiul în Ucraina. Erau companii din Germania cu birouri în Ucraina, iar acum nu mai lucrează şi au venit către România. Am recrutat oameni din IT din Ucraina, avem cinci noi colegi şi urmează să preluăm o companie din Ucraina formată din 30 de developeri. Clienţii beneficiază astfel de stabilitatea şi experienţa noastră şi pot lucra şi cu cei din Ucraina“, a spus Mihai Filip.

Partea de development va fi extinsă şi dincolo de biroul din România, în cel din UK sau Dubai.

„Development mai facem şi în UK, în Dubai avem doi experţi pe machine learning şi mai departe ne extindem în în Statele Unite, unde vom avea şi o echipă pe development de 7-10 oameni“, a explicat CEO-ul companiei.

Oves Enterprise are în plan dublarea cifrei de afaceri în 2022, până la 30 de milioane de lei, şi investiţii în valoare de 1,5 milioane de euro pentru dezvoltarea de produse, achiziţii de companii şi realizarea de parteneriate strategice, pentru a susţine dezvoltarea pe pieţele internaţionale, arată un comunicat transmis de reprezentanţii companiei.

De asemenea, la începutul anului în  curs, OVES Enterprise a intrat în parteneriat cu compania englezească OutThink, dezvoltatorul unei platforme de management al riscului uman în domeniul securităţii cibernetice. Astfel, compania românească va dezvolta mai multe module integrate ale soluÅ£iei OutThink, contribuind la crearea ÅŸi completarea segmentelor de Machine Learning (ML - ÃŽnvăţare Automată) ÅŸi Artificial Intelligence (AI – Inteligenţă Artificială) ce ajută la stabilirea profilurilor angajaÅ£ilor sau utilizatorilor.

O altă direcţie avută în vedere de OVES Enterprise anul acesta pentru diversificarea portofoliului de competenţe şi soluţii oferite este achiziţia de companii mai mici, dar cu know-how şi expertiză în soluţii complementare celor deja dezvoltate şi în utilizarea de noi tehnologii care permit, în cele din urmă, livrarea de produse tot mai bune şi mai avansate din punct de vedere tehnologic.

În prezent, 80% din cifra de afaceri a companiei este generată de proiecte din afara României, ce integrează tehnologii noi din sfera inteligenţei artificiale şi big data. OVES Enterprise are în prezent 71 de angajaţi şi birouri în România şi Germania.

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank