• Leu / EUR4.9477
  • Leu / GBP5.8325
  • Leu / USD4.6725
ZF Investiți in România

ZF Investiţi în România! Monica Dan, Mec Diesel: Continuăm să extindem reţeaua şi vom investi în automatizarea depozitelor

22.10.2021, 17:00 Autor: Bogdan Alecu

Timpii mari de aşteptare pentru achiziţia de camioane noi alături de problemele legate de costuri precum scumpirea RCA şi lipsa şoferilor determină companiile din transport să investească în camioanele vechi pentru a le menţine în stare de functionare.

„Piaţa camioanelor din România este dominată de cele vechi şi pro­prietarii încearcă să le prelungească viaţa. Atep­tăm şi noi ca piaţa să se reînnoiască şi dominată de camioane noi. Piaţa de piese de schimb a crescut în 2021 în special. În 2020 am fost şi noi în scădere din cauza pandemiei, dar care totuşi s-a redresat spre final“, a spus Monica Dan, director general al Mec Diesel SEE.

Mec Diesel, furnizor de piese de schimb din România, a încheiat anul 2020 cu vânzări de aproximativ 17 mil. euro, în creştere de la 14,8 mil. euro în 2019, potrivit datelor companiei.

Ea a subliniat faptul că Mec Diesel a livrat şi multe motoare com­plete în acest an, ceea ce înseamnă că multe companii de transport au optat pentru prelungirea vieţii flotei actuale.

„Anul acesta, până la mijlocul lunii octombrie am vândut multe motoare, circa 500 de unităţi. Este limpede că transportatorii încearcă să repare şi să le prelungească viaţa camioanelor. Preţurile sunt în creşte anul acesta şi încă nu s-a oprit această creştere. Este un avans mai temperat, dar încă nu am ajuns la o plafonare. Au crescut preţurile materiilor prime, lipsa materialelor şi cererea au dus la această creştere. Noi mergem către piese de origine, sau aftermarket realizate de branduri cunoscute. Nu am mers către calitate scăzută, a spus directorul Mec Diesel.

Mec Diesel a înregistrat cele mai mari vânzări ale anului 2020 la categoria motoare complete şi piese de motor, lubrifianţi, pneumatică şi transmisii şi, de asemenea, la componente precum elemente ale sistemelor de frânare şi suspensie, role şi curele etc.

„Anul trecut am realizat o cifră de afaceri de 17 mil. euro, conform bugetului, iar anul acesta vom depăşi bugetul şi vom ajunge la 20 mil. euro. Dacă lucrurile merg ca până acum. Noi estimasem iniţial 10-12% creştere, dar piaţa a aratătat că se poate mai mult. Pe fondul creşterii nevoii de piese de sxchimb în piaţă dar şi datorită faptului că am avut la dispoziţie un stoc mare de componente. Avem în permanenţă piese de 6 mil. euro şi acces la stocul din Italia de 35 mil. euro. În ultimii ani specializarea noastră este pe motoare şi componente de motor. Avem 20.000 de repere unice în stoc, o gamă foarte largă de produse. Specializarea este pe motoare şi piese de motor. Ne axăm şi le lubrifianţi, care deţin 20% din cifra de afaceri. Avem un parteneriat cu Petronas“, a spus Monica Dan.

În acest conext compania are în plan inclusiv investiţii în automatizarea depozitelor sale.

Din portofoliul de clienţi al Mec Diesel fac parte companii care deţin flote de camioane de peste 18 tone (acestea reprezentând 57% din totalul vânzărilor), service-uri autorizate (18%), distribuitori locali sau naţionali (15%) şi companii care deţin flote de vehicule uşoare de sub 16 tone (10%).

La nivelul primelor 9 luni ale anului segmentul camioanelor grele, de peste 16 tone a crescut cu 41% la 4.700 de unităţi. Mercedes-Benz este cel mai bine vândut brand, cu 1.152 de unităţi, în creştere cu 85% faţă de perioada similară in 2020. Ford Trucks ocupă locul al cincilea cu 526 de unităţi, în creştere cu aproape 30%.

Mai departe miza o reprezintă PNRR-ul mai ales asupra construcţiilor de infrastructură.

„Ne aşteptăm ca şi anul viitor businessul să crească. Suntem atenţi la programele prin PNRR deoarece acestea vor duce la o cerere mai mare. Vrem să ne extindem reţeaua de distribuţie. Avem 13 puncte de lucru, mai urmează unul nou la Tg Mureş. Reţeaua acoperă întreaga ţară, dar vrem să fim cât mai aproape de clienţi, motiv pentru care în 2022 vrem încă trei noi puncte de lucru. Avem în plan Timişoara, în prima parte a anului 2022, Moldova dorim să o acoperim mai bine, să mergem spre zona Bacăului după care spre vestul ţării. Depinde şi ce oameni găsim pentru a recruta“, a spus Monica Dan.

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank