ZF Investiți in România

ZF Investiţi în România! Mihai Teodorescu, DSV Road: Transportul intermodal şi utilizarea trenului vor optimiza costurile şi vor reduce emisiile de CO2

07.06.2023, 00:05 Autor: Bogdan Alecu

DSV Road, una dintre cele mai mari com­panii de transport de mărfuri din România, mizează pe reducerea amprentei de CO2 şi se aşteaptă ca transportul feroviar să fie parte a soluţiei, atât în Europa, cât şi la nivel local. Compania estimează o dublare a cererii pen­tru soluţii de transport verde în România până la finalul anului 2023 faţă de 2022.

„Obiectivele sunt în două categorii – amprenta de carbon a DSV şi a angajaţilor, să avem clădiri eficiente energetic, să utili­zăm transportul în comun şi să participăm la acţiuni de ecologizare. Pe celălalt plan sunt subcontractorii – transportatorii, proprietarii camioanelor. Aici avem o strategie pe patru piloni – reorganizarea activităţii logistice. Re­gândim pentru o companie felul în care se aprovizionează şi distribuie marfa şi opti­mizăm – poate sunt prea mulţi kilometri par­curşi în plus, poate lucrăm pentru o compa­nie cu un hub central în Bulgaria şi nu se justifică - marfa ar fi distribuită în mare parte în Ungaria. Din acest motiv primul pas ar fi regândirea lanţului logistic. Al doilea pilon este utilizarea biocombustibilului, să nu mai folosim combustibili fosili, ci biocombustibil în proporţie cât mai mare, iar în această di­recţie avem mai multe propuneri. Al treilea pilon merge către neutralizarea amprentei de carbon. Putem elibera certificate verzi pen­tru clienţii noştri pentru a neutraliza ampren­ta de carbon lăsată de drumul camionului. Primul pas şi cel mai important este posibi­litatea de a măsura amprenta de carbon“, a spus Mihai Teodorescu, country general manager, la Road România şi sustainability ambassador, în cadrul emisiunii ZF Investiţi în România! Un proiect ZF şi CEC Bank.

El se aşteaptă ca trenul să aibă cel mai mare impact şi nu camionul electric când vine vorba de transport pe distanţe lungi.

„Este evident că vor apărea camioane elec­trice atât în România, cât şi în Vest. Din păcate autonomia camioanelor electrice este acum de 300-400 de kilometri şi nu permite parcurgerea unor distanţe lungi. De aceea first şi last mile de obicei se fac cu un camion electric. Dar există în Europa transporturi complet verzi, precum cele intermodale, care fac partea lungă de drum cu trenul electric şi prima şi ultima parte cu un camion electric“, a spus Mihai Teodorescu.

De asemenea, pentru a reduce impactul asupra mediului, companiile folosesc preponderent soluţia de grupaj de mărfuri, care în 2023 va avea o creştere de 30%, potrivit estimărilor DSV Road.

„Calea ferată trebuie susţinută în Europa, dar nu se întâmplă de pe o zi pe alta pentru că infrastructura nu ne ajută, nici local nici la nivel continental. Infrastructura este una subdimensionată în acest moment. Şi în Germania avem autostrăzi neîncăpătoare şi trebuie să apară alternative, iar una este calrea ferată care optimizează şi problema şoferilor de camion. Credem în tren, mai ales ca parte a transportului intermodal“, a spus directorul.

Astfel, DSV Road estimează că, în România, cererea pentru soluţii de transport verde se va dubla în 2023 faţă de anul trecut, fiind un interes crescut în special din partea companiilor multinaţionale, care operează şi local, care monitorizează emisiile pentru întreg lanţul de logistică şi care urmăresc să atingă cât mai repede obiectivele ESG.

România este una dintre cele mai importante pieţe din regiune pentru grupul danez DSV, prezent local de aproape 30 de ani. Astfel, pentru 2023, compania DSV Road se aşteaptă la o creştere a business-ului cu 10%, după ce anul trecut a înregistrat o cifră de afaceri de 70 de milioane de euro, mai mare cu 40% decât în 2021, datorită creşterii numărului de clienţi şi a cererii pentru toate tipurile de transport, în special grupaj şi intermodal.

„Anul 2023 este provocator diferit faţă de 2022. Anul 2022 a fost unul foarte bun, unul postpandemic după doi ani de pandemie şi care a adus o creştere în volume. Anul 2023 a revenit într-o normalitate. Capacitatea de transport faţă de 2022 este una suficientă şi volumele nu mai sunt la fel de mari, cu o creştere la fel de accelerată. S1 a fost o perioadă bună, cu un avans de 15-20%. Sperăm că şi S2 să aducă o creştere, dar ne aşteptăm la una extrem de lentă. Germania a intrat în recesiune tehnică. Scăderea nu a fost una mare, dar a fost scădere. Motorina este singura componentă din transporturi care s-a ieftinit, în rest toate s-au scumpit – asigurările, salariile au crescut, taxele de drum, piesele de schimb şi consumabilele“, a subliniat Mihai Teodorescu.

 

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank